قیمت چسب صنعتی

0
قیمت چسب صنعتی : در زمان قدیم به دلیل نبود چسب برای چسباندن دو جسم به یکدیگر از قیر یا صمغ درختان استفاده می کردند. پس از آن در اوایل تولید چسب، تمامی چسب ها منشا گیاهی یا حیوانی داشتند؛ اما رفته رفته در قرن بیستم از چسب های صنعتی تولید شده استفاده فراوانی شد.

قیمت چسب صنعتی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این مقاله، نشریه خوگرپلاس شما را با تعریف چسب های صنعتی، انواع چسب صنعتی و قیمت چسب های صنعتی در انواع مختلف آن آشنا خواهد کرد. چسب های صنعتی، ترکیبات شیمیایی آلی و معدنی هستند که برای به هم پیوستن اجزای مختلف از آن ها استفاده می شود. این محصولات شامل آکریلیک، اپوکسی، پلی اورتان، سیلیکون، ترموست و چسب های پخت اشعه ماورا بنفش و همچنین درزگیرهای صنعتی هستند. بیشتر چسب های صنعتی برای کاربردهای چفت و بست استفاده می شوند. از این چسب ها برای پرکردن شکاف بین درزها یا روی سطوح، برای جلوگیری از نشت مایعات و جلوگیری از نفوذ مواد ناخواسته استفاده می شود. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که بر اساس نوع چسب صنعتی و کارایی آن، قیمت چسب صنعتی نیز متفاوت است.

قیمت چسب صنعتی

یکی از اولین سوالاتی که مشتریان هنگام می پرسند؛ این است که قیمت چسب صنعتی ( یا به طور کلی قیمت چسب ) چقدر است؟ مسئله ای که ذهن خریداران چسب های صنعتی را درگیر میکند؛ قیمت چسب های صنعتی است. اگرچه پاسخگویی به این سوال بسیار دشوار است؛ ما در این مقاله تمام تلاش خود را برای واضح سازی قیمت انواع چسب ها می کنیم. زیرا جزئیات زیادی وجود دارد که مشخص می کند که کدام نوع چسب مناسب کار شما است. هر یک از این جزئیات ممکن است هزینه چسب را افزایش یا کاهش دهد. اما جای نگرانی برای هزینه چسب وجود ندارد؛ زیرا سایت خوگر پلاس با فراهم کردن امکان خرید اقساطی چسب، قدم بلندی در راستای کمک به مشتری برداشته است. بنابراین برای اطلاع از هزینه خرید چسب های صنعتی، ابتدا باید با انواع چسب صنعتی آشنا شوید.

انواع چسب های صنعتی

چسب های صنعتی را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد  اما به طور معمول براساس ترکیب شیمیایی (مانند چسب های اکریلیک) یا براساس خاصیت چسبندگی (به عنوان مثال چسب های گرماذوب) دسته بندی می شوند. از آنجایی که نوع چسب در قیمت آن بسیار تاثیر دارد؛ در ادامه هر یک را به شما معرفی می کنیم.

انواع چسب صنعتی بر اساس ترکیب شیمیایی

انواع چسب های صنعتی و درزگیرهای موجود شامل آکریلیک و سیانوکاریلات مانند: چسب اپوکسی، رزین های فنولیک، ملامین و اوره فرمالدئید هستند.

چسب های اکریلیک

چسب های اکریلیک به دلیل مقاومت عالی در برابر محیط و سرعت در کارایی، در مقایسه با سایر سیستم های رزینی برتری نسبی دارند. سیانوآکریلات ها نوعی از چسب های اکریلیک هستند که بلافاصله بعد از تماس با سطوح  با واکنش با رطوبت سطحی دو ماده را به یکدیگر می چسبانند.

چسب های اپوکسی

چسب های اپوکسی ترکیبات شیمیایی برای اتصال قطعات هستند. چسب های اپوکسی از دو ماده شیمیایی مختلف رزین و یک سخت کننده تشکیل شده است.

فنولیک ، ملامین و فرمالدئید

رزین های فنولیک ، ملامین و فرمالدئید چسب هایی هستند که گرما زدایی دارند و از این طریق پیوندهای محکمی بین اجسام ایجاد می کنند. این رزین ها در برابر درجه حرارت بالا مقاومت خوبی دارند. مانند مواد ترموست این رزین ها جهت ایجاد پیوند مطمئن به گرما یا گرما و فشار نیاز دارند.

چسب های پلی اورتان

چسب های پلی اورتان انعطاف پذیری عالی ، مقاومت در برابر ضربه و دوام را فراهم می کنند. از چسب های پلی اورتان اغلب در نجاری های نهایی یک ساختمان و پروژه های نجاری عظیم استفاده می شود.

چسب های لاستیکی و درزگیرها

چسب های لاستیکی و درزگیرها، پیوندهای بسیار انعطاف پذیری دارند و معمولا بر اساس ترکیبات بوتادین-استایرن، بوتیل، پلی ایزوبوتیلن یا نیتریل ساخته می شوند.

چسب های سیلیکونی

چسب ها و درزگیرهای سیلیکونی از انعطاف پذیری و مقاومت در برابر درجه حرارت بسیار بالا برخوردار هستند. از آن ها در لوله کشی و همچنین در کاربردهای دریایی استفاده می شود.

انواع چسب های صنعتی بر اساس خواص چسبندگی

چسب های صنعتی که با خاصیت چسبندگی آنها تعریف می شوند؛ شامل گرما ذوب، حساس به فشار و تماس، ترموستات و چسبهای اشعه ماوراء بنفش هستند.

چسب های گرماذوب

چسب های گرما ذوب یا چسب های مذاب به طور مکرر با حرارت نرم یا ذوب می شوند. همچنین زمانی که این چسب ها خنک می شوند؛ حالت سخت اولیه خود را باز می یابند. حین استفاده از این نوع چسب ها قطعاتی که در حال چسباندن آن ها هستید؛ امکان جا به جایی دارند.

چسب های حساس به فشار (PSA)

چسب های حساس به فشار (PSA) و چسب های تماسی در اکثر سطوح با فشار بسیار ناچیز چسبیده می شوند.  این نوع چسب ها کاربرد متفاوتی از جمله استفاده در صنعت خودروسازی، داروسازی و صنایع پایه دارند. چسب های حساس به فشار ویژگی هایی دارند که آن ها را از سایر انواع چسب ها متمایز می کند:
  • برای اتصال سطوح ظریف مناسب هستند.
  • نسبت به سایر چسب ها مواد غیر مشابه را بهتر متصل می کنند.
  • این نوع چسب ها توانایی اتصال به سطوحی مانند سطح پوست انسان را دارند.
  • چسب های PSA با مسائل زیست محیطی سازگار هستند.

چسب های UV

چسب های UV چسب هایی هستند که فرایند فعال شدن آن ها با استفاده از نور ماورا بنفش صورت می گیرد. این نوع چسب ها در اکثر موارد جایگزین چسب های حرارتی شده اند؛ زیرا روش فعال شدن آن ها نسبت به روش پخت چسب های حرارتی به زمان کم تری نیاز دارد و محصولات جانبی کم تری در فرایند تولید چسب های UV به کار می رود. طیف استفاده از این نوع چسب ها نیز وسیع است. به طوری که از آن ها در مصارف پزشکی مانند ساهت انواع سرنگ ها و صنایع چوب استفاده می کنند.

موارد موثر بر قیمت چسب صنعتی

کارایی چسب

به طور کلی چسب های پروتئین و مبتنی بر آب نسبت به چسب های گرما ذوب هزینه کم تری دارند. دلیل این تفاوت قیمت چسب صنعتی این است که مواد اولیه که برای ساخت چسب گرما ذوب استفاده می شود؛ گران تر از مواد اولیه استفاده شده برای تولید چسب های پروتئینی است. چسب های پروتئینی و چسب های مبتنی بر آب معمولا با مواد طبیعی مانند آب، گلیسیرین، قندها، ژلاتین، گیاهان وغیره ساخته می شوند.

موارد استفاده از چسب

دومین عاملی که بر قیمت چسب های صنعتی تاثیر دارد؛ این است که شما چسب را برای چه کاری نیاز دارید و کاربرد چسب برای شما چیست؟ اینکه چه موادی را می خواهید به یکدیگر متصل کنید؟ آیا چسب شما باید درجه حرارت خاصی داشته باشد؟ آیا نیاز به رنگ خاصی دارد؟ هر یک از این جزئیات ممکن است بر هزینه چسب تاثیر بگذارد. زیرا مواد اولیه متناسب با کاربرد چسب انتخاب می شوند.

خرید اینترنتی چسب

با توجه به کارایی قیمت چسب صنعتی نیز متفاوت خواهد بود. قبل از خرید چسب های صنعتی توجه به دو نکته یافتن تولید کننده یا فروشنده مطمئن و آگاهی از قیمت چسب صنعتی ضروری است. سایت خوگرپلاس نخستین بستر آنلاین B2B، پیشرو در ارائه خدمات در صنعت چوب، دکوراسیون و ساختمان با فراهم کردن پلتفرمی منحصر به فرد، امکان گرد هم آمدن تولید کنندگان، تامین کنندگان و مصرف کنندگان و خرید اینترنتی چسب را فراهم کرده است. جهت اطلاع از قیمت چسب و خرید اینترنتی چسب کافی‌ است که به خوگرپلاس تماس مراجعه کنید و این چسب را با استفاده از خرید اینترنتی با قیمت کم تری بخرید.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با قیمت چسب های صنعتی گفته شد که این محصولات انواع مختلفی دارند و هر یک دارای قیمتی متفاوت است. در این مقاله آموزشی، انواع چسب های صنعتی را نام برده و ویژگی های آن ها را شرح دادیم که با اطلاع کافی چسب موردنیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. به طوری که عوامل موثر بر قیمت این محصول را نیز برای شما شرح دادیم. همچنین گفته شد که اگر به دنبال خرید چسبی مناسب و با قیمتی ارزان هستید؛ به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید و محصول خود را در مدتی کوتاه دریافت کنید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد