با انواع چسب آشنا شوید!

0
با انواع چسب آشنا شوید! با گسترش علم و فناوری روزانه شاهد تغییرات بی شماری در زمینه های گوناگون علمی و صنعتی هستید. همچنین این تغییرات شامل دنیای پلمیر می شود. از این رو به واسطه پیشرفت علوم پلمیری تنوع عظیمی در چسب ها و کاربرد آن ها ایجاد شده است.

با انواع چسب آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب ها بر اساس کاربردهایی که دارند در هر صنعت و خانه ای به کار می روند. به همین سبب آشنایی با انواع چسب و کاربرد آن بسیار حائز اهمیت است. توجه کنید که چسب ها براساس نوع کاربرد آن ها استفاده می شوند. اگر شما به عنوان مصرف کننده خانگی قصد خرید چسب را دارید با توجه به فعالیت های روزافزون بهترین پیشنهاد برای انواع چسب خرید اینترنتی آن است. همچنین برخی از مصرف کنندگان صنعتی نیز به دنبال خرید اقساطی چسب هستند. بدین منظور سایت خوگر پلاس پیشنهاد بسیار عالی در این زمینه است. شما به عنوان کاربر خانگی یا صنعتی باید آگاهی لازم را در جهت شناخت انواع چسب به دست آورید. به همین جهت در ادامه با انواع چسب، کاربرد هر یک و خرید اینترنتی چسب و خرید اقساطی آشنا می شوید. زمانی که قصد خرید چسب را دارید باید معیارهایی را در نظر بگیرید. به این معنا که خرید چسب نیاز شما را تأمین کرده و همچنین شما را از خرید ابزار دیگری جهت پوشش دهی بی نیاز کند. در این زمینه معیارهای زیر را هنگام خرید چسب در نظر بگیرید.

-توجه به سطوح مورد نظر جهت چسبیدن

در زمان خرید چسب یکسان یا متفاوت، مشبک یا صاف بودن سطوح را در نظر بگیرید. همچنین به اندازه سطوح از نظر کوچکی یا بزرگی توجه کنید.

-محدودیت استفاده از شکل‌های گوناگون چسب

نمونه های موجود چسب را در نظر بگیرید. همچنین کاربردهای آن را در انتخاب خود لحاظ کنید. شما قادر به انتخاب چسب ها با محدودیت ظاهری چون: رولی، اسپری، حرارتی، کارتریج و مواردی از این قبیل نیز هستید.

-بررسی شرایط لازم جهت استفاده از  انواع چسب

هنگام انتخاب چسب بهتر است که شرایط لازم را بررسی کنید. به عبارتی قدرت مورد نیاز جهت چسباندن سطوح و محاسبه میزان دمای مورد نیاز دستگاه های تخصصی جهت چسباندن را باید در نظر بگیرید. لازم است بدانید که قبل یا هنگام خرید چسب مورد نظر حتما موارد ذکر شده را در نظر بگیرید که از صرف هزینه های بیهوده و در مواردی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

چسب ها بر اساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

چسب ها براساس نیاز صنعتی و خانگی دارای کاربردهای متفاوتی هستند. از این جهت انواع گوناگونی را شامل می شوند.

چسب همه کاره

رایج ترین نوع چسب جهت استفاده در ماکت سازی، اتصال کاغذ، مقوا، پارچه و مواردی این چنین است. بنابراین گزینه بسیار مناسبی جهت اتصال مواد سبک وزن و مشبک محسوب می شود. کاربرد چسب همه کاره بیشتر به صورت خانگی است. در این نوع چسب جهت چسبندگی بهتر و سریع تر آن باید از گیره های نگهدارنده به منظور اتصال دو سطح  استفاده شود.

چسب چوب

این چسب همان طور که از نامش پیدا است مناسب ترین گزینه جهت اتصال سطوح چوبی به حساب می آید. چسب چوب اغلب به رنگ سفید است؛ اما در رنگ های زرد، بی رنگ و شفاف نیز وجود دارد. چسب چوب ها نسبت به سایر چسب ها دارای ساختار سفت و محکم تری هستند. چسب چوب خیلی دیر خشک می شود. به همین سبب به شما این اجازه را می دهد که قطعات مورد نظر را با خیال راحت به هم متصل کنید.

چسب حرارتی

یکی از انواع چسب، چسب حرارتی است. استفاده از این چسب توسط دستگاه مخصوص تفنگی شکل صورت می گیرد. کاربرد چسب حرارتی در سطوح مشبک و صاف بسیار فراوان است. همچنین گزینه بسیار مناسبی جهت ساخت صنایع دستی و مواردی از این قبیل محسوب می شود. اگر به دنبال چسب مناسب فوم هستید چسب حرارتی بهترین مورد است زیرا منجر به ذوب فوم نمی شود. با استفاده از چسب حرارتی امکان پیروی از الگوها و در نهایت ایجاد طرح سه بعدی را دارید. اغلب از چسب حرارتی جهت چسباندن وسایل تزئینی روی سطوح مختلف نیز استفاده می شود.

چسب یک دو سه

همان طور که از اسم آن مشخص است با سرعت بالایی خشک می شود. این چسب شامل دو قسمت: قطره ای و اسپری است. کاربرد به سزایی در چسباندن اشیا با جنس های مختلف از جمله: شیشه، کاغذ، پارچه، فلز، پلاستیک دارد. بدانید که برای کار با چسب یک دو سه باید از دستکش استفاده کنید. استفاده از این چسب در فضای باز یا مکانی که دارای تهویه است توصیه می شود.

چسب اپوکسی

از چسب اپوکسی جهت چسباندن اشیا خشک و شکننده استفاده می شود. چسب اپوکسی چسبی ترکیبی است که جهت استفاده باید مقداری از هر دو تیوپ را با هم ترکیب کنید. این چسب مناسب سطوح فلزی، شیشه ای، چینی، سنگی و حتی چوبی است. هنگام استفاده از چسب اپوکسی اجازه دهید کامل خشک شود سپس اقدام به حذف بیرون زدگی های آن کنید.

چسب پلی اورتان

پلی اورتان مناسب ترین گزینه از چسب ها جهت استفاده خانگی و صنعتی است زیرا پیوند محکمی بین سطوح مختلف: شیشه ای، فلزی، سنگی، فایبرگلاس و لاستیک ایجاد می کند. همچنین نوع مناسبی جهت اتصال سطوح چوبی مرطوب و روغنی محسوب می شود.

نتیجه گیری

هنگام خرید اینترنتی چسب حتما به معیارهای انتخاب و کاربرد چسب توجه کنید. این مقاله جهت آگاهی بیشتر مصرف کنندگان خانگی و صنعتی نسبت به شناخت انواع چسب ارائه شده است. اگر قصد خرید اقساطی چسب را دارید از طریق سایت های فروشگاه هایی مانند: خوگرپلاس که در این زمینه خدمات می دهند اقدام کنید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد