وکالت پلمپ دفاتر قانونی شامل چه مراحل و مواد قانونی می شود؟

0

وکالت پلمپ دفاتر قانونی شامل چه مراحل و مواد قانونی می شود؟ با سپردن وکالت پلمپ دفاتر قانونی به وکیل معتبر و باتجربه کلیه فرآیندهای ثبتی را در سریع ‌ترین زمان انجام دهید. زیرا وکیل با دانش و تجربه در کلیه امور حقوقی به متقاضی در انجام امور حقوقی و ثبتی شرکت کمک می کند.

وکالت پلمپ دفاتر قانونی شامل چه مراحل و مواد قانونی می شود؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : معمولا متقاضیان در مورد پلمپ دفاتر قانونی اطلاعاتی ندارند؛ به همین دلیل ممکن است در طول فرآیند ثبتی آن با مشکلاتی مواجه شوند. مشکلات پلمپ دفاتر قانونی در زمان و هزینه متقاضی نیز تاثیر دارد. آن ها باید به دفعات زمان و هزینه مورد نیاز را خرج کنند و به طی مراحل پلمپ دفاتر بپردازند که اداره ثبت شرکت دفتر آن ها را تایید کند.

در صورتی که با سپردن وکالت به اشخاص حقوقی و وکیل در کوتاه‌ ترین زمان و بدون مشکل نسبت به پلمپ دفاتر قانونی شرکت خود اقدام خواهید کرد. بنابراین در ادامه با مراحل و مواد قانونی پلمپ دفاتر قانونی توسط وکیل آشنا خواهید شد.

 باید طی کند

براساس قانون ثبتی، پلمپ دفاتر قانونی برای تمام شرکت های الزامی است. این موضوع به این دلیل که مالیات یک سال شرکت را مشخص می کند، اهمیت زیادی دارد.

از این رو شرکت ها باید در مدت مقرر و تعیین شده نسبت به پلمپ دفاتر مالی خود اقدام کنند. زیرا در غیر این صورت اداره مالیات خسارات زیادی را برای آن ها در نظر می گیرد.

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها با انتخاب یک وکیل مجرب برای خود به راحتی از زمان و نحوه انجام امور ثبتی پلمپ این دفاتر در سریع ترین زمان ممکن مطلع خواهند شد. زیرا وکیل با کلیه مسائل حقوقی آشنا است و اطلاعات کافی در رابطه با رعایت زمان و خسارات و جریمه های پیش رو را دارد.

وکیل برای پلمپ دفاتر باید اطلاعات کافی از فرآیند ثبتی را در اختیار شرکت و هیئت مدیره آن بگذارد. وی برای انجام کلیه امور ثبتی این دفاتر باید وکالت نامه را همراه خود داشته باشد که در کلیه مراحل وکالت خود را به عنوان وکیل شرکت مورد نظر ثابت کند.

همچنین وکیل باید برای ثبت نام این دفاتر در سایت مالیاتی اطلاعات کامل اشخاص را به همراه اطلاعات خود به عنوان وکیل شرکت وارد کند. وکیل شرکت باید کلیه دفاتر مالی تهیه شده را بررسی کند و در صورت مطابقت با قوانین از طرف اداره ثبت پلمپ و شماره گذاری شوند.

برای ثبت این دفاتر وکالت پلمپ دفاتر قانونی باید وارد سامانه ثبت شرکت شود و اطلاعات متقاضی را کامل کند. سپس پیامک های مربوط به اقدامات ثبتی از طرف اداره ثبت به شماره درج شده (وکیل) ارسال می شود. پس از تکمیل اطلاعات شخصی افراد شرکت و سمت های آن ها و فرم اظهارنامه در سایت باید تکمیل شود.

مواد قانونی وکیل پلمپ دفاتر قانونی

براساس مواد ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت دفاتر قانونی و مالیاتی باید طبق قانون تهیه و تنظیم شوند؛ در این صورت این دفاتر معتبر هستند و سندیت دارند. از جمله این قوانین باید به موارد زیر اشاره شود:

  • در ماده ۶ قانون تجارت برای پلمپ دفاتر مالی و قانونی گفته شده است که وکالت پلمپ دفاتر قانونی تجار به استثنای کسبه مکلف است که دفاتر مالی شرکت را که وزارت عدلیه به موجب نظام نامه قائم مقام تنظیم کند.
  • در ماده ۷ قانون تجارت برای پلمپ دفاتر قانونی ذکر شده است که دفتر روزنامه دفتری است که وکیل تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد وستد تجاری و معاملات مربوط به اوراق تجاری را به طور کلی در دفتر ثبت کند. همچنین باید جمیع واردات و صادرات تجاری خود را با هر اسم و رسمی که باشد، برای مخارج شخصی خود برداشت کند و در آن دفتر ثبت برساند».
  • در ماده ۸ قانون تجارت پلمپ دفاتر قانونی گفته شده است که دفتر کل دفتری است که وکالت پلمپ دفاتر قانونی باید کلیه معاملات را حداقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج کند و انواع مختلف آن را تشخیص دهد و به جداکردن آن ها بپردازد. سپس هر نوع را در صفحه مخصوص آن دفتر به طور خلاصه به ثبت برساند.
  • براساس ماده ۹ قانون تجارت وکیل پلمپ دفاتر قانونی باید در دفتر دارایی تاجر هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول، دیون و مطالبات سال گذشته را ترتیب دهد و صاحب شرکت در آن دفتر این موارد را ثبت و امضا کند. این کار باید تا پانزدهم ماه سال بعد انجام شود..
  • مطابق ماده ۱۰ قانون تجارت در دفتر کپیه باید وکیل تاجر کلیه مراسلات و صورت جلسات صادرشده را به ترتیب تاریخ ثبت کند.

سخن آخر

با پلمپ دفاتر قانونی و ثبت آن ها ادارات دارایی و مالیات تسلط کافی بر امور مالی شرکت دارند. مالیات هر ساله شرکت باتوجه به این دفاتر مشخص می شود. به همین دلیل باید بدانید وکیل پلمپ دفاتر قانونی با اطلاعات کافی در مورد امور مالیاتی و حقوقی امور ثبتی را بدون بروز مشکلی و در کم ترین زمان انجام خواهند داد.

در این مقاله گفته شد که وکیل پلمپ دفاتر قانونی هر شرکت حتما باید دفاتر ثبتی یا اداره ثبت شرکت را امضا و ثبت کند. ضمن اینکه بدون وکالت پلمپ دفاتر قانونی شرکت ها با مشکلات جدی مانند جریمه و لغو فعالیت مواجه خواهند شد.

بنابراین بهتر است امور حقوقی و ثبتی خود را به وکلای حرفه ای و با تجربه بسپارید. در این رابطه باید بدانید وکلای مجرب و متخصص ما در سایت سعید شهبازی بسیار به شما کمک می کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد