استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب

0

استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب

استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب : از طرق مختلفی می توان چوب را خشک کرد. یکی از این روشها استفاده از جریان الکتریکی است. عمل خشک کردن به روش الکتریکی شامل حرکت دادن یک جریان الکتریکی از درون الوار می باشد که سبب ایجاد گرما برای خشک کردن چوب می شود.

به طور کلی چوب دارای مقادیر چشمگیری رطوبت است. بعلاوه، چوب ماده ای آبدوست است؛ یعنی، اگر در محیط مرطوب قرار گیرد، آب را جذب می کند و اگر در محیطی خشک باشد، رطوبت را از دست می دهد؛ بنابراین، چوب باید همواره رطوبتی متناسب با محیط داشته باشد.چوب پس از قطع شدن و استحصال حاوی مقدار زیادی رطوبت است؛ اگر با وجود این رطوبت از آن استفاده شود، در اثر هم کشیدگی ترک های سطحی و عمقی بر می دارد و از کیفیت آن کاسته می شود.چنانچه چوب را طبق اصول علمی خشک کنیم، در مصرف آن با مشکلی روبرو نمی شویم.

استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب : به دلایل زیر چوب را باید قبل از مصرف خشک کنیم: – -همکشیدگی چوب در حین مصرف کم می شود و از بوجود آمدن عیب هایی نظیر پیچیده شدن و ترک برداشتن جلوگیری می گردد. –- چوب در مقابل حمله قارچ ها، پوسیدگی و رنگی شدن حفاظت می شود. -– از وزن چوب و هزینه حمل و نقل آن کاسته می شود. -– بدون به وجود آمدن عیبی در چوب، مقاومت آن زیاد می شود. -– بر مقاومت چوب برای نگهداری میخ افزوده می شود. –- رنگ آمیزی، پرداخت و عملیات حفاظت چوب بهتر صورت می گیرد. -– درجه حرارت بالا در کوره چوب خشک کنی، قارچ ها و حشرات از بین می برد. – -ماشین کاری چوب خشک بهتر و آسانتر انجام می شود. – -مقاومت اتصال میان چسب و چوب خشک شده بیش تر است.

استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب : استودیو طراحی cozi با ترکیب روش های مدرن و سنتی و استفاده از تکنولوژی برش لبه ،به صورتی ماهرانه شکلهای طبیعی شبیه گل را که به سری شکوفه معروف است ،خلق کرده است.سری شکوفه به کمک قالب دو طرفه و دقت مته های cnc و بهبود الکتریکی شکل مورفولوژیکی(ریخت شناسی) خود را بدست آورده است.در واقع فرآیند تولید شامل سه مرحله است: در مرحله اول با ورقه ورقه کردن چوبها سطوح نازکی ایجاد شده است در مرحله دوم از قالبهای دو طرفه برای شکل دهی به این ورقها استفاده شده است ود رمرحله سوم با عبور جریان الکتریکی از آنها فرمی ثابت یافته و خشک شده اند.

نتیجه کار چیزی نیست جز تعامل بین انسان و طبیعت با تغییر در فرم طبیعی چوب توسط بشر فرم طبیعی دیگر (گل) ایجاد شده است.برای ایجاد پایه ی لامپ ها (ساقه گلها ) از متریال برنج استفاده شده است و هر کدام بطور جداگانه و انحصاری با توجه به پیچ و تاب فرم چراغها (گلها)توسط دستگاه ایجاد شده است. در تصویر زیر نشان داده شده که چگونه با عبور نور از سطح چوب، نوری طلایی در فضا به وجود آمده است.

استفاده ازالکتریسیته در فراوری چوب : توسط خیساندن غشاء و ورقه های نازک چوبی در چسب، آنها به اندازه کافی نرم و قابل انعطاف می شوند به طوری که در طول فرایند قالب ریزی و زمانی که تحت فشار شدید قرار می گیرند، نمی شکنند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد