رنگ‎هایی که دکوراسیون خانه را شیک تر نشان می‌دهند

0
عناصر بسیاری در تزئین دکوراسیون خانه شما موثر است، اما تعداد اندکی از این عناصر و المان ها همچون رنگ ها دارای اهمیت و تاثیرگذاری هستند. انتخاب رنگ مناسب نه تنها می تواند الهام بخش فضایی شخصی باشد و اثری طولانی مدت را ایجاد کند؛ بلکه می تواند یک اتاق لوکس تر و گرانقیمت تر را نیز به وجود آورد. این مسئله در هنگام چیدمان دکوراسیون با بودجه ای محدود و مشخص، مزیتی بزرگ محسوب می شود.
نتیجه تصویری برای ‪Color room‬‏
یکی از رنگ هایی که باعث می شود اتاق های خانه گران تر و لوکس تر به نظر برسد، رنگ عاجی  است. این رنگ، رنگی همیشگی است و هیچ گاه کهنه نمی شود. به همین دلیل است که در طول تمام دوره ها به عنوان رنگی برجسته و تاثیرگذار شناخته شده است. ظاهر گرانقیمت و لوکس به این معنا است که حس خوشایندتری را به شما منتقل کند و تصور کنید که بیشتر از هزینه ای که برای دکوراسیون خانه پرداخت کرده اید از آن لذت می برید.
رنگ عاجی که به عنوان مثالی جزئی به آن اشاره کردیم، می تواند چنین حسی را ایجاد کند. تمام فضاهایی که در آنها رنگ عاجی غالب است، بزرگ تر، وسیع تر و دلبازتر به نظر می رسند. بر خلاف رنگ های شلوغ و بارز، طیف رنگی سفید هرگز از مد نمی افتد و رنگی مناسب برای فضاهای مختلف و محفوظ از خطا است. البته به کاربردن این طیف رنگی نسبت به بقیه رنگ ها بسیار ساده تر است.
با این اوصاف امکان ساخت خانه ای لوکس و مدرن، بدون صرف هزینه زیاد، و تنها با انتخاب رنگ های مناسب وجود دارد. در ادامه چگونگی ایجاد تغییر چهره ای ویژه را با استفاده از رنگ های مورد علاقه تان ارائه می دهیم.

به طور بنیادی در انتخاب هایتان تجدید نظر کنید

قبل از شروع تزئین دکوراسیون، باید تجدید نظری بنیادی انجام دهید. بسیاری از فضاهای داخلی که با آنها مواجه می شوید، دیوارهایی سفید یا کرم رنگ دارند، اما همین رنگ های ساده و خنثی احساس توان افزا و پویایی را می توانند به افراد القا کنند. اغلب ما در برابر نقاشی دیوارها و تغییر دکوراسیون به این نحو مقاومت می کنیم، اما هنگامی که به این کار رضایت می دهیم و آن را به انجام می رسانیم، با نتایجی بسیار عالی مواجه می شویم. طیف رنگی سفید، طیفی فوق العاده پیچیده است و انتخاب های سختی را بر اساس ترجیح شخصی تان پیش روی شما قرار می دهد.
البته در انتخاب رنگ های مناسب، نظر طراحان حرفه ای دکوراسیون هم بسیار حائز اهمیت است. رنگ سفید کمک می کند که بسیاری از دیگر رنگ ها و بافت های مورد نظرتان را در لایه رویی دکوراسیون به کار ببرید و همچنین باعث می شود که فضای داخلی اتاق ها کمتر دلگیر شود. اگر محیط خانه دارای حسی سنتی تر باشد، استفاده از طیف رنگ های گرم مناسب تر است و ترکیب بسیار خوبی در کنار رنگ سفید ایجاد می شود.

انتخاب لایه های رنگی مختلف

اگر مبلمان و لوازم جانبی منزل دارای رنگی مثل رنگ عاجی باشند، انتخاب دیگر اجزای دکوراسیون کار خیلی سختی برایتان نخواهد بود. چنین رنگ هایی در هر اتاقی جواب می دهد و برای هر شرایطی مناسب است. اتاق خوابی با رنگ های تماما روشن بسیار شیک‌، خیره کننده و رویایی است.
نتیجه تصویری برای ‪Color room‬‏
یک میز ناهار خوری سفید یا کانتر آشپزخانه با سنگ مرمر سفید رنگ و صندلی با رومبلی های خاکستری روشن یا عاجی، طرحی کلاسیک، زیبا و خوشایند خواهد داشت و بدون شک ارزش لذت بردن از چنین فضایی تحت هر شرایطی وجود دارد. نیازی نیست که وسایل منزل را به هر نحوی با این نوع رنگ ها تطابق دهید و تمام المان های دکوراتیو را با همین رنگ ها انتخاب کنید. مطمئنا نمی خواهید فضای داخلی اتاق هایتان مثل یک نمایشگاه فروش خودرو با صندلی های سفید چرمی و کفپوش های روشن و براق نشان داده شود. در واقع باید گفت که دستتان برای انتخاب دیگر اجزای دکوراسیون باز خواهد بود.
نتیجه تصویری برای ‪Color room‬‏

کفپوش های رنگ روشن

اگر خانه ای اجاره ای را تزیین می کنید، و دستتان برای طراحی دکوراسیون چندان باز نیست، این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از اجزای دکوراسیون را که می خواهید، نتوانید نوسازی کنید و تغییر دهید. اما یک راه حل سریع برای تعویض کفپوش قدیمی اتاق ها به نحوی که جلوه و زیبایی بیشتری در فضای داخلی به وجود بیاید وجود دارد. می توانید از موکت ها، فرش ها یا کفپوش هایی با رنگ روشن مثل رنگ های کرمی، عاجی، یا خاکستری روشن استفاده کنید.
نتیجه تصویری برای ‪Color room‬‏
فرش هایی با رنگ روشن می تواند به بازتاب نور کمک کند، در نتیجه اتاق لوکس تر و دلبازتر و زیباتر به نظر می رسد. انتخاب رنگ روشن برای پوشش کف یا سطح وسیعی از آن، راهی عالی برای روشن تر کردن فضای داخلی خانه تان خواهد بود. این مسئله به این معنا نیست که همه چیز در داخل خانه باید رنگ روشنی داشته باشد. در واقع اگر محیط خانه دارای وسایلی با رنگ تیره باشد، بهتر است با انتخاب کفپوش های روشن کمی دکوراسیون خانه تعدیل شود، و البته از ایجاد کنتراست خیلی شدید جلوگیری گردد.

از مبلمان با پوشش شفاف استفاده کنید

کاناپه و مبلمان با رنگ روشن با وجود شیک بودن و زیبایی که داردند، در معرض کثیف شدن و چرک شدن هم قرار خواهند گرفت. بنابراین جنس پوشش مبلمان و پارچه مبلی که استفاده شده است بسیار مهم است و بهتر است که این نوع پارچه ها به گونه ای انتخاب شوند که برای شستشو و استفاده مجدد مناسب باشند.
اگر بچه  های کوچک دارید یا از حیوان خانگی در خانه مراقبت می کنید، مطمئن باشید که پوشش مبلمان خانه تان به مرور زمان ممکن است لکه دار شود و نیاز به شستشو داشته باشد.
در نتیجه باید از پوشش هایی استفاده کنید که با شستشو و استفاده مجدد همچنان جلوه زیبایی داشته باشد و خیلی زود خراب نشود. از پارچه هایی با عمر چند ساله که کاملا ضد لکه هستند استفاده کنید به این ترتیب لازم نیست که همیشه در مورد مبلمان خانه نگران باشید. کافی است که روکش مبل ها و کوسن ها را با پارچه های قابل شستشو تعویض کنید.
همچنین می توانید سطح کاناپه یا مبلمان خانه را با روکش ها یا پارچه های رومبلی بپوشانید تا از کثیف شدن آنها جلوگیری کند و در نتیجه از استرس و نگرانی همیشگی نسبت به کثیف شدن مبل ها هم خودداری کنید.

به مقیاس و اندازه اتاق توجه کنید

کلید داشتن دکوراسیونی لوکس و شیک، استفاده از عناصر مختلفی است که با ابعاد، ارتفاع، مقیاس فضا و بافت کلی اتاق ها متناسب باشد. اتاق هایی که رنگ تماما روشن و به طور غالب سفید دارند، تخت و یکدست به نظر می رسند و بنابراین بهتر است که از طیف های مختلفی از رنگ سفید، عاجی و کرمی، هم استفاده کنید تا ابعاد و اندازه های فضای داخلی خانه بهتر جلوه گر شود. می توانید به دکوراسیون خانه یک آینه هم اضافه کنید، زیرا به انعکاس نور و پخش شدن روشنایی لازم در اتاق کمک می کند.
 نتیجه تصویری برای ‪Color room‬‏

چراغ ها را جابجا و تعویض کنید

بزرگترین اشتباه مردم هنگام انتخاب دکوراسیون و خرید مبلمان و وسایل خانه این است که به میزان روشنایی و نور موجود در فضا توجه نمی کنند. اگر چراغ های لازم و منابع روشنایی را به درستی انتخاب نکنید، رنگ وسایل می تواند دستخوش تغییر شود و آنطور که انتظار دارید، به نظر نرسند. اگر می خواهید فضای اتاق روشن تر باشد، باید برای تامین روشنایی محیط هم به اندازه کافی تلاش کنید و به گرمای طیف رنگی که با تابش نور مشخص می شود هم توجه کنید. بهتر است این مسئله را جزو اولویت های اصلی دکوراسیون فضای داخلی خانه خود قرار دهید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد