نکات مهم خرید مبلمان اداری | روش صحیح انتخاب مبلمان اداری

0

راهنمای خرید مبلمان اداری: چرا دکوراسیون داخلی اداری تا این حد مهم است؟ اداره‌ها نقش به سزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند. طراحی دکوراسیون داخلی یک اداره و یا سازمان یکی از دغدغه‌های مدیران است. اما چرا خرید مبلمان اداری تا به این اندازه برای یک اداره مهم است؟ در این مقاله از دکوکده به همین موضوع می‌پردازیم و در انتها بهترین راه خرید مبلمان اداری را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

خرید مبلمان اداری

اهمیت دکوراسیون در بهره‌وری سازمان

سازمان‌ها به علت‌های مختلفی دچار سود و یا ضرر می‌شوند. یکی از معیارهایی که می‌تواند برای آن‌ها بیشترین سود و یا بیشترین ضرر را ایجاد کند، مسئله مدیریت منابع انسانی است. منابع انسانی سرمایه‌های یک سازمان برای سوددهی مالی هستند و در صورتی که مدیریت اشتباه بر آن‌ها اعمال شود، سازمان و اداره دچار ضرر می‌شوند. دکوراسیون صحیح اداره یکی از عناصر کلیدی مدیریت منابع انسانی به شمار می‌رود. با دکوراسیون صحیح در اداره، شما قادر خواهید بود که بهره‌وری کارمندان خود را افزایش دهید.

انتخاب نوع چیدمان خاص، انتخاب متریال برای صندلی‌ها و انتخاب پالت رنگی مناسب دکوراسیون از مهم‌ترین نکات خرید مبلمان اداری است. به سبب همین عوامل است که راحتی و رفاه کارمندان در اداره بالا می‌رود و موجب سوددهی سازمان می‌شود. همچنین اگر اداره‌ی شما با مراجعه‌کنندگان به شکل مستقیم تعامل دارند، نقش دکوراسیون پررنگ‌تر می‌شود. یک دکوراسیون داخلی خوب، باید بتواند زمینه ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل فراهم کند.

خرید مبلمان اداری
خرید مبلمان اداری

مبلمان اداری شامل چه اجزایی است؟

مبلمان اداری به عنوان یک جزء اساسی در داخل فضاهای اداری، از اجزای مختلفی تشکیل شده است که نه تنها به راحتی و سهولت کاربران کمک می‌کنند بلکه جلبه زیبایی و حرفه‌ای به محیط اداری می‌افزایند. این اجزا شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. صندلی اداری و صندلی اجرایی: صندلی‌ها از جمله اجزای اصلی مبلمان اداری هستند که برای کارمندان و مدیران در نظر گرفته می‌شوند. صندلی اجرایی معمولاً با طراحی متفاوت و مواد با کیفیت بالا تهیه می‌شود و به عنوان صندلی مدیریتی یا اجرایی شناخته می‌شود.
  2. میز اداری: میز اداری نقطه مرکزی فعالیت‌های اداری را تعیین می‌کند. این میزها می‌توانند از مواد چوبی یا فلزی باشند و معمولاً دارای فضاهای کافی برای قرار گیری کامپیوتر، دستگاه‌های الکترونیکی و مستندات هستند.
  3. کمد و کتابخانه: برای ذخیره‌سازی کتب، مدارک و فایل‌ها، کتابخانه‌ها و کمد ها به کار می‌روند. این اجزا همچنین به دکوراسیون و زیبایی فضا کمک می‌کنند.
  4. پارتیشن اداری و دیوارهای جداکننده: برخی ادارات از پارتیشن‌ها یا دیوارهای جداکننده برای ایجاد فضاهای شخصی و جلوگیری از نور و صدا استفاده می‌کنند. این اجزا به تنظیم فضاها و حفظ حریم شخصی کمک می‌کنند.
  5. مبل اداری و صندلی انتظار: در اتاق ملاقات یا ناحیه انتظار، مبلمان ملاقاتی به کار می‌رود که اغلب دارای طراحی مدرن و راحتی برای مردم در حال انتظار یا گفت‌و‌گو است.
  6. کمد و فایل‌های ذخیره‌سازی: برای ذخیره‌سازی مستندات، کاغذها و لوازم دیگر، کمدها و فایل‌های ذخیره‌سازی از اهمیت زیادی برخوردارند.

با ترکیب این اجزا به یکدیگر، مبلمان اداری نه تنها از نظر کاربردی بلکه از نظر زیبایی و طراحی نیز به شکل کامل به دکوراسیون فضا کمک می‌کند و فضایی حرفه‌ای و متناسب با نیازهای اداری فراهم می‌آورد.

نکات مهم خرید مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری

برای خرید مبلمان اداری باید چند نکته‌ی اساسی را در نظر بگیرید. اول از همه باید از متراژ اداره خوب آگاه باشید. در صورتی که اداره‌تان بزرگ است، فضای بیشتری برای دکوراسیون در اختیار دارید و می‌توانید مواردی نظیر صندلی‌های انتظار بیشتر، میزهای بیشتر و کمدهای اسناد را به دکور اداره‌ی خود اضافه کنید. اما در صورتی که از فضای کوچکی بهره‌مندید، باید به سراغ تأمین ضروری‌ترین مبلمان اداری نظیر میز و صندلی و میز کارمندی بروید و به همین‌ها بسنده کنید. هیچ‌وقت بدون در نظر گرفتن ابعاد اداره اقدام به خرید نکنید.

سپس باید به سراغ صندلی‌های اداره بروید. صندلی‌های اداری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دکوراسیون یک اداره است. برای خرید صندلی‌های اداری باید به چند نکته‌ی اساسی توجه داشته باشید:

  • پشتی صندلی انعطاف پذیر باشد و دارای انحنای مناسب کمر باشد؛
  • صندلی چرخ‌دار باشد؛
  • رویه صندلی باعث تعریق نشود؛
  • ارتفاع صندلی قابل تنظیم باشد؛
  • نشیمن صندلی اداری نرم باشد؛
  • ارتفاع صندلی نسبت به میز مناسب باشد.

با توجه به این نکات، می‌توانید صندلی اداری مناسب را خریداری کنید.

همچنین خوب است که توجه لازم را به تفاوت‌های انواع میز داشته باشید. میزهای کارمندی از ابعاد و ارتفاع متوسطی بهره‌مندند درحالی که میزهای مدیریت عریض هستند و کشوهای زیادی دارند. میزهای منشی مرتفع هستند درحالی که میزهای کانتور ارتفاع کمتری دارند و برای رفتار تعاملی ساخته شده‌اند.

در انتها، باید بدانید که خرید از یک فروشگاه مبلمان معتبر یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید مبلمان اداری است. اما کدام فروشگاه؟

روش صحیح انتخاب مبلمان اداری

میز و صندلی اداری

انتخاب مبلمان اداری، عنصر مهمی در طراحی و ساختار فضای کار است و نقش بسزایی در راحتی، تحرک و بهبود بهره‌وری کارکنان ایفا می‌کند. برای اینکه انتخاب صحیح صورت گیرد، به موارد زیر توجه داشته باشید.

اولین مواردی که باید در انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفته شود، نوع فعالیت‌های اداری و نیازهای کاربران است. برای افرادی که بیشتر وقت خود را در جلسات گروهی یا ملاقات‌های مشتریان سپری می‌کنند، صندلی‌ها و میزهای ملاقات مناسب‌ترند. در حالی که برای کارکنانی که به صورت طولانی نشسته و با کامپیوتر کار می‌کنند، صندلی‌های ارگونومیک با پشتیبانی درست برای ناحیه کمر و گردن انتخاب بهتری هستند.

همچنین، استایل و طراحی مبلمان نیز باید با معماری و سبک داخلی محیط کار هماهنگ باشد. انتخاب رنگ‌های مبلمان که با هماهنگی با دیگر عناصر داخلی، مثل دیوارها یا کف‌پوش، ایجاد شود، به ایجاد یک انطباق زیبایی کمک می‌کند و بر ارتباط وحدت در دکوراسیون اداری تأثیرگذار است. همچنین، جنس مبلمان نیز باید با توجه به محیط و نیازهای پایداری و تمیزی سازمان انتخاب شود.

برای اطمینان از راحتی کاربران و جلب اعتماد آن‌ها، انتخاب مبلمان با کیفیت و مقاومت مناسب نیز حائز اهمیت است. افراد می‌توانند با مشاوره با کارشناسان مبلمان اداری، نیازها و اولویت‌های خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به این موارد، مبلمان مناسب برای فضای کار خود را انتخاب کنند. به این ترتیب، فرآیند انتخاب مبلمان اداری به عنوان یک سرمایه موثر و جلب انگیزه کارکنان می‌تواند به بهبود کیفیت محیط اداری و ارتقاء رفاه و سلامتی آنان کمک کند.

خرید مبلمان اداری

فروشگاه مبلمان اداری ساویس با فراهم کردن بهترین مبلمان اداری از بهترین تولیدکننده‌ها و مرغوب‌ترین مواد اولیه، به شما اطمینان می‌دهد که بهترین تجربه‌ی خرید مبلمان اداری را در اختیار شما قرار دهد. خرید از سایت ساویس با چند کلیک ممکن خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین فروشگاه مبلمان اداری کجاست؟

سایت مبلمان اداری ساویس با ارائه بهترین محصولات حوزه مبلمان اداری، بهترین مرکز خرید مبلمان اداری به شمار می‌رود.

خرید مبلمان اداری چه هزینه‌ای داره؟

هزینه خرید مبلمان اداری تا حد زیادی به انتخاب‌های شما در حوزه برند، ابعاد، متریال و تعداد بستگی دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد