وکیل در دعاوی ارگان های دولتی چه باید کند؟

0

وکیل در دعاوی ارگان های دولتی چه باید کند؟ یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جهان امروز باید مورد توجه قرار گیرد، حقوق عموم مردم است. جهت جلوگیری از بروز اختلافات و به دنبال آن هرج و مرج باید فرهنگ سازی و همچنین اطلاع رسانی های لازم انجام شود. در غیر این صورت افراد نسبت به حقوق متقابل بی توجه خواهند بود و این موضوع باعث بروز اختلافات بیشتر می شود.

وکیل در دعاوی ارگان های دولتی چه باید کند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این بین ممکن است مواقعی پیش بیاید که مردم به دنبال شکایت از ارگان های دولتی باشند. از آنجا که قوانین دیوان عدالت اداری مخصوص شکایت  های مردم است، در نتیجه قانون موجود آنها را در طرح شکایت یاری خواهد کرد. بنابراین، اطلاع از نحوه شکایت و همچنین کمک از وکیل در دعاوی ارگان های دولتی در این موارد موثر خواهد بود.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع و نقش وکیل در انجام دعاوی ارگان بپردازیم. اگر شما نیز از آن دسته متقاضیان اقامه دعاوی هستید، بهتر است پیش از آنکه به دعوی اقدام کنید، بهتر است به متن زیر نگاهی بیندازید و با آگاهی کامل نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

وکیل در دعاوی ارگان های دولتی

همانطور که در ابتدا اشاره شد، دیوان عدالت اداری یکی از مهم ترین ارگان های موجود جهت رسیدگی به شکایت های مردم است. این دیوان وظیفه بررسی شکایات و اعتراضات مردم نسبت به واحد های دولتی و ماموران آنها را برعهده دارد. در این موارد، وکیل دعاوی کمک زیادی به پیش برد روند انجام شکایات خواهد کرد.

اما پرسشی که ممکن است به ذهن شما نیز خطور کرده باشد این است که وکیل دعاوی چگونه اقدامات لازم را انجام می دهد؟ در واقع بسیاری از متقاضیان در رابطه با نحوه اقامه دعاوی ارگان های دولتی کنجکاو هستند. در نتیجه بهتر است به دنبال پاسخ ابهامات خود باشند.

اقداماتی که توسط این دسته از وکلا انجام می شود، موجب رسیدگی مراجع مربوطه به شکایات مردم خواهد شد. بنابراین، متقاضیان بهتر است پیش از ثبت شکایت خود از وکیلی مجرب کمک بگیرند. همچنین این افراد باید اطلاعات خود را در رابطه با اقداماتی که وکلا انجام می دهند افزایش دهند.

دعاوی ارگان های دولتی و وکیل مربوطه

یکی از مسائلی که باید در رابطه با اقامه دعوی در نظر داشته باشید این است که بر خلاف گذشته روند انجام این کار در مقایسه با شکایت های دیگر تغییر کرده است. به طوری که قوانین موجود جهت شکایت علیه ارگان های دولتی سخت گیرانه تر شده است. به عنوان مثال، شما برای انجام این کار باید رای وحدت را دریافت کنید و به پیگیری آن مشغول شوید. به همین دلیل است که روند اقامه دعوی علیه ارگان های دولتی پیچیده تر از سایر موارد است و باید به درستی با آنها آشنا شوید.

نحوه اقامه دعاوی ارگان های دولتی توسط وکیل چگونه است؟

انجام شکایت در دیوان عدالت اداری نیازمند طی کردن مراحلی خاص است که همگی باید توسط وکیل دعاوی به درستی و به موقع طی شود. توجه داشته باشید که هر کدام از این مراحل نیازمند انجام کارهایی است که تخصص وکیل یاری دهنده خواهد بود.

ارائه دادخواست

شکایت در دیوان عدالت اداری نیازمند ارائه دادخواست است. این دادخواست نوعی فرم رسمی است که در سایت دیوان موجود است. در نتیجه، وکیل در دعاوی ارگان های دولتی دادخواست و رونوشت آن را در دو نسخه تهیه می کند و پس از امضا و اثر انگشت از طریق دفاتر دیوان عدالت اداری یا دفاتر اسناد رسمی ارائه می کند. توجه داشته باشید که دادخواست باید بدون ابهام و کامل باشد. در غیر این صورت ممکن است دادخواست شما در گروه موارد مبهم قرار گیرد و از طرف دیوان رد شود.

تکمیل مدارک

یکی دیگر از اقداماتی که وکلای مربوطه انجام می دهند تکمیل مدارک مورد نیاز برای انجام این کار است. توجه داشته باشید که دادخواست ها ستون هایی دارند که هر کدام از آنها باید به طور کامل و درست پر شوند. اگر دادخواست توسط وکیل انجام شود باید نسخه ای از مدرک یا وکالت نامه نیز به دادخواست ضمیمه شود.

ارسال دادخواست

پس از تکمیل فرم و مدارک، دادخواست و ضمیمه های آن باید از طریق پست سفارشی به آدرس دبیرخانه دیوان ارسال شود. همچنین ممکن است برخی از وکلا و متقاضیان دادخواست را با دریافت رسید به دبیرخانه دیوان عدالت اداری تحویل دهند.

رسیدگی به شکایت توسط مراجع مربوطه

پس از تایید صحت دادخواست و طی کردن مراحل قانونی، وکیل در دعاوی ارگان های دولتی پیگیری دادخواست را انجام خواهد داد. اگر دادخواست مورد تایید مراجع ذی ربط قرار گیرد، اقدامات و مجازات لازم علیه ارگان مربوطه انجام خواهد شد. در غیر این صورت، دادخواست شما رد می شود و نیازمند پیگیری خاصی از طرف وکیل نخواهد بود.

سخن پایانی

یکی از مسائلی که از گذشته تاکنون از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، جلوگیری از بروز اختلافات بوده است. طرفین اختلاف همواره مردم نیستند و در برخی اوقات ممکن است افراد نسبت به ارگان های دولتی شکایت داشته باشند. در نتیجه، وجود مکانیزم مناسب جهت پیش بردن دادخواست لازم و ضروری است.

در این میان وکیل در دعاوی ارگان های دولتی فردی است که وظیفه رسیدگی به این دسته از پرونده ها را دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند ارسال دادخواست خود را به وکیل مربوطه بسپارند. به همین دلیل، اطلاع از نحوه تنظیم دادخواست توسط وکلا، یکی از اقداماتی است که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند.

شما اگر خواهان انجام این کار هستید، بهتر است نگاهی به متن بالا بیندازید و ابهامات خود را رفع کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل نیز ما در سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری همراه شما هستیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد