۱۰ ایده عالی برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

0

ترفندها و راهکارهای زیادی برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ و خانه های کوچک و نقلی وجود دارد. به طور کلی طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک، سخت تر از فضاهای بزرگ است و در صورت رعایت نکردن اصول طراحی، فضا کوچک تر دیده می شود.  در این مقاله از دکوکده با ما همراه باشید تا با ایده های مهم برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ های کوچک آشنا شوید.

زندگی در یک آپارتمان کوچک می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص وقتی صحبت از سازماندهی و به حداکثر رساندن فضا باشد. با این حال، با کمی خلاقیت و برنامه ریزی استراتژیک می توان فضای یک آپارتمان کوچک را بزرگتر کرد و فضای آن را جادارتر و راحت تر کرد.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر مدرن

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

در ادامه چند ایده به شما میدهیم که به شما کمک می کند فضای آپارتمان کوچک خود را بزرگتر کنید:

۱-بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک با سازماندهی

ترفندها و راهکارهای زیادی برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ و خانه های کوچک و نقلی وجود دارد. به طور کلی طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک، سخت تر از فضاهای بزرگ است و در صورت رعایت نکردن اصول طراحی، فضا کوچک تر دیده می شود. 
بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر کردن آپارتمانتان، مرتب کردن و مرتب کردن وسایلتان است. با خلاص شدن از شر مواردی که دیگر استفاده نمی کنید یا نیاز ندارید شروع کنید. اهدا یا فروش اقلامی را در نظر بگیرید که در شرایط خوبی هستند. وقتی وسایل خود را جمع کردید، آنها را به گونه ای مرتب کنید که فضا را به حداکثر برسانید. از ظروف و قفسه های نگهداری برای مرتب و در دسترس نگه داشتن وسایل استفاده کنید.

۲-از رنگ های روشن استفاده کنید

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

رنگ‌های روشن می‌توانند به یک آپارتمان کوچک بزرگ‌تر کمک کنند. برای انعکاس نور بیشتر و ایجاد حس روشن تر و بازتر، از رنگ روشن روی دیوارها و سقف ها استفاده کنید. از مبلمان، رختخواب و پرده های رنگ روشن برای تقویت بیشتر توهم فضا استفاده کنید.

۳-فضای عمودی را به حداکثر برسانید

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک
بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

هنگام کار با یک آپارتمان کوچک، مهم است که به صورت عمودی فکر کنید. برای به حداکثر رساندن فضای عمودی از قفسه های بلند کتاب، کابینت های ذخیره سازی و قفسه های دیواری استفاده کنید. آثار هنری و آینه ها را روی دیوارها آویزان کنید تا چشم را به سمت بالا بکشید و حس بلندی ایجاد کنید.

۴-از مبلمان چندمنظوره و تاشو استفاده کنید

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

مبلمان چند منظوره می تواند در مورد به حداکثر رساندن فضا در یک آپارتمان کوچک، بازی را تغییر دهد. به دنبال اقلامی باشید که می‌توانند برای چند منظور خدمت کنند، مانند مبل تختخواب شو، انباری عثمانی یا میز قهوه با فضای داخلی.

۵-برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک از آینه استفاده کنید

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک
بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

آینه ها می توانند به ایجاد توهم فضا در یک آپارتمان کوچک کمک کنند. یک آینه بزرگ به دیوار آویزان کنید یا از یک آینه تا کف استفاده کنید تا نور را منعکس کند و اتاق را بزرگتر نشان دهد. مبلمان آینه دار، مانند کمد یا میز آینه ای نیز می تواند به ایجاد توهم فضای بیشتر کمک کند.

۶-بهینه سازی نورپردازی

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

نورپردازی خوب و استفاده از لوستر مناسب می تواند کمک کند که یک آپارتمان کوچک بزرگتر و جذاب تر به نظر برسد. برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر از ترکیبی از نورپردازی بالای سر، نورپردازی وظیفه و نورپردازی تاکیدی استفاده کنید. از آباژورهای رنگ روشن استفاده کنید تا میزان نور اتاق را به حداکثر برسانید.

۷-ایجاد مناطق متمایز در خانه

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک
بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

ایجاد مناطق مجزا برای فعالیت‌های مختلف می‌تواند به ایجاد احساس سازمان‌یافته‌تر و بزرگ‌تر در آپارتمان‌های کوچک کمک کند. از فرش‌ها، قفسه‌های کتاب یا پرده‌ها برای ایجاد مناطق متمایز برای خواب، کار و سرگرمی استفاده کنید.

بزرگ‌کردن فضای یک آپارتمان کوچک ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما با کمی خلاقیت و برنامه‌ریزی، می‌توان فضای آپارتمان شما را جادارتر و راحت‌تر کرد. شلوغ کردن و سازماندهی وسایل خود، استفاده از رنگ های روشن، به حداکثر رساندن فضای عمودی، سرمایه گذاری در مبلمان چند منظوره، استفاده از آینه، بهینه سازی نور و ایجاد مناطق، همه راه های موثری برای ایجاد توهم فضای بیشتر در یک آپارتمان کوچک هستند.

نکات مهم برای بزرگ تر نشان دادن خانه های کوچک

بعضی از خانه ها به قدری کوچک هستند که باید از یک فضا استفاده های مختلف کرد.  در این مواقع برای بزرگ تر کردن فضای آپارتمان، می توانید برای جدا کردن فضا از پارتیشن های عمودی استفاده کنید. در صورت داشتن کتابخانه عمودی، می توانید علاوه بر استفاده به عنوان کتابخانه، فضای نشیمن و هال را از هم جدا کنید. در ادامه سایر نکات مهم در این مورد را بررسی می کنیم.

استفاده از وسایل روشن
  • استفاده از تمام فضاهای خالی: بعضی مواقع برای بزرگ تر دیده شدن فضای خانه، باید خلاقانه عمل کنید. مثلاً اگر خانه شما بالکنی دارد که از آن استفاده نمی کنید، می توانید میز کار یا مطالعه خود را پشت در بالکن بگذارید.
  • استفاده از فضاهای پرت: یکی از مهم ترین راهکارها برای بزرگ تر کردن فضای آپارتمان استفاده از فضاهای پرت و بدون استفاده است. اگر خانه شما یک راهروی بزرگ دارد، می توانید کنسول یا کتابخانه را در آن قرار دهید.
  • استفاده از وسایل چند منظوره: وسایل چند منظوره مثل مبلمان تختخواب شو اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک دارند. این مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون خانه های کوچک دارند و موجب بزرگ تر کردن فضای آپارتمان می شوند.

۸-نقش رنگ دیوار در بزرگ تر نشان دادن محیط

یکی از مهم ترین نکات برای بزرگ تر کردن فضای آپارتمان، استفاده از رنگ مناسب برای دیوار است. بهترین رنگ برای رنگ آمیزی خانه های کوچک، رنگ سفید و رنگ های خنثی هستند. در صورتی که قصد استفاده از کاغذ دیواری را دارید، بهتر است از طرح های ساده با رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید. طرح های برجسته، براق و شلوغ به هیچ عنوان برای خانه های کوچک مناسب نیستند.

۹-اهمیت مبلمان در بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

مبلمان نقش مهمی در بزرگ تر کردن فضای آپارتمان ایفا می کنند. بهترین مدل مبل برای خانه های کوچک، مبلمان ال هستند. چیدمان این مبلمان به گونه ای است که خانه بزرگ تر از چیزی که هست، نشان داده می شود. اندازه و تعداد مبل و صندلی خانه های کوچک باید به گونه ای باشد که جلوی رفت و آمد را نگیرد. همچنین برای بزرگ تر دیده شدن خانه، مبلمان را طوری بچینید که از دیوار فاصله داشته باشند.

به طور کلی وجود فضای خالی بین مبل ها، دیوارها و سایر وسایل در بزرگ تر کردن فضای آپارتمان موثر است. مناسب ترین رنگ مبلمان برای خانه های کوچک، رنگ های روشن و خنثی هستند. همچنین مبلمانی که کشو یا فضای خالی دارند، برای نظم دادن به وسایل بسیار مناسب هستند.

بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک
بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک با پارتیشن

سوالات متداول در مورد دکوراسیون خانه های کوچک

  1. نورپردازی چه نقشی در بزرگ نشان دادن خانه های کوچک دارد؟

بهترین نوع نورپردازی برای بزرگ تر کردن فضای آپارتمان، استفاده از لوستر و نوری است که از جهت های مختلف می تابد.

  1. بهترین چیدمان برای دکوراسیون خانه های کوچک چیست؟

برای بزرگ تر به نظر رسیدن خانه های کوچک، چیدمان عمودی بهترین چیدمان است. همچنین می توانید روی دیوار قفسه های عمودی نصب کنید.

سخن پایانی | بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک

قرار دادن آیینه ها در جای مناسب موجب بزرگ تر کردن فضای آپارتمان های کوچک می شود. یکی از بهترین فضاها برای قرار دادن آیینه، روبروی پنجره است. چون نور طبیعی بازتاب پیدا می کند و خانه روشن تر و در نتیجه بزرگ تر دیده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیدمان و دکوراسیون خانه های کوچک، مقالات مرتبط با این موضوع در دکورشاپ را مطالعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد