ورق نئوپان ملامینه

0
ورق نئوپان ملامینه یکی از فرآورده های چوبی بسیار حائز اهمیت و در عین حال پر کاربرد در صنعت چوب، به ویژه برای ساخت انواع و اقسام مصنوعات و سازه های چوبی به شمار می رود. از یک سو، تولید در ابعاد و اندازه های متنوع و مختلف و از سوی دیگر ارائه در مدل های گوناگون و رنگبندی متناسب با سلیقه های مختلف، استفاده و کاربرد ورق نئوپان ملامینه را با افزایش چشمگیری همراه ساخته است.

ورق نئوپان ملامینه

بر همین اساس، امروزه برای تولید و ساخت بسیاری از فرآورده های چوبی مانند مبلمان، میز تلویزیون و کمد، نئوپان با روکش ملامینه نقش پر رنگ و برجسته ای ایفا می نماید. از طرف دیگر، هزینه پایین و مقرون به صرفه این نمونه فرآورده های چوبی، توجه عده زیادی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به سمت آن جذب نموده است. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این زمینه باید خاطر نشان نمود که از ترکیب و تلفیقی از خرده های چوب، چسب و سایر مواد افزودنی، پس از طی فرآیندهای مختلفی، به شکل ورق نئوپان ملامینه در می آید. از آنجایی که غالباً خرده های چوب استفاده شده در بافت نئوپان های ملامینه در مقایسه با ورقهای ام دی اف بزرگ تر می باشد، به راحتی می توان این تراشه ها را در سطح ورق های نئوپان ملامینه مشاهده نمود. از سوی دیگر، برای روکش کردن اوراق نئوپان، به ساییدن و پرداخت دقیق سطح آن نیاز می شود. از ماشین آلات پیشرفته و مدرن برای سنباده زدن و هموار نمودن سطح ورق نئوپان ملامینه استفاده می شود. پس از انجام این مراحل به راحتی روکش های مناسب را با استفاده از چسباننده و رزین های مناسب به سطح آن می چسبانند. بدون تردید، برای تولید و ساخت، کمد دیواری یا کابینت، ورق نئوپان ملامینه، یک انتخاب کاربردی و کارآمد به شمار می رود. ورق های نئوپان ملامینه، علاوه بر برخورداری از قیمت مقرون به صرفه، از وزن مناسب و سبک برخوردار می باشند. به همین جهت، حمل و جابجایی این نمونه فرآورده های چوبی به راحتی امکان پذیر می گردد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که به علت تراکم و چگالی پایین ورق نئوپان ملامینه، از ایجاد فشار زیاد به سطح این محصول باید خودداری نمود. چراکه که در اثر فشار ایجاد شده امکان شکستگی و خرد شدن این محصول به میزان چشمگیری بالا می رود. از دیگر ویژگی های قابل توجه و حائز اهمیت نئوپان با روکش ملامینه، می توان به دوام و استحکام این محصولات در برابر حرارت و سایش، اشاره نمود. با این وجود، مقاومت این محصولات در برابر رطوبت و آب پایین می باشد. بر همین اساس، استفاده از آن در محیط های نم دار و مرطوب، راهکار مثمر ثمری به شمار نمی رود. مضاف بر این، قرار گرفتن نئوپان در معرض رطوبت سبب متورم شدن سطح محصول و متعاقب آن، کاهش کیفیت و از دست رفتن رنگ نئوپان می شود. همچنین باید اشاره نمود که در سطوح ورق های نئوپان ملامینه ناصافی و ناهمواری هایی وجود دارد. همانگونه که قبلاً نیز اشاره گردید، دانسیته مناسب، یکی از ویژگی های برجسته ورق نئوپان ملامینه به شمار می آید. بر همین اساس، این امر علاوه بر تحمیل هزینه های کمتر در فرآیند تولید مصنوعات چوبی، نیازهای صنایع چوب را به خوبی برآورده می سازد.

شاخصه های برجسته دیگر این محصول

یکی از بارزترین خاصیت های ورق نئوپان ملامینه را باید در خاصیت ضد خش این محصول عنوان نمود. لازم به ذکر است که پوشش سطح ورق های نئوپان ملامینه، علاوه بر بهبود بخشیدن استحکام، خاصیت ضد خش بودن آن را نیز میسر می سازد. از سوی دیگر، روکش بکار رفته در بافت نئوپان ها، مصرف کننده ها را بی نیاز از شستشو می کند. مقاومت مناسب در مقابل حرارت و آتش و مقاومت مکانیکی مطلوب، از دیگر شاخصه های حائز اهمیت این محصول به حساب می آید. استفاده راحت و قابلیت نصب آسان، به انضمام کارکرد مناسب، از دیگر خواص قابل توجه این محصول قلمداد می گردد. مضاف بر این، خاصیت ضد الکترو استاتیک و ضد باکتری بودن ورق نئوپان ملامینه را نیز نمی توان از یاد برد. بر این اساس، ساختار و شکل ظاهری نئوپان ملامینه با گذشت زمان دچار کدر شدن و کاهش کیفیت نمی شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ورق های نئوپان ملامینه در برابر شوک حرارتی و دمای خشک، از مقاومت مناسب و مطلوبی برخوردار می باشند. با توجه به خصوصیات گفته شده، این محصول، یکی از متریال و مواد اولیه بسیاری از تولید کنندگان و سازندگان مصنوعات چوبی تلقی می شود. از سوی دیگر، عرضه این محصولات در مدل های متنوع و رنگبندی های زیبا، شعاع کاربردی و استفاده از آن را افزایش داده است. برای تهیه محصولات و فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، خوگرپلاس، از گزینه های خرید مطلوب قلمداد می گردد. خوگرپلاس ارائه دهنده مدل های جدید و متنوع و منحصر به فرد نئوپان ملامینه محسوب می شود. اگر ورق نئوپان ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد