وکیل در پلمپ دفاتر قانونی چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

0

وکیل در پلمپ دفاتر قانونی چه وظیفه ای بر عهده دارد؟ همه ی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت به منظور ثبت درآمد و هزینه؛ ملزم به انجام امور پلمپ هستند. کلیه این افراد از قبیل شرکت ها، موسسات و افرادی که طبق قانون باید مالیات پرداخت کنند، برای پلمپ باید به تهیه دفاتر مربوطه بپردازند.

وکیل در پلمپ دفاتر قانونی چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : دفاتر باید توسط اداره ثبت مربوطه امضا و پلمپ شوند. این امر شرایط و مراحل به خصوصی دارد که افراد با پشت سر گذاشتن آن ها قادر به اخذ پلمپ خواهند بود. این مسئله مشمول قوانین و مراحل حقوقی بسیاری است و برای افراد بی تجربه مشکلات متعددی به وجود می آورد و آن ها را ملزم به پرداخت جریمه می کند.

به همین دلیل در این مقاله به بررسی نقش وکیل در پلمپ دفاتر قانونی می پردازیم. زیرا در صورت بی اطلاعی نسبت به این مسائل باید از این پس امورات مربوط به دفاتر قانونی را به وکیل بسپارید.

نقش وکیل در پلمپ دفاتر قانونی

انجام امور به منظور پلمپ دفاتر قانونی قوانین و شرایط خاصی دارد. برای نمونه باید ۱ سال قبل از سال مالی جدید به انجام امور پلمپ دفاتر بپردازید. به عنوان مثال برای ثبت درخواست پلمپ دفاتر سال ۹۹ باید از سال ۹۸ اقدام کنید.

ارائه مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی، طی مراحل متعدد هم زمان با رعایت قوانین فرآیندی پیچیده است که با آگاهی کامل از موارد رد دفاتر از انجام هر گونه اشتباه مصون می مانید. توجه به تمامی امور با عنایت بر این واقعیت که قوانین طی زمان در حال به روزرسانی و تغییر هستند، برای افراد امری پردردسر است.

به همین دلیل وکلا تمامی این امور را با دقت و وسواس کامل انجام می دهند و نگرانی شما برطرف می شود. چنان که در ادامه تمامی وظایف این افراد متخصص را برای شما شرح می دهیم.

تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ پلمپ دفاتر

تهیه مدارک در پلمپ دفاتر قانونی یکی از ابتدایی ترین اموراتی است که وکیل به آن رسیدگی می کند. چنان که از جمله این مدارک باید به موارد زیر اشاره شود:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل؛
  • مهر شرکت؛
  • تکمیل فرم اظهارنامه دریافتی از اینترنت؛
  • کپی روزنامه تاسیس شرکت؛
  • کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)؛
  • تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر؛
  • تصویر پروانه کسب یا مجوز فعالیت کسبی.

وکیل پلمپ دفاتر قانونی با فراهم کردن این مدارک و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به اخذ پلمپ دفاتر اقدام می کند.

مراحل اخذ پلمپ دفتر توسط وکیل

هر وکیل در پلمپ دفاتر قانونی مراحل به خصوصی را طی می کند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

تکمیل اطلاعات

در ابتدا وکیل با مراجعه به بخش اطلاعات متقاضی پلمپ قسمت تعیین شده مخصوص شخص حقوقی را انتخاب می کند و سپس با واردکردن اطلاعاتی نظیر تابعیت، شناسه ملی، شماره تلفن ثابت و کدپستی به تکمیل این فرم می پردازد.

شروع سال مالی و شروع ماه مالی

منظور از شروع سال، ماه و روز مالی برگزیدن آن ها طبق مراحل تعیین شده در اساس نامه وکیل است. تاریخ پایان سال مالی بنابر پایگاه اینترنتی محاسبه می شود. بدیهی است که تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و تقاضای پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نیست.

تعیین آدرس محل

مرحله بعد تعیین آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده است. وکیل در پلمپ دفاتر قانونی در این بخش اطلاعات را کامل می کند. لازم به ذکر است که دفاتر پلمپ شده بعد از پلمپ براساس آدرس مذکور برای متقاضیان ارسال می شوند.

بنابراین در قید این اطلاعات الزامی باید دقت کنید. در حال حاضر این شیوه برای شهر تهران امکان پذیر است. در شرایطی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت، آن شهر به سامانه مذکور اضافه نشده است؛ بنابراین متقاضیان باید به همان شیوه گذشته عمل کنند.

اطلاعات شخص حقوقی

در قدم بعدی وکیل به بررسی اطلاعات شخص حقوقی می پردازد. در صورت صحت اطلاعات گزینه تایید اطلاعات را انتخاب می کند و در غیر این صورت با مراجعه به واحد ثبتی مربوطه این مشکل را حل خواهد کرد.

دریافت شماره پیگیری و تکمیل اظهارنامه

در این قسمت مطابق با اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری تعلق می گیرد. در این مرحله وکیل باید از فهرست گزینه تکمیل اظهارنامه را انتخاب کند و اطلاعات مربوط به یکی از اعضای هیئت مدیره را در سامانه به ثبت برساند. سپس اسامی بقیه اعضای هیئت مدیره را با اطلاعات مربوط به آن ها از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد وغیره وارد می کند.

تعیین سمت

در این قسمت وکیل با تعیین تعداد اعضای هیئت مدیره، سمت اشخاص، مدت تصدی محدود یا نامحدود و تاریخ شروع سمت به تکمیل فرم می پردازد.

تکمیل فرم دفتر مورد تقاضای شخص

وکیل در پلمپ دفاتر قانونی نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همچنین تعداد برگ ها و جلدهای دفتر را وارد می کند و سپس این اطلاعات ذخیره خواهد کرد.

تایید صحت اطلاعات

پس از طی مراحل ذکر شده صفحه تایید صحت اطلاعات نمایش داده می شود. وکیل در این مرحله ملزم به انتخاب گزینه تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز است.

ارسال اصل مدارک

در این بخش وکیل اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت را به همراه مدارک دیگر به اداره ثبت ارسال می کند که اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید شده بفرستد.

پس از ارسال مدارک کارشناس مدارک را بررسی می کند و پس از ارزیابی و بررسی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه باشد؛ اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی عملکردهای وکیل در پلمپ دفاتر قانونی پرداختیم. چنان که دانستید وکیل پلمپ دفاتر قانونی با تجربه و دقت خود در این زمینه طی۱۰ مرحله اساسی به انجام این امر می پردازد. حال اگر به دنبال وکیلی مجرب و تحصیل کرده در این زمینه هستید، تنها کافی است که با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

چنان که با کمک آن ها مراحل قانونی و اداری پلمپ دفاتر قانونی را به سادگی و در کوتاه ترین زمان انجام خواهید داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد