آشنایی با چسب ممبران

0

آشنایی با چسب ممبران : روکش انواع صفحات کابینت توسط چسب های مخصوص انجام می شود. چسب ها نقش مهمی را در چسبیدن اوراق چوبی ایفا می کنند؛ به همین دلیل در خرید آن ها دقت زیادی باید به کار گرفته شود. طی سال های اخیر چسب های متنوعی به بازار عرضه گشته است.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از میان انواع این چسب ها، چسب ممبران از کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. همچنین کاربرد این محصول بسیاری از افراد را به خرید آن ترغیب می کند. هدف ما در این مقاله شرح کاربردهای چسب ممبران و آشنایی با روش های خرید این محصول است.

آشنایی با چسب ممبران

چسب هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، اغلب دو جزئی بودند. فعالسازی این چسب ها در دمای ۹۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد انجام می شد. چسب های قدیمی به مراتب کاربردی سخت تر نسبت به چسب های امروزی داشتند.

اما پس از مدتی چسب های تک جزئی به بازار عرضه گشت. این چسب ها تحت عنوان چسب ممبران یا وکیوم شناخته می شوند. این محصول نیازی به ترکیب شدن با مواد دیگر نداشته و به تنهایی عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه می دهد.

چسب ممبران (وکیوم) - تبلیغات رایگان - درج آگهی رایگان اینترنتی ...
آشنایی با چسب ممبران

کاربرد چسب ممبران

همانطور که گفته شد چسب ممبران از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از این چسب در سازه های چوبی توصیه می شود. بسیاری از کابینت هایی که توسط این چسب ساخته می شوند، در برابر عوامل محیطی در امان خواهند بود.

کابینت هایی که در معرض حرارت یا رطوبت قرار دارند، نسبت به سایر کابینت ها آسیب پذیر تر هستند. بنابراین با استفاده از چسب ممبران هنگام ساخت کابینت، ایمنی آن ها را تضمین خواهید کرد. بنابراین جهت بالا بردن مقاومت محصولات استفاده از این چسب توصیه می شود.

همچنین صفحات چوبی در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. رطوبت عمر صفحات چوبی را کاهش داده و موجب خرابی آن می گردد. در چنین شرایطی استفاده از چسب ممبران ایمنی آن را در برابر نفوذ رطوبت تقویت خواهد کرد.

شرایط استفاده از چسب ممبران

استفاده از این چسب نیازمند رعایت دستورالعمل هایی است. در حالت کلی استفاده از این محصول شرایط سختی نداشته و با اندکی آگاهی قابلیت چسباندن آن بر روی سطوح وجود دارد. هنگام استفاده از چسب ممبران لبه ها و سطوح برش خورده باید دوبار اسپری شوند.

پس از خشک شدن کامل در اولین اسپری، اسپری مرحله دوم انجام می شود. این کار تا زمانی که لایه ای سفید بر روی سطح تشکیل شود، ادامه می یابد. سپس لایه ای بی رنگ، چسبناک و شفاف بر روی قطعه کار ایجاد می گردد. پس از این مرحله سطح آماده انجام عملیات پرس خواهد شد.

نکته مهم هنگام استفاده از این چسب مدت زمان عملیات است. توجه کنید که کلیه مراحل از ابتدا تا پایان عملیات بیش از ۳۰۰ ثانیه طول نکشد. پس از گذشت این زمان، در عملیات چسباندن با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا واکنش پذیری چسب از دست رفته و روکش به آن چسبیده نخواهد شد.

نکات مهم پس از استفاده چسب ممبران

پس از آشنایی با چسب ممبران و استفاده از آن، باید با نکاتی جهت نگهداری آن آشنا شوید. بعد از انجام عملیات چسباندن، تخته های روکش شده جدا از یکدیگر قرار دهید. این قطعه ها باید در جایی خشک و خنک نگهداری شوند.

در صورتی که کمترین ضربه به آن ها وارد شود، به سرعت تغییر شکل خواهند داد. هنگام برش قطعات چوبی حتما اضافات قطعات را از آن جدا کنید. علت این کار انجام عملیات روکش آسان و عدم آسیب به این قطعات است.

به دلیل اسپری کردن این چسب، بخشی از آن به قسمت های دیگر چسبیده می شود. در این صورت با کمک یک دستمال نمدار آن را از سطوح پاکسازی کنید. بنابراین با رعایت این نکات، کاربرد چسب ممبران را در شرایط مختلف خواهید دید.

نکاتی هنگام خرید چسب ممبران

جهت بهره گیری از چسب ممبران به نکاتی هنگام خرید آن توجه داشته باشید. در خرید چسب وکیوم یا ممبران دقت کنید که این محصول از لحاظ رنگی با روکش شما در تضاد نباشد. در این شرایط استفاده از رنگ های طبیعی بهتر از نمونه های دیگر است.

مدت زمان عملکرد چسب نیز از نکات دیگر خرید این محصول است. برای مثال در دمای ۵۰ درجه چسبیدن روکش در چه مدت زمانی انجام خواهد شد. بنابراین مدت زمان گیرایی چسب ممبران به دمای آن بستگی دارد. جهت آشنایی با شرایط این چسب کاتالوگ آن را مطالعه کنید.

نکات دیگر مانند زمان اسمبل و کلامپینگ باید در نظر گرفته شود. هرچقدر دمای توصیه شده بیشتر باشد، مدت زمان کمتری برای آن در نظر گرفته می شود. همچنین توجه داشته باشید که چسب مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد؛ در غیر اینصورت چسب خریداری شده تقلبی بوده و کاربردی نخواهد داشت.

شرایط خرید چسب ممبران

در کنار کاربرد چسب ممبران، شرایط خرید آن نیز مطرح می شود. خرید این محصول به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود. در روش حضوری وقت زیادی برای جستجو در بازار باید اختصاص داده شود. همچنین هزینه های اضافی مانند رفت و آمد را باید در نظر داشته باشید.

در خرید اینترنتی چسب ممبران از مزایایی بهره مند خواهید شد. از مهم ترین مزایای این روش امکان دسترسی ۲۴ ساعته به سایت بدون در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی است. همچنین امکان مقایسه تمامی چسب های ممبران از برند های مختلف در این روش وجود دارد.

یکی از سایت های معروف در زمینه معرفی چسب ممبران، خوگر پلاس است. با مراجعه به این سایت با کاربرد چسب ممبران و ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

نحوه پرداخت هزینه این محصول از دیگر شرایط خرید آن است. بسیاری از کارگاه ها به دلیل استفاده زیاد از این محصول آن را به صورت عمده خریداری می کنند. بنابراین شرایط خرید اقساطی برای آن ها فراهم گردیده است. اگر توانایی پرداخت هزینه آن را ندارید خرید اقساطی چسب ممبران به شما توصیه می شود.

در نتیجه، کاربرد چسب ممبران و ویژگی آن بسیاری از افراد را به خرید آن تشویق می کند. پیشنهاد می کنیم پس از آشنایی با کاربرد چسب ممبران آن را در سبد خرید خود قرار دهید. امیدواریم اطلاعاتی درباره کاربردهای این محصول کسب کرده باشید.

اگر چسب ممبران انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد