چگونه اتاق کوچک پسرانه خود را زیبا کنیم

0

پاسخ به این سوال که چگونه اتاق کوچک پسرانه خود را زیبا کنیم، ممکن است چالش برانگیز و کمی دشوار به نظر برسد. ما در اینجا هستیم تا با ارائه ایده‌های در نحوه چیدمان وسایل اتاق کوچک پسرانه اعم از تخت خواب یک نفره ، لوازم دکوری، کمد لباس و… رهنمود‌هایی ارائه دهیم. بدون شک این ایده‌های منحصربه‌فرد و الهام‌بخش، تخیل شما را برمی‌انگیزد و به شما کمک می‌کند فضایی مناسب برای اتاق پسران زندگی‌تان طراحی کنید.

تاثیر رنگ‌ها در زیباتر کردن اتاق کوچک پسرانه

به کار گیری رنگ‌های شاد در آیتم‌های دکوری و وسایل اصلی اتاق پسرانه همواره گزینه مناسب برای زیباتر کردن آن است. اما می‌توان رنگ‌ها را طوری تنظیم کرد که در آینده اتاق خواب پسرانه بالغ‌تری نیز داشته باشند. رنگ‌های اصلی (زرد، آبی، قرمز و سیاه و سفید) در کنار رنگ‌های خنثی، بهترین رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای این کار استفاده کنید، چرا که این رنگ‌ها برای اتاق‌های پسرانه کودکانه و حتی سنین بالاتر نیز ایده‌آل خواهند بود. رنگ‌های روشن‌ تر از رنگ‌های اصلی را بیشتر مد نظر بگیرد چرا که استفاده از رنگ‌های بولد و در اصطلاح پررنگ در اتاق‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

اتاق خواب پسرانه کوچک

کمد و قفسه‌ها را فراموش نکنید!

در میان این سوال که چگونه اتاق کوچک پسرانه خود را زیبا کنیم، باید بگوییم باید نظم و ترتیب را در اولویت قرار دهید. یک اصل اساسی برای داشتن اتاق زیبا، توجه ویژه به نظافت و نظم و ترتیب وسایل آن خواهد بود. این مورد درباره‌ی اتاق کوچک بیشتر صدق می‌کند. برای اینکه وسایل بازی، تفریحی و درسی بعد استفاده، سر جای خودشان قرار گیرند و اتاق را از شلوغی دور کنند، استفاده از کمد، قفسه و حتی باکس اسباب‌بازی دراتاق پسرانه بسیار کمک کننده خواهد بود. سعی کنید قفسه‌ها و کمد ‌را طوری تعبیه کنید که کمتر فضا را در اتاق اشغال کنند.

از وسایل و ملزومات چند منظوره استفاده کنید!

یکی از معضلاتی که اتاق خواب‌های کوچک دارند، کمبود فضا آن‌ها است. این موضوع می‌تواند زیباتر کردن اتاق پسرانه شما را کمی با دشواری روبرو کند. اما با در نظر گیری چند قاعده کلی، می‌توانید بیشتر فضا را در اتاق خواب کوچک پسرانه خود داشته باشید که طبیعتا در زیبا‌تر شدن آن نقش ویژه‌ای خواهد داشت. استفاده از وسایل چند منظوره بهترین ایده برای افزایش فضای اتاق خواب است. می‌توانید از تخت خواب تاشو چند منظوره استفاده کنید. برخی از تخت خواب‌ها قابلیت تبدیل شدن به مبل نیز دارند و چند دراور هم در آن‌ها تعبیه شده است که دیگر نیاز به اضافه کردن آیتم‌های دیگر چون مبل و دراور را نخواهید داشت.

افزایش نور طبیعی اتاق کوچک پسرانه!

چگونه اتاق کوچک پسرانه خود را زیبا کنیم ؟ افزایش نور طبیعی. بله، درست است، یک راهکار ویژه در زیبا‌تر شدن اتاق خواب کوچک پسرانه افزایش نور طبیعی آن‌ است. اتاق‌های کوچک هر چقدر از نورگیری بالاتری برخوردار باشند، بزرگ و دلباز دیده خواهند شد. درصورت امکان می‌توانید پنجره‌های بزرگی در اتاق کوچک پسرانه تعبیه کنید. ممکن است تعبیه پنجره غیر ممکن باشد در این صورت چراغ‌های روشنایی با دارا بودن رنگ‌ نور طبیعی، می‌توانند کمک کننده باشند.

اتاق پسرانه

طراحی دکوراسیون اتاق با تم‌های پسرانه!

طراحی دکوراسیون با تم و المان‌های پسرانه را حتما در زیبا‌تر کردن اتاق خواب آن‌ها مد نظر داشته باشید. بهتر است قبل از انتخاب وسایل دکوری و ملزومات ضروری با طرح خاص، در ابتدا از علایق پسرتان آشنا شوید. به عنوان مثال اگر او به فوتبال علاقه دارد، استفاده از وسایل دکوری، ضروری و یا پوستری‌هایی با طرح و مشخصات فوتبالی را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید، بهتر است، محوریت زیباتر کردن اتاق کوچک پسرتان را طبق سلایق او پیش ببرید.

طبیعت را فراموش نکنید!

اگر می‌خواهید فضای اتاق خواب کوچک پسرتان زیباتر و زنده‌تر باشد حتما از المان‌‌های طبیعی استفاده کنید. کودکان و نوجوانان از همان ابتدا باید با طبیعت و فضای بیرون از خانه آشنا بشوند. به عنوان مثال از گلدان با گل‌های طبیعی بهره گیرد. از پوستر‌های با تم طبیعت و یا کهکشانی استفاده کنید. وسایل دکوری با ماهیت طبیعی چون لوازم دکوری چوبی و مجسمه‌هایی با طرح حیوانات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بهترین گزینه خواهند بود.

جمع‌بندی

ایده‌های زیبا‌تر کردن اتاق کوچک پسرانه باید منعکس کننده شخصیت و علایق در حال تغییر کودکانی باشد که در آن‌ها زندگی می کنند. والدین می‌تواند با در نظر گیری این نکته و همچنین اصول و استاندارد‌های مهم در طراحی دکوراسیون به زیباتر شدن اتاق خواب پسرشان کمک کنند. امیدواریم با خواندن این مقاله به این سوال که چگونه اتاق کوچک پسرانه خود را زیبا کنیم، پاسخ‌های مناسب و کاربردی به دست آورده باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد