ویژگی های بهترین چسب موجود بازار

0
ویژگی های بهترین چسب موجود بازار : چسب ها از جمله ابزارهای پرمصرف در زمینه های مختلف شناخته می شوند. استفاده روزمره از چسب به قدری زیاد است که طیف گسترده ای از افراد در سنین مختلف و در مشاغل گوناگون به آن نیاز دارند. از تهیه کاردستی کودکانه و کارهای روزمره خانگی گرفته تا صنایع سنگین و گسترده ای همچون هواپیماسازی به این ماده نیاز دارند.

ویژگی های بهترین چسب موجود بازار

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراین کارخانه های مختلف تولیدی به طور مداوم چسب ها را در انواع مختلف و کاربردهای گوناگون تولید می کنند. اگر جهت امور به خصوصی همچون کارهای ساختمانی، صنعتی یا کارهای معمول خانگی به چسب نیاز دارید؛ اولین سوالی که ممکن است که برای شما مطرح شود؛ این است که ویژگی های بهترین چسب بازار چیست؟ جهت دریافن پاسخ صحیح برای این سوال بهتر است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که با بهترین چسب ها و کاربردهای آن ها آشنا شوید. جهت شناخت ویژگی های بهترین چسب بازار و انتخاب مناسب همیشه فاکتورهای مهمی را مد نظر داشته باشید. نیروی کشش سطحی و قدرت چسبندگی تعیین کننده کیفیت چسب ها است. خاصیت چسبندگی چسب ها به نیروهای چسبندگی آن بستگی دارد. دو نیروی اصلی وجود دارد که در مکانیسم چسبندگی چسب ها نقش اصلی را ایفا می کنند. جاذبه و اندروالسی مهم ترین عامل چسبندگی در چسب ها به شمار می روند که به دلیل حضور پلیمرها ایجاد می شود. پلیمرهایی که چسبندگی مناسبی نداشته باشند؛ یک اسید آلی یا سایر مواد دارای گروه هایی با جاذبه واندروالسی به آن ها اضافه می شود. پیوندهای شیمیایی گروه دیگری هستند که قدرتمندترین پیوندها و در نتیجه بیشترین چسبندگی را ایجاد می کنند. به طوری که اگر سطح مورد نظر دارای گروه های شیمیایی باشد؛ چسبندگی ایجاد خواهد شد. گروه های نیتریل، هیدروکسیل، کربوکسیل و آمید گروه هایی هستند که در صورت وجود در چسب یا سطح عامل پیوند شیمیایی ایجاد می کنند. برای هر سطح یا جسمی که قصد چسباندن آن را دارید؛ باید به جنس، ساختار و نوع کاربرد توجه کنید. این موارد ویژگی های بهترین چسب بازار را مشخص می کند.

عوامل تعیین کننده در انتخاب

علاوه بر نیروی کشش سطحی و قدرت چسبندگی، سرعت خشک شدن، مقاومت در برابر اسید و مواد خورنده، رنگ چسب و تطابق آن با سطح از دیگر مواردی است که در تعیین ویژگی های بهترین چسب بازار مطرح می شود. ممکن است که شما به محصولی نیاز داشته باشید که نسبت به رطوبت مقاوم بوده یا ضد آب باشد. گاهی اوقات چسب در مکان هایی استفاده می شود که امکان رشد کپک و میکروب وجود دارد. بنابراین خصوصیاتی همچون ضد قارچ و ضد باکتری برای چسب مورد استفاده در این مکان ها ضروری است.

مقاومت در برابر تغییرات جوی

چسب های نسوز انواع دیگری از چسب ها هستند که برای مکان هایی با دمای بسیار بالا کاربرد دارند. در چنین مکان هایی نسوز بودن و میزان تحمل حرارت ویژگی های بهترین چسب بازار به شمار می رود. نمونه ای از این چسب ها بعضی از چسب های سیلیکونی هستند که حرارت حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کنند و تحمل بالایی نسبت به تنش ها و فشارهای وارده دارند. مقاومت به تغییرات جوی و آب و هوا از ویژگی های مهمی است که عملکرد مناسب چسب ها را در محیط های با دماهای مختلف و تغییرات دمایی بالا ممکن می کند. قابلیت انعطاف بالا، مقاومت به اشعه، خنثی بودن و عدم ایجاد واکنش های شیمیایی نیز ممکن است که در موارد خاص لازم باشد. بنابراین با توجه به نکات ذکر شده؛ به نظر می رسد که ویژگی های بهترین چسب بازار را در حقیقت کاربرد آن مشخص می کند و با توجه به نوع کاربری مورد نظر خود باید از بین طیف گسترده چسب های موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چسب هایی با کاربردهای چند منظوره

به نظر می رسد که یکی از مهم ترین موارد موجود در جعبه ابزار چسب است در صورتی که هدف ما از خرید چسب انجام کارهای روزانه باشد و بخواهیم در موارد گوناگون از چسب استفاده کنیم؛ باید گفت که داشتن چند نوع چسب در منزل بهترین راه است. شاید ۹۰ درصد از تمام کارهای چسبندگی خانگی تنها با چند نوع چسب قابل انجام باشد. اما باید بدانید که ویژگی های بهترین چسب بازار در مصارف خانگی را تطبیق پذیری، ماندگاری و عملکرد گسترده آن ها تعیین می کند.

سه نوع از بهترین چسب های موجود در بازار

پس از اینکه با ویژگی های بهترین چسب های بازار آشنا شدید؛ در ادامه سه نوع چسب پرطرفدار و ویژگی های آن ها را نیز برای شما شرح می دهیم. چسب سفید چسب های سفید یا پلی وینیل استات (PVA)  سال ها است که تولید می شوند. برخی از چسب های سفید پیوندهایی با مقاومت بالا در برابر آب ایجاد می کنند. از چسب سفید برای هر امری از جمله چوب کاری، پروژه کارخانه های صنایع دستی، اتصال مواد متخلخل از جمله کاغذ، چوب، پلی استایرن و پارچه استفاده می شود. علاوه بر این، چسب های سفید غیر قابل اشتعال، بدون دود مضر و نسبتا غیر سمی هستند. به طوری که ویژگی های بهترین چسب بازار را دارند. همچنین چسب سفید قیمت مناسبی داشته و اگر از انجماد در امان بماند؛ سال ها دوام دارد. چسب آهن چسب آهن علاوه بر چسباندن قطعات فلزی جهت مصارف دیگری از جمله چسباندن موکت، قطعات پلاستیک و فیبر به کار می رود. چسب آهن مناسب دارای مقاومت حرارتی بالایی بوده و تحمل حرارت را تا دمای حدود ۱۲۵ درجه سانتی گراد دارد. همچنین در برابر دماهای پایین تا دمای صفر درجه سانتی گراد مقاوم است. چسب آهن برای چسباندن کلیه سطوحی که باید با سرعت و استحکام بالا به یکدیگر بچسبند؛ نیز کاربرد زیادی دارد. به طوری که این نکته یکی از ویژگی های بهترین چسب بازار به شمار می رود.

چسب اپوکسی

یکی دیگر از چسب های پرکاربرد چسب های اپوکسی هستند. کارایی بالا و انطباق آن با مواد مختلف این محصول را به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل کرده است. برای اینکه از سمیت این چسب در امان باشید؛ بهتر است که در زمان مصرف آن از دستکش استفاده کنید و در فضای باز کار با آن را انجام دهید. همچنین اپوکسی در انواع مختلفی ارائه می شود. یکی از انواع محبوب آن چسب های دوقلو هستند. این چسب ها در مدت زمان کوتاهی خشک می شوند.

نتیجه گیری

مقاومت حرارتی، قدرت چسبندگی، مقاومت کششی چسب ها و سایر ویژگی هایی که ذکر شد؛ خصوصیاتی هستند که به شما کمک می کنند که چسب مورد نظر خود را با محصولات مشابه مقایسه کرده و با بررسی ویژگی های بهترین چسب بازار مورد مناسب را انتخاب کنید. با بازدید از سایت خوگرپلاس نیز اطلاعات بیشتری را در رابطه با چسب های مورد نیاز خود به دست خواهید آورد. ضمن اینکه از امکاناتی همچون خرید اینترنتی چسب و خرید اقساطی چسب بهره مند می شوید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد