۵۵ ایده جذاب چیدمان اتاق خواب شیک و مدرن

0

طراحی و چیدمان اتاق خواب شیک، مدرن و رومانتیک در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است چرا که اتاق خواب خانه را میتوان اتاق پادشاهی هر شخص در خانه دانست. اتاقی که فرد در آن راحتی و آرامش خود را پیدا می کند، بنابراین عناصر دکوراتیو و کاربردی اتاق خواب مثل مبلمان، تخت، بالش، پرده، لوستر، آباژور و سایر جزئیات را باید با دقت نظر بیشتری انتخاب کرد. هماهنگی و ظرافت در اتاق جذابیت بیشتر را با چیدمان درست به همراه خواهد داشت.

نکات و ایده های مهمی  وجود دارد که علاوه بر کاهش حجم هرج و مرج در اتاق، آنرا به مکانی آرام و در عین حال شیک تبدیل کنید. بنابراین در این مقاله دکوکده ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب به همراه چند نکته مهم و گالری عکس تصاویر خدمت شما ارائه شده است.

چیدمان اتاق خواب شیک
چیدمان اتاق خواب شیک و مدرن | استفاده از دو آباژور رومیزی کنار تخت خواب

نکات مهم و ایده های متمایز برای چیدمان اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب
رنگ سبز آبی در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب | ترکیب با رنگ پارچه مبلی مبل راحتی و لوستر مدرن فلزی

هدف از انتخاب رنگ برای طراحی داخلی و چیدمان اتاق خواب این است که آن را به یکی از راحت ترین و آرام ترین مکان های خانه تبدیل کنیم. این کار را می توان با استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید یا کرم، رنگ اسطوخودوس و آبی ، خاکستری و یا انتخاب رنگ های روشن انجام داد.  همچنین می‌توانید رنگ‌های پررنگی را انتخاب کنید که با گنجاندن آن در رنگ‌های ملحفه‌ای، رنگ سقف یا انواع کاغذ دیواری و یا در تزئینات دیگر، شخصیت و سلیقه خود را بیان کنید. انتخاب رنگ مشکی در سال ۲۰۲۳ برای اتاق خواب هم بسیار محبوب خواهد بود و اتاق خوابی شیک و مدرن با رنگ مشکی خواهید داشت.

اتاق خواب 8
اتاق خواب نارنجی
استفاده از کاغذ دیواری در چیدمان اتاق خواب
استفاده از کاغذ دیواری در چیدمان اتاق خواب
چیدمان اتاق خواب مدرن
اتاق خواب نئوکلاسیک با رنگ مشکی
اتاق خواب شیک 18
کاغذ دیواری آبی در اتاق خواب کلاسیک
اتاق خواب شیک 17
کاغذ دیواری، آباژور رومیزی مدرن و لوستر آویز مولکولی
اتاق خواب شیک و رومانتیک3
رنگ آبی در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

فضا در چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب شیک و رومانتیک4
اتاق خواب نباید شلوغ باشد

مهمترین ویژگی یک اتاق خواب راحت چیدمان وسایل داخل آن به گونه ای است که حرکت و جابجایی را آسان تر کند، بدون اینکه روی وسایلی مانند میز و کناره های تخت زمین بخورد، بنابراین مبلمان باید طوری چیده شوند که امکان حرکت آزادانه در داخل اتاق وجود داشته باشد. سعی کنید در طراحی و چیدمان اتاق خواب فضاهای اضافی را برای ذخیره سازی جستجو کنید تا  فضای کافی به اتاق داده شود.در آن جایی که می توان تخت را به صورت طولی در اتاق مستطیل قرار داد در حالی که ترجیحاً آن را در اتاق قرار دهید. اتاق کوچک در زاویه ای که امکان صرفه جویی در فضا را در بقیه اتاق فراهم می کند.

مطمئنا به جز تخت خواب اثاثیه، عناصر کاربردی و دکوراتیو دیگری همچون آباژور، مبل راحتی و .. دارید که باید آنها را طوری بچینید که چیدمانی فشرده نداشته باشید و حرکت در اتاق آسان باشد.

اتاق خواب شیک 21
استفاده بهینه از فضا در چیدمان اتاق خواب | دو مبل راحتی، آباژور ایستاده و رومیزی

سقف اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب شیک
استفاده بهینه از سقف در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

سقف اتاق بزرگترین فضای خالی، تمیز و بدون بهره برداری داخل اتاق خواب است که استفاده از آن و بهره مندی از آن را با افزودن نکاتی خاص به آن امکان پذیر می کند و ظرافت و جذابیت بیشتری به اتاق می بخشد و زیبایی را برجسته می کند. با رنگ آمیزی سقف اتاق، یا تزئین آن با کاغذ دیواری، با رنگ ها و نقش های زیبا و یا نصب تزئینات به جای سقف معمولی میتوانید یک هارمونی جذاب ببا سایر عناصر اتاق خواب داشته باشید.

بله…طراحی سقف نقش و اثر مهمی در چیدمان اتاق خواب شما دارد.

اتاق خواب شیک و رومانتیک6
استفاده از چوب و هالوژن در طراحی سقف اتاق خواب
اتاق خواب شیک و رومانتیک6 1
رنگ آمیزی سقف در طراحی داخلی اتاق خواب

پاتختی و میزهای کنار تخت در چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب شیک
قرار دادن پاتختی در دو طرف تخت خواب و لوستر آویزهای مدرن

میزهای کناری و پاتختی را می توان در کنار تخت قرار داد تا دسترسی به وسایلی مانند تلفن، یک فنجان آب، آباژور رومیزی و چراغ خواب یا تنظیم ساعت زنگ دار و موارد دیگر را تسهیل کند، همچنین می توان یک گیاه زیبا برای ظرافت بیشتر قرار داد. میز کناری را می توان با توجه به نوع و اندازه میز به عنوان یک فضای اضافی برای نگهداری استفاده کرد، ترجیحاً متناسب با ارتفاع میزهای کناری با ارتفاع تخت.

چیدمان اتاق خواب شیک
پاتختی و میزهای کنار تخت را با ارتفاع تخت هماهنگ کنید
اتاق خواب 5
از پاتختی ها میتوانید برای قرار دادن گلدان، تلفن همراه، ساعت و آباژور رومیزی استفاده کنید

انتخاب فرش برای چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب شیک 5
فرش در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب | استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون

فرش بویژه در روزهای زمستان احساس گرما می دهد و وجود فرش در اتاق به جذب و کاهش صداها و حرکت پا در داخل آن کمک می کند، بنابراین لازم است فرشی را انتخاب کنید که با رنگ های آن هماهنگ باشد. اتاق و جذابیت بیشتری به آن می بخشد و فرش نیز باید متناسب با فضای اتاق باشد و کاربردی بودن و بافتی لطیف به اتاق شخصیت می بخشد و به اتصال قطعات و مبلمان آن به یکدیگر کمک می کند.

چیدمان اتاق خواب شیک
فرش در چیدمان اتاق خواب
اتاق خواب شیک 1
فرش مدرن در طراحی داخلی اتاق خواب
اتاق خواب 3
فرشی متناسب با سبک و رنگ اتاق خواب استفاده کنید

روشنایی و نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب شیک و رومانتیک2
لوستر آویز مدرن برای نورپردازی اتاق خواب گرم و رومانتیک

نور بخش مهمی از عناصر اتاق خواب است، بنابراین نورپردازی باید متناسب با فضای اتاق متنوع باشد، مانند انتخاب لوستر آویز سقفی، آباژور های رومیزی یا ریسه های روشنایی. همچنین می توان نورپردازی را به کمد دیواری  یا سقف به صورت مخفی اضافه کرد. دقت کنید که جزئیات نورپردازی ساده و ظریف را انتخاب کنید. لوستر را بر اساس سبک مبلمان و اثاثیه میتوانید در انواع لوستر مدرن، لوستر کریستالی یا لوستر فلزی در چیدمان اتاق خواب انتخاب کنید. سبک اتاق خواب میتواند، روستایی، مدرن، کلاسیک یا اتاق خواب نئوکلاسیک باشد.

نکته مهم آن است که نور طبیعی را در اتاق خواب در نظر بگیرید و استفاده کنید.

اتاق خواب شیک 10
نورپردازی سقف، آباژورهای رومیزی و استفاده از نور طبیعی در چیدمان اتاق خواب
چیدمان اتاق خواب شیک
لوستر مدرن برای نورپردازی اتاق خواب با تم صورتی
اتاق خواب شیک 30
برای نورپردازی اتاق خواب از لوستر و آباژور مناسب با سبک استفاده کنید
اتاق خواب شیک 15
اتاق خواب گرم و رومانتیک
اتاق خواب شیک 12
لوستر فلزی در چیدمان اتاق خواب

تابلوهای دیواری هنری

چیدمان اتاق خواب شیک

تابلوهای دیواری در چیدمان اتاق خواب ظرافت و جذابیت می بخشند، بنابراین در انتخاب عکس ها و تابلوها باید دقت کرد. آثار هنری دیواری را متناسب با سبک اتاق خواب در فضاهای خالی دیوار، بالای تخت خواب، دیواری بین دو مبل راحتی میتوانید به دیوار آویزان کنید.

اتاق خواب شیک و رومانتیک5

اتاق خواب شیک 16

اتاق خواب شیک 27
در اتاق خواب با سقف بلند میتوانید از تابلوهای نقاشی بزرگ بالای تخت خواب استفاده کنید
چیدمان اتاق خواب شیک
تابلو عکس در چیدمان اتاق خواب شیک و مدرن
اتاق خواب شیک 31
تابلو نقاشی انتزاعی در دکوراسیون با رنگ فوشیا

اتاق خواب شیک 33

چیدمان اتاق خواب

انتخاب پرده برای چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب شیک
نقش پرده در چیدمان اتاق خواب مدرن

بسیاری از خانم ها مایلند کیفیت پرده ها را متناسب با میزان نور داخل اتاق انتخاب کنند، به این ترتیب که نور طبیعی در طول روز از آنها عبور می کند، تاریکی خوبی در هنگام خواب ایجاد می کند. علاوه بر این که ظاهری زیبا و مجلل به اتاق می دهد. در عین حال، انتخاب پرده های روشن و پرده های ضخیم یکی از بهترین راه حل ها و انتخاب هاست، علاوه بر اینکه مطمئن شوید ارتفاع پرده ها با ارتفاع دیوارها برابر باشد و باعث ایجاد هماهنگی اتاق می شود.

اتاق خواب شیک و رومانتیک1

اتاق خواب شیک 11
پرده در طراحی داخلی اتاف خواب

اتاق خواب شیک 20

ROMANTIC BEDROOM 1
پرده در اتاق عاشقانه و رومانتیک

خوشبو کردن اتاق خواب

خوشبو کردن اتاق خواب با شمع معطر
خوشبو کردن اتاق خواب با شمع معطر

از شمع معطر یا عود می توان برای خوشبو کردن اتاق خواب و ایجاد فضایی آرام در داخل استفاده کرد که احساس راحتی و آرامش را القا می کند و با قرار دادن چند شمع معطر با بوی قهوه یا اسطوخودوس روی میزهای کنار تخت و تعویض آن می توان به این مهم دست یافت. هر بار شمع های معطر را می توان نصب کرد یا یک دستگاه معطر را می توان به دیوار متصل کرد.

خوشبو کردن اتاق خواب با عود
خوشبو کردن اتاق خواب با عود

نکات چیدمان اتاق خواب

نکاتی وجود دارد که باید هنگام چیدمان اتاق خواب مورد توجه قرار گیرد، از جمله موارد زیر:

  • قرار دادن تخت در دیوار روبروی در هنگام چیدمان اتاق خواب یا انتخاب دیوار بلند برای قرار دادن آن اگر فضای دیوار روبروی در برای قرار دادن تخت کافی نیست.
  • از قرار دادن تخت زیر پنجره اتاق در صورت عدم وجود پنجره دیگر در داخل اتاق که مانع از تهویه مناسب اتاق می شود خودداری کنید و بهترین مکان برای قرار دادن تخت در اتاقی که دارای دو پنجره است قرار دادن آن بین آنهاست.
  • از قرار دادن تخت به گونه ای که مانع عبور و مرور از درب اتاق یا از داخل آن می شود، خودداری کنید و برای سهولت در رفت و آمد در داخل اتاق، مبلمان را به گونه ای غیر متعارف بچینید و از کوچکترین فضاها استفاده کنید.

” alt=”اتاق خواب شیک ۲۴″ width=”750″ height=”438″ data-src=”https://decorshop.ir/mag/wp-content/uploads/2023/01/چیدمان-اتاق-خواب-شیک-۲۴.jpg” data-srcset=”https://decorshop.ir/mag/wp-content/uploads/2023/01/چیدمان-اتاق-خواب-شیک-۲۴.jpg 750w, https://decorshop.ir/mag/wp-content/uploads/2023/01/چیدمان-اتاق-خواب-شیک-۲۴-۳۰۰×۱۷۵.jpg 300w” data-sizes=”(max-width: 750px) 100vw, 750px” />

چیدمان اتاق خواب مدرن

اتاق خواب شیک 6

چیدمان اتاق خواب مدرن

اتاق خواب شیک 32

اتاق خواب شیک 28

اتاق خواب شیک 25

چیدمان اتاق خواب مدرن

اتاق خواب شیک 23

چیدمان اتاق خواب مدرن
چیدمان اتاق خواب مدرن

اتاق خواب 4

اتاق خواب شیک و رومانتیک4

چیدمان اتاق خواب مدرن

اتاق خواب شیک 14

سوالات متداول در چیدمان اتاق خواب

مهمترین نکات در دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن کدامند؟

انتخاب مبلمان مناسب، نورپردازی، انتخاب پرده مناسب، فرش، تابلو و مجسمه های هنری و رنگ دیوارها را میتوان در چیدمان اتاق خواب جز نکات مهم در نظر گرفت.

چه نوع لوستری برای اتاق خواب مناسب است؟

نورپردازی و لوستر را با توجه به سبک طراحی داخلی اتاق خواب میتوانید از بین لوسترهای مدرن، کریستالی و لوسترهای دیوارکوب استفاده کنید.

آیا فقط از آباژور رومیزی در طراحی اتاق خواب استفاده کنم؟

خیر. میتوانید همزمان از انواع آباژورهای ایستاده متناسب با دکوراسیون و سایر اثاثیه های اتاق خواب استفاده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد