وجوه مشترک ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سرمایه و اشخاص به زبان ساده

0

وجوه مشترک ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سرمایه و اشخاص به زبان ساده : ثبت شرکت با مسئولیت محدود از برخی لحاظ شبیه شرکت های اشخاص و از برخی لحاظ شبیه شرکت های سرمایه است. بعضی موارد مربوط به مدارک و مراحل این امر در کل شباهت هایی به یکدیگر دارند.

وجوه مشترک ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سرمایه و اشخاص به زبان ساده

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پیش از ثبت شرکت این امکان وجود ندارد که با مؤسسات و شرکت های دیگر پیمان نامه بست و با آنها همکاری کرد و در کل شرکت و فعالیت های آن جنبه قانونی و رسمی پیدا نمی کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی وجوه مشترک ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سرمایه و اشخاص می پردازیم و این امر را در مورد مدارک و مراحل ثبت شرکت پیش می بریم.

اگر قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید و می خواهید بدانید روند ثبت این نوع شرکت چگونه است یا دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، خوانش این نوشتار به شما کمک می کند؛ همچنین این مقاله برای کسانی که قصد کسب آگاهی از فرایند ثبت انواع شرکت ها را دارند نیز سودمند است.

وجوه مشترک مدارک ثبت انواع شرکت

ثبت شرکت فرایندی است شامل چند مرحله که از گزینش شرکا و تعیین سهم هر یک آغاز می شود و تا درج آگهی شرکت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کشور ادامه دارد. در این بین وجوه مشترکی میان ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت های سرمایه و اشخاص وجود دارد.

معمولا روند ثبت هر شرکت یک شکل است و تفاوت ها در برخی مدارک هستند. در ادامه به طور گسترده تر درباره این وجوه مشترک گفتگو می کنیم:

تنظیم شرکت نامه

ابتدا نیاز است که برخی مدارک جهت ثبت شرکت تهیه و تنظیم شوند. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود تنظیم شرکت نامه بسیار مهم است. شرکت نامه در واقع یعنی عقد پیمان نامه شرکت و اصول و قوانین پیش بینی شده در آن برای ثبت شرکت ضروری هستند؛ از طرفی رضایت و قصد شرکا از ثبت شرکت نیز در این منقول آورده می شود. بر پایه قانون تجارت تسلیم شرکت نامه برای همگی شرکت ها ضروری و لازم است.

تنظیم اساسنامه

مرحله بعدی تنظیم اساسنامه است که در واقع دستورالعمل های مربوط به شرکت را بیان می کند. تفاوت شرکت نامه و اساسنامه نیز در ماهیت آنها است. شرکت نامه پیمان نامه تأسیس شرکت و اساسنامه بازگوکننده قوانین آن به شمار می رود.

البته شرکت نامه بیشتر در شرکت های اشخاص مانند شرکت تضامنی استفاده می شود. در این نوع شرکت ها تعداد شرکا کم است و احتمالا نیازی به تنظیم اساسنامه نیست؛ ولی در شرکت های سرمایه همانند شرکت سهامی که شرکای بیشتری دارند و روند اداره امور برای تمام آنها امکان پذیر نیست؛ تنظیم اساسنامه در این امر اهمیت پیدا می کند.

در کل تنظیم اساسنامه در ثبت انواع شرکت ها رایج است و سبب ایجاد نظم در امور اداره آنها می شود.

انتخاب نام

انتخاب نام از مواردی است که قوانین مشترکی دارد. هر کدام از انواع شرکت های اشخاص، سرمایه یا مسئولیت محدود باید نامی برای ثبت شرکت خود انتخاب کنند که:

  • ریشه فارسی داشته و در یکی از فرهنگ لغات فارسی قید شده باشد.
  • قبلا به ثبت نرسیده باشد.
  • مطابق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • برخی نام های خاص در آن به کار نرفته باشد؛ مانند: شهید، ملی، ایرانی و غیره.

دریافت مجوز

از دیگر مراحل مشترک ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های اشخاص و سرمایه دریافت مجوز است. برخی فعالیت های تجاری جهت آغاز به کار ابتدا باید مجوز دریافت کنند. مانند: مؤسسات مربوط به گردشگری. این امر بین هر نوع شرکت مشترک است و به عبارتی اهمیت ندارد که قالب شرکت موردنظر چیست و باید جهت انجام چنان فعالیت هایی مجوز دریافت کرد.

گواهی عدم سو پیشینه

هر شخص حقوقی باید جهت ثبت شرکت گواهی عدم سو پیشینه ارائه دهد. این امر از وجوه مشترک ثبت شرکت مسئولیت محدود با شرکت های سرمایه و اشخاص است. به مایه این گواهی اثبات می شود که شخص مربوطه تا موعد ذکرشده دارای هیچ گونه پیشینه و سابقه کیفری نیست.

از دیگر مدارک مشترک جهت ثبت شرکت ها ممکن است موارد زیر را نام برد:

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا.
  • صورت نشست گردهمایی همگانی مؤسسان.
  • تنظیم تقاضانامه.
  • اصل مدرک وکالت نامه وکیل در صورتی که مراحل ثبت شرکت توسط وکیل صورت بگیرند.

همانطور که خواندید، عمل ثبت شرکت را ممکن است بر دوش یک وکیل قرار داد؛ به این ترتیب کار شما به سرعت و بدون ایجاد مشکل انجام می پذیرد. وکلای مؤسسه ثبت فردا بعنوان کارآزمودگان مجرب این امر آماده خدمت رسانی به شما هستند.

وجوه مشترک مراحل ثبت انواع شرکت

بیشتر مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت های اشخاص و سرمایه یکسان هستند و به شرح زیر ذکر می شوند:

  • تهیه مدارک موردنظر که شامل: شرکت نامه، اساسنامه، تقاضانامه، مدارک شناسایی شرکا و غیره است.
  • مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها.
  • تکمیل بندها و ارسال مدارک خواسته شده سامانه و انتخاب ۵ نام بر پایه شرایط ذکر شده.

مراحل پس از ثبت در سامانه

پس از انجام این مراحل کارشناس مربوطه تقاضای ثبت شرکت شما را بررسی می کند و اگر مشکلی داشته باشد، اخطاری در سامانه برای شما می فرستد. شما موظف به رفع آن مشکل تا مدت مقرر هستید. اگر نقصی وجود نداشته یا رفع شده باشد، کارشناس تقاضای شما را تأیید می کند.

پس از تأیید اینترنتی باید مدارک اصلی را به آدرس ذکر شده در تأیید نامه ارسال کنید. این مدارک به دست مسئول مربوطه در دفاتر ثبت اسناد می رسد و او به بررسی آنها می پردازد. در صورت عدم وجود مشکل و کاملی مدارک کارشناس پیش نویس آگهی ثبت شرکت را آماده می کند و پس از کسب تاییدیه مسئولان اداره ثبت به دست درخواست کننده می رساند.

درخواست کننده باید مبلغی را جهت حق ثبت و مبلغی را نیز جهت حق درج پرداخت کند. پس از انتشار آگهی ثبت شرکت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار و رسمی جمهوری اسلامی ایران مراحل ثبت به پایان می رسند.

در این نوشتار خواندیم:

فرایند ثبت انواع شرکت ها بسیار به هم شباهت دارند. برخی مدارک از جمله شرکت نامه و اساسنامه و برخی قوانین مانند مقررات مربوطه به انتخاب نام در این میان یکسان هستند. از سایر وجوه مشترک ثبت انواع شرکت ها ممکن است به مراحل آنها اشاره کرد.

در این فرایند باید ابتدا مدارک مربوطه را تهیه کرده و در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری کرد. در صورت عدم وجود نقص و مشکل باید نسخ اصلی را به اداره ثبت شرکت ها فرستاد و منتظر تأیید آنها ماند.

در پایان پس از پرداخت حق ثبت و حق درج اطلاعیه ثبت شرکت در روزنامه چاپ می شود و مراحل ثبت در اینجا به پایان می رسند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد