سرانجام رنگ سال پنتون ۲۰۲۴ اعلام شد | PANTONE 13-1023 Peach Fuzz

0

سرانجام پس از گمانه زنی های مختلف، رنگ PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ، رنگ هلو روشن امروز ۱۶ آذر به عنوان رنگ سال پنتون ۲۰۲۴ اعلام شد. پس از یک سال سختی – تیراندازی، جنگ و عدم اطمینان در مورد هوش مصنوعی – موسسه رنگ پنتون اعلام کرد که رنگ هلویی، رنگی گرم و مبهم بین صورتی و نارنجی، رنگ سال ۲۰۲۴ است.

پنتون (Pantone) هر ساله یک رنگ را به عنوان “رنگ سال” اعلام می‌کند. این انتخاب به عنوان یک رویداد مهم در زمینه طراحی، مد، دکوراسیون داخلی، و صنایع خلاقانه در نظر گرفته می‌شود. رنگ سال تأثیر گذاری بر طراحی محصولات، مد، هنر، و دیگر زمینه‌های خلاقی دارد.

رنگ سال توسط تیم هنری و طراحی پنتون انتخاب می‌شود. این انتخاب بر اساس مطالعات روز دنیا، روندها، رویدادهای فرهنگی، اقتصاد، و حوادث جهانی انجام می‌شود. رنگ انتخابی باید احساس و انرژی زیادی به همراه داشته باشد و بتواند با تاثیر گذاری خود، در سال آینده تاثیر بگذارد.

انتخاب رنگ سال تأثیری در ابتکارات هنری، طراحی محصولات، لباس، دکوراسیون داخلی، و حتی در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارد. این رنگ معمولاً به عنوان نمایانگری از احساسات و جریانات جهانی برجسته می‌شود.

برای انتخاب رنگ سال، تیم پنتون با توجه به مطالعات و تحلیل‌های زمانی و فرهنگی مختلف، سعی در شناخت رنگی دارد که تا حد ممکن جامعه جهانی را نمایان کند و بتواند احساس و جریانات روز را بازتاب دهد. این انتخاب همچنین می‌تواند به صورت تبلیغاتی و بازاریابی تأثیرگذار باشد و برندها را تشویق به استفاده از این رنگ در محصولات و طرح‌های خود کند. با ما در ادامه این مطلب دکوکده همراه باشید.

lead to decor insta
Mirrors and candlesticks Category

رنگ سال پنتون ۲۰۲۴، PANTONE 13-1023 Peach Fuzz چیست؟

لتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون، رنگ هلویی انتخاب شده (PANTONE 13-1023 Peach Fuzz) را اینچنین توصیف می‌کند:

PANTONE 13-1023 Peach Fuzz تمایل ما به پرورش خود و دیگران را نشان می دهد. این یک رنگ هلویی ملایم مخملی است که روحیه همه جانبه آن ذهن، بدن و روح را غنی می کند.

در جست‌وجوی رنگی که اشتیاق ذاتی ما برای نزدیکی و ارتباط را تکرار کند، رنگی را انتخاب کردیم که گرما و ظرافت مدرن باشد. سایه‌ای که با شفقت طنین‌انداز می‌کند، آغوشی لمسی ارائه می‌دهد و بدون زحمت بین جوان‌ها و بی‌زمان‌ها پل می‌کند.

رنگ سال پنتون 2024
رنگ سال پنتون ۲۰۲۴

لوری پرسمن، نایب رئیس پنتون، هفته گذشته در مصاحبه ای در مورد رنگ انتخابی سال ۲۰۲۴، انتخاب مرجع رنگ را به عنوان یک مرهم بسیار مورد نیاز برای کشوری که “نیاز به شفقت” دارد و آرزوی جهانی موسسه “برای آینده ای آرام تر” توصیف کرد. ”

او گفت: «با در نظر گرفتن این موضوع، ما می‌خواستیم روی رنگی تمرکز کنیم که بر جامعه و کسانی که دوستشان داریم تمرکز کنیم. ما به آن نیاز داشتیم که رنگی از شفقت و همدلی باشد.»

این اعلامیه بیست و پنجمین سالی است که پیش‌بینی‌کنندگان در پنتون رنگ سال را انتخاب می‌کنند، یک پیش‌بینی روند که همه چیز را از رنگ‌ها گرفته تا مد را تحت تأثیر قرار می‌دهد (به لباس‌های پیش‌بینی‌شده کیت ماس ​​و دخترش لیلا با الهام از هلوی فازی توسط Fendi در Met امسال توجه کنید. گالا)، ظروف غذاخوری به مبلمان، لاک ناخن به رژ لب، و حتی قفل هایی با نوک هلو .

نمایندگان پنتون گفتند Peach Fuzz تطبیق پذیری را در پوشاک و کالاهای خانگی ارائه می دهد و طبیعتی لمسی را در خود جای داده است که مقاومت در برابر آن سخت است. Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی، گفت: “این رنگی است که شما می خواهید به آن دست پیدا کنید و لمس کنید.”

در زمانی که مردم بیشتر و بیشتر وقت خود را صرف فناوری مدرن می کنند، رنگ هلویی حالتی قدیمی دارد اما تازه و روشن است. او افزود: “این حساس و شیرین است اما در عین حال بی سر و صدا پیچیده، ملایم و قابل لمس است.”

رنگ سال پنتون 2024
مدل لیلا ماس، سمت چپ، و مادرش، مدل کیت ماس، در مراسم مت گالا امسال لباس‌های فندی صورتی و هلویی می‌پوشند. (ایوان آگوستینی / ایوان آگوستینی/اینویژن/AP) | رنگ سال پنتون ۲۰۲۴

پیش‌بینی ها درباره رنگ سال پنتون ۲۰۲۴ در فشن، مد و لباس و دکوراسیون

کارشناسان پنتون پیش‌بینی می‌کنند که این رنگ برای عروسی‌ها و چیدمان‌های گل نیز محبوب باشد. پرسمن گفت: “زیبایی بسیار روشن و تازه و مطبوع است و لحن زیبایی را برای عروسی ایجاد می کند.”

و مردان را فراموش نکنید. به گفته آیزمن، رنگی مانند هلو فوز رنگ پوست آنها را افزایش می دهد.

گرما، یک کلمه کلیدی در اعلام رنگ سال، با تاکید اخیر بر انجام کارهایی که به ما احساس خوبی می‌دهد طنین‌انداز می‌شود – چیزی که در کتاب اخیر بابی برک ، طراح “چشم کوئیر” ، “در خانه: طراحی خوب چقدر خوب است” بررسی شده است. ذهن.” برک که اخیراً اعلام کرده است که فصل ۸ آخرین فصل او در «Queer Eye» خواهد بود، گفت: «این کتاب نه تنها به این موضوع می‌پردازد که چگونه فضای خود را زیبا کنید، بلکه چگونه بفهمید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند .» «لباس مورد علاقه شما چیست؟ تعطیلات؟ شما باید آن چیزها را در خانه خود بکار ببرید زیرا آنها شما را خوشحال می کنند.”

رنگ سال پنتون 2024
کفش ورزشی Cariuma در پنتون هلو Fuzz. (پنتون) | رنگ سال پنتون ۲۰۲۴

ایزمن، متخصص رنگ، گفت: دلیل آن این است که رنگ یک تجربه احساسی است. “رنگ با شما صحبت می کند زیرا یک وابستگی عاطفی به شما دارد. مردم همیشه نگرانند: “آیا دیگران آن را دوست خواهند داشت؟” به درون خود گوش دهید. شما کسی هستید که با رنگ زندگی خواهید کرد.»

چه می شود اگر درون شما با رنگ به چالش کشیده شود؟ اینجاست که پنتون وارد می شود.

آیزمن با توضیح نقش خود به عنوان یک نوع روانشناس رنگ گفت: «همه چیز به چیزی بستگی دارد که برای شما مناسب است. «ما گرایش‌ها را انجام می‌دهیم، اما این از نقطه نظر چگونگی ایجاد ایده‌ای است که برای شما راحتی به ارمغان می‌آورد. ما سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا بر جنبه های منفی رنگ غلبه کنید.”

فرش مقاوم در پنتون هلو Fuzz. (پنتون)
فرش مقاوم در پنتون هلو Fuzz. (پنتون) | رنگ سال پنتون ۲۰۲۴

او با نگاهی به روندهای آتی گفت: “باز کردن ایده های مردم به رنگ های دیگر همیشه یک چالش است. ما پالت ها را درست مانند پیش بینی ایجاد می کنیم. رنگ ها به ندرت به صورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرند. و این یک چالش است.»

مانند سال‌های گذشته، منتقدانی وجود خواهند داشت که فضای داخلی، لباس‌ها، دوچرخه‌های کوهستانی و لوازم جانبی هلو را خریداری نمی‌کنند ، مهم نیست چقدر حال و هوای هلویی با رنگ‌های دیگر در نمودار رنگ پنتون جفت می‌شود یا چقدر گرم و آرامش‌بخش در نظر گرفته شده است.

اگر رنگی با شما صحبت می کند، چالش این است که آن را عملی کنید. آیزمن گفت: “ما سعی می کنیم تخیل شما را باز کنیم و مجموعه ای از مهارت ها را به شما ارائه دهیم.” رنگ هرگز نباید در مورد جزم و قضاوت باشد، به خصوص برای افرادی که اعتماد به نفس کمتری دارند.

به گفته کارشناسان رنگ در پنتون، انتخاب رنگ کمتر به طراحی مربوط می شود و بیشتر برای شاد کردن خود است. پرسمن اضافه کرد: “این در مورد بازنگری است که چگونه می خواهیم زندگی کنیم.”

منابع: وب سایت رسمی پنتون و  لس آنجلس تایم

رنگ سال 2024 پنتون
رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد