ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی+۳۰ عکس و ایده

0

در این مقاله هر آنچه که باید در مورد ترکیب رنگ نارنجی بدانید، بهترین رنگ هایی مکمل رنگ نارنجی هستند و اینکه چگونه می توانید از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و نحوه ست کردن آن را معرفی می کنیم. قبل از اینکه ترکیب رنگ نارنجی را توصیه کنیم، باید بیشتر در مورد رنگ نارنجی بدانیم. در ادامه این مطلب دکوکده با همراه باشید.

ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی
رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

رنگ یک عنصر اساسی در طراحی و دکوراسیون داخلی است . اما فراتر از تصور اینکه رنگ ها چگونه با هم به نظر می رسند و چگونه در خانه کار می کنند، مهم است که به احساس خود فکر کنیم. روانشناسی رنگ ها این نظریه است که رنگ ها می توانند بر احساس، تفکر و عمل ما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، قرمز تیره با اشتیاق و انرژی همراه است، آبی روشن آرامش بخش و آرامش بخش است و نارنجی روشن، سرگرم کننده و پرانرژی است.

از آنجایی که نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، منطقی است که تمام سرزندگی و گرمای هر دو را داشته باشد. هنگامی که در مقادیر زیاد استفاده می شود، نارنجی می تواند بسیار زیاد باشد، اما سایه های ملایم هلویی یا مایل به قرمز می توانند گرم و خاموش باشند.

رنگ نارنجی3
نارنجی و خاکستری ترکیبی چشم نواز در دکوراسیون داخلی است
رنگ نارنجی4
نارنجی در طراحی داخلی

رنگ نارنجی5

ترکیب رنگ نارنجی و قعوه ای و طوسی
ترکیب رنگ نارنجی و قعوه ای و طوسی

رنگ نارنجی چیست؟

کد هگز رنگ نارنجی #FFA500 است. نارنجی احساس روشن و آفتابی می دهد که بیشتر مردم را به یاد تابستان و شادی می اندازد. نام رنگ “نارنجی” برای اولین بار در سال ۱۵۱۲ در انگلیسی استفاده شد. قبل از قرن ۱۵، این سایه نارنجی به “زرد-قرمز” معروف بود. نام رنگ از رنگ معمولی مرکبات نارنجی گرفته شده است. در قرن بیستم، ظاهر چشمگیر نارنجی آن را به انتخابی محبوب برای لباس ها و تجهیزاتی تبدیل کرد که به گونه ای برجسته طراحی شده بودند. جلیقه نجات، یونیفرم فضانوردان، مخروط های ترافیکی و لباس هایی با دید بالا اغلب به رنگ نارنجی روشن رنگ می شدند و زندانیان گاهی اوقات رنگ نارنجی می پوشیدند تا در هنگام فرار راحت تر دیده شوند.

ترکیب رنگ نارنجی
ترکیب رنگ نارنجی

مکمل رنگ نارنجی کدام رنگ ها می باشد؟

رنگ های مکمل دقیقاً در مقابل یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند. با توجه به چرخه رنگ، به راحتی می توان دریافت که مکمل رنگ نارنجی، آبی است. وقتی این دو رنگ در کنار هم قرار میگیرند، یک رنگ تمایل دارد رنگ دیگری را برجسته کند و کنتراست را برجسته کند.

بهترین رنگ ها برای ترکیب رنگ نارنجی کدام اند؟

برای ترکیب رنگ نارنجی میتوان از تمامی رنگ ها استفاده کرد، اما برخی از رنگ ها به خوبی نارنجی را تحسین می کنند. آیا می دانید بهترین رنگ هایی که با نارنجی ست می شوند چیست؟ در اینجا بهترین ترکیب رنگ نارنجی برای شما گردآوری  شده است.

ترکیب رنگ نارنجی با آبی

ترکیب رنگ نارنجی و آبی
ترکیب رنگ نارنجی و آبی

به عنوان یک رنگ مکمل، آبی رنگی است که با نارنجی در تضاد است، آنها می توانند قوی ترین تاثیر بصری را ایجاد کنند. در طراحی، رنگ های مکمل می توانند فضایی شیک و یکپارچهسازی با سیستمعامل را ایجاد کنند، با تطبیق رنگ طراحان بسیار محبوب است.

ترکیب رنگ نارنجی با آبی
ترکیب رنگ نارنجی با آبی

ترکیب نارنجی با رنگ بنفش

ترکیب رنگ نارنجی با بنفش بسیار جسورانه است، اما اصلا غیر معمول نیست. این ترکیب رنگ خالی از جذابیت نیست. از آنجایی که بنفش و آبی رنگ های مشابهی دارند، بنفش و نارنجی به خوبی با هم ست می شوند.

رنگ نارنجی7

ترکیب نارنجی سوخته با رنگ کرم

رنگ کرم رنگی خنثی است که می توان آن را با نارنجی سوخته ست کرد زیرا ته مایه زردی دارد. هنگامی که در این ترکیب رنگ استفاده می شود، گرمای طبیعی ایجاد می کند که در اکثر طراحی های داخلی قابل استفاده است.

ترکیب رنگ نارنجی و خاکستری

خاکستری یک رنگ همه کاره است و سایه های خاکستری زیادی به همراه سایه های نارنجی وجود دارد. نارنجی یک رنگ تند است، در حالی که خاکستری خنثی تر است. برای ایجاد پالت های رنگی با عمق مختلف، بیش از یک سایه خاکستری با نارنجی انتخاب کنید.

رنگ نارنجی8
استفاده از مبلمان راحتی خاکستری و کوسن و عناصر دکوراتیو نارنجی

ترکیب نارنجی و رنگ صورتی

نارنجی و صورتی ترکیبی کلاسیک است. می بینید که در طبیعت زیاد ظاهر می شود، مانند پرتقال، غروب آفتاب، حتی مرجان. همه اینها نمونه های زیبایی هستند از اینکه چقدر ترکیب رنگ نارنجی و صورتی در کنار هم زیبا است.

ترکیب رنگ نارنجی و صورتی در اتاق خواب
ترکیب رنگ نارنجی و صورتی در اتاق خواب

ترکیب نارنجی با رنگ مشکی

ممکن است افراد از ترکیب رنگ نارنجی با مشکی ترس داشته باشند، اما نارنجی در صورت تطبیق با رنگ مشکی می تواند ظاهری جسورانه و دراماتیک تر ایجاد کند. استفاده از رنگ مشکی به عنوان یکی از رنگ های برجسته برای نارنجی می تواند به متمایز شدن رنگ نارنجی به روشی پویاتر کمک کند.

ترکیب رنگ نارنجی و مشکی در طراحی داخلی آشپزخانه
ترکیب رنگ نارنجی و مشکی در طراحی داخلی آشپزخانه

ویژگی های رنگ نارنجی در دکوراسیون

  • رنگ‌ها و لمس‌های نارنجی روشن، مفرح و پرانرژی هستند و نور آن‌ها نشان‌دهنده سلامتی و شادابی و تاریکی آنها نشان‌دهنده غرور است.
  • از آنجایی که رنگ نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، هنگامی که در مقادیر زیاد استفاده شود، رنگ نارنجی می تواند بسیار زیاد باشد، اما رنگ های هلویی و پاستلی می تواند آرامش بخش باشد.

رنگ نارنجی9

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

نارنجی رنگ مورد علاقه خیلی ها است و ترکیبی از قرمز و زرد است و جسارت و گرما را منتقل می کند و وقتی در دکوراسیون خانه استفاده می شود به حس مدرنیته دست می یابد.

در این زمینه ، دکوراتور خانه یا طراح داخلی یاد می‌گیرد که چگونه سایه‌های نارنجی را در دکوراسیون داخلی انتخاب کند، با توجه به این که هر اتاق در خانه دارای درجه نارنجی مناسبی است، زیرا ممکن است سایه‌های رنگ‌هایی که مجاز به استفاده از آن‌ها هستند نباشند. برای اتاق خواب هایی با فضای پذیرایی مناسب باشد.

رنگ نارنجی13

کاربردهای رنگ نارنجی در دکوراسیون

در سطور زیر به کاربردهای ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل اشاره می کنیم:

رنگ نارنجی در سالن

رنگ نارنجی در سالن

  • رنگ نارنجی در سالن توصیه می شود از رنگ آجری استفاده شود.
  • شما باید از نارنجی آتشین دوری کنید و به جای آن به سراغ نارنجی آجری بروید که نارنجی تیره تر است و بیشتر خاکی است تا آتشین.
  • رنگ کاشی‌های سالن برای اثاثیه، پرده‌ها، اکسسوری‌ها و شیشه‌ها (یا قطعات سرامیکی) که دارای طرح‌ها یا طرح‌ها هستند استفاده می‌شود.
  • توجه داشته باشید که استفاده از آجر در سالن به معنای استفاده از آن بر روی تمام مبلمان نیست.
  • در عوض، بهتر است بین کاشی های ساده و کاشی های رگه دار یا طرح دار تنوع ایجاد کنید.
  • تنوع پارچه (مخمل، ساتن و چرم) یکی از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون منزل است.
  • برای مثال استفاده از آجر با رنگ های دیگر مانند بژ یا قهوه ای تیره در پرده ها هیچ ایرادی ندارد.
  • از طرفی لازم است از استفاده از آجر در دیوار، سقف و کف خودداری شود، بلکه رنگ روشنی مانند بژ یا سفید کرمی برای آن انتخاب شود.

ترکیب رنگ نارنجی در اتاق نشیمن

ترکیب رنگ نارنجی
ترکیب رنگ نارنجی در اتاق نشیمن
  • رنگ نارنجی کف فرش را با رنگ متضاد به نارنجی گسترش می دهد.
  • طراحی اتاق نشیمن به سبک آمریکایی ترویج می شود که در آن مبل از دو صندلی بزرگ (یا یک مبل بزرگ و یک مبل متوسط ​​با دو صندلی تک نفره) تشکیل شده است که در پارچه نارنجی تیره پیچیده شده است.
  • در این زمینه ترجیحاً پارچه ساده برای دو مبل با امکان انتخاب کوسن های راه راه یا رنگ ثابت متفاوت از نارنجی (مثلاً قهوه ای تیره) انتخاب شود.
  • یک دیوار (یا دو دیوار مقابل) در اتاق به رنگ “هاوان” روشن، با “تخته گچی” یا طرح چوبی متشکل از قفسه ها و جعبه های روی دیوارها رنگ آمیزی شده است.
  • برای کف، فرش به رنگ های مختلف مانند قهوه ای تیره، قهوه ای روشن یا بژ کشیده می شود.
  • برای پرده، یک لایه پارچه شفاف را می توان در رنگ های سفید کرمی، طلایی یا بژ انتخاب کرد.

رنگ نارنجی در اتاق غذاخوری

ترکیب رنگ نارنجی
ترکیب رنگ نارنجی در اتاق غذا خوری
  • نارنجی تیره برای صندلی های اتاق غذاخوری ترجیح داده می شود.
  • اتاق غذاخوری اغلب به سالن باز می شود، بنابراین باید همان بازی رنگ ها را دنبال کرد، یعنی انتخاب کاشی برای پارچه صندلی یا پرده.
  • نشان از فراوانی چوب در اتاق غذاخوری است، بنابراین ترجیحاً رنگ تیره فوق را انتخاب کنید که به لوکس بودن فضا دست می یابد.
رنگ نارنجی12
ترکیب رنگ نارنجی و سبز در دکوراسیون اتاق غذاخوری

ترکیب رنگ نارنجی در آشپزخانه

نارنجی در دکوراسیون آشپزخانه
نارنجی در دکوراسیون آشپزخانه
  • در آشپزخانه، او دوست دارد قفسه را به رنگ نارنجی روشن رنگ کند.
  • در آشپزخانه، قفسه را به رنگ نارنجی روشن رنگ کنید، یا یک صفحه سرامیکی نارنجی روی دیوار طراحی کنید که با کف مطابقت داشته باشد.
  • اگر قفسه نارنجی رنگ شده است، مهم نیست که چه رنگی است، از کاشی های رنگ روشن برای سینک استفاده کنید.
آشپزخانه نارنجی
آشپزخانه نارنجی

ترکیب رنگ نارنجی در اتاق خواب

ترکیب رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق خواب
ترکیب رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق خواب
  • در اتاق خواب اصلی، بهتر است دیوار را با رنگی شبیه به نارنجی برجسته کنید.
  • در اتاق خواب مستر ترجیح داده می شود که دیوارها را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید و دیوار را با رنگی شبیه نارنجی از یکدیگر متمایز کنید.
  • یک ایده این است که رنگ قهوه ای (یا مشکی) را به رختخواب بیاورید، اگر آستر است، یا یک ملحفه نارنجی و پرده نارنجی با روکشی از طلا انتخاب کنید.
  • فرش به رنگ آجری روی زمین قرار می گیرد و لوستر مسی یا کریستال ممکن است رنگ آجر را حمل کند.
رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق خواب2
نارنجی در اتاق خواب
ترکیب رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق خواب1
ترکیب رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق خواب۱
ترکیب رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون اتاق خواب
ترکیب رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ نارنجی در اتاق خواب کودکان

نارنجی در اتاق کودک
نارنجی در اتاق کودک
  • رنگ نارنجی اجزای اتاق خواب کودکان را برجسته می کند.
  • در اتاق خواب پسران، دیواری با رنگ نارنجی روشن با رنگ سبز پسته ای با نارنجی رنگ آمیزی شده است، چه اتاق پسر باشد و چه دختر.
  • توجه داشته باشید که رنگ نارنجی به راحتی با بسیاری از رنگ ها به خصوص سفید یا زرد ترکیب می شود.
  • نارنجی همچنین دارای سر تخت چوبی یا لحافی است، در حالی که طرفین آن سفید یا بژ است.
  • قفسه های کابینت سمت چپ و راست به رنگ سفید و در مرکز به رنگ نارنجی مانند میز کناری، جذاب است که شامل یک کشوی نارنجی و دیگری در رنگ دیگر در اتاقی در کنار نارنجی است.
  • در میان دیگر رنگ های تند، کف به رنگ نارنجی فرش شده است.
  • برای پرده می توانید طرحی را انتخاب کنید که در سمت راست و چپ باز می شود و پارچه ای ضخیم است که با پروانه یا گل به رنگ نارنجی تزئین شده است.
  • هیچ ایرادی برای پوشاندن دیوار با کاغذ دیواری وجود ندارد، مشروط بر اینکه دارای اسباب بازی، کتیبه یا شخصیتی باشد که رنگ نارنجی را در مقادیر زیاد داشته باشد.

رنگ نارنجی در حمام

ترکیب رنگ نارنجی در حمام
ترکیب رنگ نارنجی در حمام
  • کاربردهای پرتقال در حمام
  • در حمام، سرامیک رنگ نارنجی را با رنگ تیره یا روشن ترکیب می کند.
نارنجی در حمام
نارنجی در حمام
ترکیب رنگ نارنجی در سرویس بهداشتی
ترکیب رنگ نارنجی در سرویس بهداشتی
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد