توصیه هایی در رابطه با استفاده از چسب چوب

0
توصیه هایی در رابطه با استفاده از چسب چوب : شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد بخواهید که کارهای چوبی منزل خود را به تنهایی انجام دهید. جهت اجرای آن علاوه بر آشنایی با انواع چسب، به یک راهنمای استفاده از چسب چوب نیز نیاز دارید.

توصیه هایی در رابطه با استفاده از چسب چوب

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همچنین با خرید اینترنتی چسب چوب، پروژه های مختلف را بر اساس چسب های متفاوت انجام خواهید داد. در این مقاله سه مورد از پرکاربردترین چسب های چوب را که هر کدام برای یک کار مشخص استفاده می شوند؛ به شما معرفی می کنیم. این چسب ها به شرح زیر هستند:
  • چسب های پلی وینیل استات (PAV)
  • چسب های نجاری زرد
  • چسب های رزورسینول فرمالدهید
علاوه بر آشنایی با انواع چسب، متوجه خواهید شد که کاربرد چسب چوب در پروژه های مختلف به چه شکل است. این پروژه ها به شرح زیر هستند:
  • پروژه های مرتبط با صنایع دستی کوچک
  • پروژه های مرتبط با اسباب و اثاثیه درون منزل
  • پروژه های چوبی خارج از منزل
در این راهنمای استفاده از چسب چوب، نحوه استفاده از هر یک از چسب ها و همچنین خرید اقساطی چسب چوب را از دنیای مجازی به شما توضیح خواهیم داد. در این قسمت راهنمای استفاده از چسب چوب، قصد داریم که از چسب های سفید معمولی استفاده کنیم. چسب سفید جهت انجام پروژه های درون منزل که میزان ساییدگی کمی دارند؛ بهترین گزینه است. گام اول: مقداری چسب سفید پلی وینیل استات (PAV) تهیه کنید. دقت کنید که این چسب مختص نقاشی کودکان نباشد. چسب های کودکان جهت امنیت بیشتر به میزان زیادی رقیق شده اند. گام دوم: با استفاده از یک قلم مو، لبه چوبی که قرار است به تکه دیگر چسبانده شود را به چسب آغشته کنید. گام سوم: لبه های دو تکه را به یکدیگر چسبانده و روی میز کار قرار دهید. این کار باعث می شود که گیره نجاری بهتر در در جای خود محکم شود. گام چهارم: قطعات را بین دو تکه چوب دیگر قرار دهید. این کار باید به گونه ای انجام شود که سطح چوب ها به طور کامل پوشانده شده و محکم در کنار یکدیگر قرار بگیرند. گام پنجم: در این بخش از راهنمای استفاده از چسب چوب، بیشتر از گیره های سی کلمپ استفاده خواهیم کرد. البته گیره های پیچ برای پروژه های بزرگ مناسب تر هستند. دو چوب متصل شده به علاوه چوب های پوشاننده آن ها را بین گیره قرار دهید. گام ششم: گیره را محکم کنید که چسب اضافی خارج شود. هرگز از یک پارچه مرطوب جهت تمیز کاری چسب اضافی استفاده نکنید؛ چرا که چسب بین دو قطعه چوب رقیق خواهد شد. گام هفتم: گیره را حداقل به مدت دو ساعت رها کنید که چسب کاملا خشک شود.

روش دوم: پروژه های مرتبط با اسباب و اثاثیه درون منزل

این قسمت از راهنمای استفاده از چسب چوب، متناسب با پروژه های بزرگ تر مانند اسباب و اثاثیه درون منزل است. بنابراین بهتر است که از چسب های زرد نجاری استفاده کنید. این چسب ها معمولا از رزین های آلیفاتیک ساخته شده اند و به صورت بطری های فشاری عرضه می شوند. گام اول: تکه های چوب مورد نظر را روی میز کار یا یک سطح قرار دهید. البته میز کار باید توسط ماده ای لغزنده پوشیده شده باشد که تکه های چوب به میز کار گیر نکند. گام دوم: به اندازه یک دانه تسبیح، چسب را بر هر یک از سطوحی که قرار است به یکدیگر متصل شوند؛ بریزید. سپس با استفاده از قلم مو، چسب را در آن دو سطح پخش کنید. گام سوم: دو تکه چوب را محکم در کنار یکدیگر قرار دهید. گام چهارم: در این قسمت از راهنمای استفاده از چسب چوب، نوبت به قرار دادن دو تکه چوب در بین گیره می رسد. بهتر است ابتدا دو میله گیره را با استفاده از یک نوار بپوشانید که هنگام خروج چسب، اتصالات آلوده نشود. سپس دو تکه چوب را بین دو میله گیره محکم کنید. دقت کنید که گیره باید بر لبه اتصال چوب ها قرار بگیرد. گام پنجم: پس از محکم کردن گیره، باید از هر دو طرف اتصال چوب ها به یک مقدار چسب خارج شود. اگر اینگونه نباشد؛ احتمالا یکی از میله های گیره محکم تر بسته شده است. گام ششم: یک ساعت صبر کنید که چسب های خارج شده؛ خشک شود. زمانی که چسب ها خشک شد؛ با استفاده از یک تیغه پهن، آن ها را از لبه اتصال پاک کنید.

روش سوم: پروژه های چوبی خارج از منزل

آیا وسیله ای که قصد ساخت یا تعمیر آن را دارید؛ با آب در تماس است؟ اگر این چنین باشد؛ احتمالا به چسب های رزورسینول فرمالدهید (RF) نیاز خواهید داشت. چسب چوب RF در وسایل مختلفی مانند پنجره ها، درها و حتی قطعات زیر آب کاربرد دارد. در ادامه راهنمای استفاده از چسب چوب و نحوه انجام پروژه های بزرگ تر را آموزش خواهیم داد. گام اول: برای این کار نیز همچون روش های قبلی عمل می کنیم. همچنین جهت اطمینان از اتصال محکم، به یک کلمپ میله ای و یک کلمپ پیچ نیاز خواهید داشت. گام دوم: محیط گرمی را جهت کار خود انتخاب کنید. چسب ها در یک محیط گرم فعال و کارآمد می شوند. گام سوم: چسب ها را با یکدیگر مخلوط کنید. طبق دستورالعملی که در بسته بندی چسب نوشته شده است؛ رزین و کاتالیزور را با یکدیگر مخلوط کنید. گام چهارم: پس از آغشتگی دو قطعه به چسب، سطح مورد نظر را به یکدیگر چسبانده و آن دو را بین کلمپ ها قرار دهید. پس از اینکه که تقریبا تمام مراحل راهنمای استفاده از چسب چوب را طی کردید؛ اجازه دهید به مدت ۱۰ ساعت خشک شوند. گام پنجم: چسب های خارج شده را با یک پارچه خشک کاملا پاک کنید. این بار پاک کردن تمام چسب های اضافی کار سخت تری خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله انواع چسب و کاربرد های آن را یاد گرفتید. همانطور که متوجه شدید؛ هر یک از چسب ها برای امور متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در این راهنمای استفاده از چسب چوب، قدم به قدم نحوه استفاده از چسب های مختلف را در پروژه های متفاوت یاد گرفتید. بنابراین پس از اینکه پروژه مورد نظر خود را مشخص کردید؛ به خرید اینترنتی چسب چوب اقدام کنید. بهترین راه این است که جهت تهیه لوازم و خرید اقساطی چسب چوب متناسب با پروژه خود، به وب سایت خوگرپلاس مراجعه کرده و تجربه ای متفاوت را رقم بزنید. اگر چسب چوب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد