ویژگی های چسب قالبی چیست؟

0
ویژگی های چسب قالبی چیست؟ آیا می دانید چسب صنعتی قالبی چیست و در چه صنعتی بیشترین کاربرد را دارد؟ ویژگی های چسب قالبی چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ در این متن می خواهیم به این سوال های ذکر شده پاسخ دهیم. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این چند قرن اخیر به دلیل راحت تر شدن زندگی، رشد سریع جامعه و افزایش جمعیت، مردم به امکانات زیادی جهت رفاه و آسایش نیاز دارند. یکی از این نیازها مبلمان است که در تولید آن به طور عمده از تخته خرده چوب و چسب استفاده می شود.

ویژگی های چسب قالبی چیست؟

چسب قالبی چوب در صنعت مبلمان و چوب کاربرد فراوانی دارد و نقش بسیار عمیقی در این صنعت ایفا می کند. هدف اصلی استفاده از این نوع چسب چوب، پیوند دادن مواد چوبی با یکدیگر یا پیوند آن با مواد دیگر است و همچنین جهت چسباندن اتصالات مبلمان و مواد کامپوزیت چوب به کار برده می شود.
چسب قالبی
حال در ادامه به آشنایی کامل و جامع درباره ویژگی های چسب قالبی، کاربرد چسب قالبی، خرید اینترنتی و خرید اقساطی آن می پردازیم.

انواع چسب

چسب بر اساس مواد تشکیل دهنده خود به دو گروه کلی تقسیم می شود:

۱-چسب طبیعی

منشأ آن بیولوژیکی است، یعنی ریشه در طبیعت دارد. شرایط جوی ناپایدار باعث می شود که این نوع چسب در صنعت چوب کاربرد زیادی نداشته باشد.

۲-چسب مصنوعی

این چسب ها (رزین ها) منشأ پتروشیمی دارند که بزرگترین زیرگروه آن را چسب ترموپلاستیک (گرم نرم) تشکیل می دهد. این نوع در اثر گرما، ذوب و منعطف می شود، ولی در اثر سرما دوباره سخت و محکم می شود. یکی از ویژگی های چسب قالبی قابلیت برگشت پذیری آنها است. این نوع بیشتر در ماشین های لبه چسبان و نوار لبه چسبان در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده و ویژگی های چسب قالبی

  • بخش عمده این چسب ها را پلیمر تراکمی شامل می شود که این نوع پلیمرها در چسب ها قابلیت چسبندگی را ایجاد می کنند. می دانیم که ساخت محصولات چوبی نیاز به چسبندگی ایمن دارد. این چسبندگی، به دلیل وجود نیروی واندروالسی است. اگر این نیرو کمتر از حد ممکن باشد؛ لازم است با افزودن اسید آلی یا موادی که دارای جاذبه واندروالسی هستند، این چسبندگی را ایجاد کنیم. یکی از بهترین ویژگی های چسب های قالبی قدرت چسبندگی است.
  • مواد پایدار کننده در برابر اکسیژن هوا
  • وجود مواد نرم کننده در چسب ها انعطاف پذیری را افزایش می دهد و موجب می شود که رنگ چسب روشن تر شود.
  • مواد غلیظ کننده
  • وجود مواد معدنی میزان منقبض شدن چسب را کم می کند و آن را روان و جاری می کند.
  • دارای جفت کننده سیلابی هستند.

کاربرد چسب قالبی

امروزه در صنایع مهمی همچون مبلمان از چسب های قالبی و گرانول حرارتی استفاده می شود. بیشترین کاربرد آن در دستگاه های لبه چسبان، برای چسباندن نوار لبه های چوب، PVC، پلاستیکی و… به صفحات MDF، فیبر، نئوپان و…. استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های چسب قالبی این است که در دستگاه های نوار چسبانی، لبه صفحات در برابر آسیب هایی همچون رطوبت هوا، حرارت بالا، بروز ساییدگی و حتی حمله حشرات موذی و… مقاوم است. این نوع چسب ها را به صورت جامد تولید می کنند و به صورت مایع مورد استفاده قرار می دهند تا در دستگاه لبه چسبان به مایع تبدیل شوند. سپس آن را به قطعه مورد نظر آغشته می کنند. دمای ذوب و نقطه نرم شوندگی دو شاخص مهم و اصلی برای شناخت چسب ها است. یکی از ویژگی های چسب قالبی این است که کیفیت بهتری نسبت به چسب های گرانول دانه بندی دارند. این چسب های گرانول در صورتی که مدت زمان زیادی را در مخزن چسب بمانند و همچنین چند بار گرم و سرد شوند؛ قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهند یا به صورت لایه های سوخته روی سطح ضخامت نوار قرار می گیرند. درصد خلوص و ترکیب شیمیایی جزء ویژگی های چسب قالبی هستند که بر این اساس آنها را دسته بندی می کنند و انواع مختلفی را تشکیل می دهند. انواع چسب قالبی در دنیا اتیل ونیل استات (EVA)، پلی یورتان (PUR) و پلی اولفین (PO) هستند. پر کاربرد ترین آنها در ایران، اتیل ونیل استات (EVA) است. چسب قالبی و گرانول EVA از نوع Helmet است. یکی از ویژگی های چسب قالبی EVA که در دستگاه های لبه چسبان جهت پست فرمینگ و روکش کاری سطح پالت ها استفاده می شود، این است که دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا و قابلیت برگشت پذیری است.

خرید اینترنتی و خرید اقساطی چسب قالبی

ویژگی هایی که باید به هنگام خرید اینترنتی چسب قالبی به آنها دقت کرد؛ شامل موارد زیر است:
  •  ترکیب و کیفیت یکنواخت
  • در برابر حرارت های بالا مقاومت داشته باشد.
  • با انواع دستگاه های لبه چسبان سازگار باشد.
  • مصرف درست و بهینه و کم کردن هزینه های تولید
  • تضمین کیفیت بالا و پشتیبانی فنی از محصولات تولیدی
جهت خرید و تهیه آسان این چسب دو مدل و برند معروف و با کیفیت را که در بازار ایران موجود است، معرفی خواهیم کرد:

چسب قالبی لومیناک

دسته بندی: چسب صنعتی قالبی کشور فرانسه در سال ۱۸۲۵ میلادی کمپانی چسب لومیناک را تأسیس کرد. در این کمپانی انواع چسب های صنعتی تولید می شود. محصولاتی که این کارخانه تولید می کند، با بهترین کیفیت هستند. به همین دلیل جزء اساسی ترین و پرفروش ترین چسب های روز دنیا به شمار می روند. شما می توانید چسب لومیناک را با کیفیت تضمینی از سایت خوگر پلاس با قیمتی استثنایی خریداری کنید.

چسب قالبی کلایبریت

دسته بندی: چسب و زرین کمپانی کلایبریت در آلمان تأسیس شده؛ دارای بیش از ۷ دهه تجربه در زمینه تولید انواع چسب قالبی و گرانول با بهترین کیفیت است. بیشترین کاربرد این نوع چسب قالبی در صنعت چوب و مبلمان است. بخش عمده تولیدی این کمپانی، سری Techno melt با تکنولوژی اتیل ونیل استات (EVA) است. شرکت رایا چوب در ایران به عنوان نماینده رسمی این شرکت اکنون در حال فعالیت است. شما می توانید این چسب را با کیفیتی تضمینی از سایت خوگرپلاسبه صورت خرید اقساطی چسب و یا خرید اینترنتی چسب قالبی با قیمتی مناسب تهیه کنید.

سخن آخر

برخی از تولیدکنندگان چسب های PVC علاوه بر تولیدات خود، چسب های قالبی و گرانول را هم برای دستگاه های لبه چسبان تولید می کنند که ویژگی و کاربرد های آن ذکر شده است. این نوع چسب بیشتر از ۷۰ درصد از محصولات چوبی را در جهان پوشش می دهد. اگر چسب قالبی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد