بهترین نوع چسب برای پلاستیک کدام است؟

0
آیا تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چسب مناسب پلاستیک چیست و بهترین نوع آن کدام است؟ کاربرد چسب چیست و راه تهیه خرید اقساطی چسب چگونه است؟ چسباندن پلاستیک دارای پیچیدگی های خاصی است و به آن سادگی که به نظر می آید؛ نیست.

بهترین نوع چسب برای پلاستیک کدام است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای چسباندن دو قطعه پلاستیکی، نیاز به ماده چسبنده خاصی است که این دو را از هم جدا نکند. شاید شما در جعبه ابزار خود چسب های متعددی داشته باشید، اما هر چسبی مناسب استفاده پلاستیک نیست؛ زیرا پلاستیک یک ماده غیر متخلخل است و چسباندن آن روش های به خصوصی دارد. در بعضی موارد ممکن است؛ مواد در برخورد با چسب های پلاستیک واکنش خوبی نشان ندهند؛ بنابراین تنها کاربرد چسب های پلاستیک، برای اتصال پلیمرها و انواع آن است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چسب های پلاستیکی آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

انواع مختلف پلاستیک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انواع مختلفی از پلاستیک وجود دارد. بسیار مهم است که قبل از انتخاب چسب پلاستیک مناسب، از نوع پلاستیکی که می خواهید با آن کار کنید؛ اطمینان پیدا کنید. زیرا ممکن است؛ چسبی تهیه کنید که مناسب مواد شما نباشد. شما احتمالاً انواع مختلفی از پلاستیک را در خانه خود دارید که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پلی وینیل کلرید (pvc)

این نوع پلاستیک را که با نام پلی وینیل کلرید (PVC) می شناسیم؛ بیشتر در تولیداتی مانند بطری های پلاستیکی روغن زیتون یا اسباب بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً متوجه شده اید که سیستم لوله کشی شما عمدتاً از لوله های PVC ساخته شده است. این پلاستیک، انعطاف پذیر و نرم است و این موضوع باعث می شود در موارد بسیاری از جمله لوازم موجود در خانه شما، کاربرد داشته باشند.

آکریلیک

آکریلیک یک پلاستیک براق است که بعضاً به عنوان جایگزین شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً آکریلیک را در قاب عکس ها پیدا کنید؛ زیرا جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه است. این نوع پلاستیک، حتی در آشپزخانه، کابینت ها و حتی برای محافظت از کاشی ها در برابر ریختن لکه های ناشی از پخت و پز نیز، استفاده می شود.

پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE)

پلی اتیلن با چگالی کم را، در بسیاری از محصولات می توانید پیدا کنید. این محصولات شامل:
  • لوله ها
  • برخی از قطعات پلاستیکی که در لوازم الکترونیکی کاربرد دارند
  • ظروف
  • و غیره
هستند. LDPE کاربرد خاصی نیز، در تولید کیسه های پلاستیکی دارد.

انواع مختلف چسب پلاستیک

اکنون که در مورد انواع مختلف پلاستیک هایی که به احتمال زیاد، در خانه خود پیدا می کنید آگاهی دارید؛ اجازه دهید به انواع مختلف چسب ها نگاهی کنیم و با کارکرد و ویژگی آن ها آشنا شویم. شما باید بدانید که کدام چسب مناسب پلاستیک شما است؛ اگر می خواهید بیش از یک محصول را تعمیر کنید؛ ممکن است به انتخاب چند مدل چسب مختلف نیاز داشته باشید. پس در ادامه با ما باشید.

سیانو اکریلات

Cyanoacrylate نام طولانی برای چسبی فوق العاده است که بدون شک قبلاً با آن روبرو شده اید. این چسب بی نظیر برای انواع تعمیرات و پروژه های مختلف قابل استفاده است و کاربردهای آن، شامل استفاده از پلاستیک نیز می شود. این چسب در واقع یک مونومر آکریلیک است؛ بنابراین برای استفاده در وسایل ساخته شده با پلاستیک آکریلیک، به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. اما برای لوازم ساخته شده از پلی استایرن، پلاستیک ABC و PVC مناسب است. این چسب مناسب پلاستیک، به سرعت محکم می شود و تنها چند ثانیه پس از استفاده آن، می توانید نتیجه را ببینید.

اپوکسی

چسب اپوکسی در واقع حاصل واکنش شیمیایی بین دو ترکیب محکم کننده و رزین است. وقتی این دو ترکیب با هم مخلوط شوند، یک چسب فوق العاده قوی تولید شده که به عنوان اپوکسی شناخته می شود. این محصول، چسبی بسیار قدرتمند و همه فن حریف است که به راحتی می تواند برای طیف وسیعی از مواد از جمله پلاستیک مورد استفاده قرار گیرد. برخی از افراد به دلیل نیاز به مخلوط کردن مواد برای ساخت این چسب، اپوکسی را کنار می گذارند. این چسب مناسب پلاستیک است و می توانید از خرید اینترنتی چسب بهره ببرید. چسب اپوکسی بلافاصله پس از مخلوط شدن، باید مصرف شود؛ در غیر این صورت محکم خواهد شد و غیر قابل استفاده می شود. این چسب مناسب پلاستیک و همه کاره است و به راحتی و با قابلیت اطمینان بالا، در بسیاری از اتصالات، قابل استفاده خواهد بود، با این وجود بررسی نکات مهم، برای چسبی که در مورد خرید آن فکر می کنید؛ بسیار پر اهمیت است زیرا در بعضی از موارد، ممکن است هشداری برای استفاده نکردن این چسب در این محصول دیده شود.

چسبندگی اپوکسی

اگر بخواهید دو سطح پلاستیکی ناهموار را، به هم بچسبانید، چسب اپوکسی به خوبی این کار را، برای شما انجام می دهد. این چسب به عنوان یک ماده پرکننده مؤثر برای هرگونه شکاف در پلاستیک، کارایی به خصوصی دارد. این نوع چسب بسیار سریع (بعد از حدود ۱۰ دقیقه) سفت می شود؛ با این وجود برای رسیدن به استحکام کامل، به حدود ۲۴ ساعت زمان نیاز دارید که بتوان آن را، کاملاً قابل اطمینان دانست. چسب اپوکسی هنگام چسباندن پلاستیک، انتخابی بسیار عالی است؛ نه تنها به دلیل اینکه بسیار قوی است؛ بلکه در طیف وسیعی از مواد دیگر نیز، قابل استفاده است. اگر برای شما جای سوال است که “قوی ترین چسب مناسب پلاستیک چیست؟ “، جواب اپوکسی است.

سخن آخر

چسب ها در زندگی ما، کاربردهای بسیار زیادی دارند و نیاز به آن ها غیر قابل انکار است. در این مقاله متوجه شدید که هر چسبی، برای یک کار ویژه مناسب است و نباید بدون اطلاع از ویژگی هایش آن را اعمال کرد. برای چسباندن پلاستیک، حتماً باید از چسب مخصوص آن نوع استفاده کرد. هر پلاستیک نیز شرایط خاص خودش را دارد؛ پس باید قبل از استفاده از چسب مناسب پلاستیک، کمی راجب به نوع آن تحقیق کنید. سایت خوگرپلاس، امکان خرید اینترنتی چسب و خرید اقساطی چسب را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از این موقعیت، بهترین خرید را در کمترین زمان انجام دهید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد