راهنمای استفاده از چسب کلایبریت

0

راهنمای استفاده از چسب کلایبریت : آیا علاقه مند به تولید اشیا چوبی هستید؟ آیا به انجام کار نجاری در خانه علاقه دارید؟ اگر به دنبال تهیه و ساخت لوازم چوبی هستید؛ دوام استفاده از آن را نیز در نظر بگیرید. بدین معنا که هنگام اتصال سطوح مختلف به یکدیگر از چسب چوب فوق العاده قوی استفاده کنید.

راهنمای استفاده از چسب کلایبریت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب کلایبریت از چسب چوب های به نام و کاربردی در این زمینه محسوب می شود. این نوع چسب به دلیل کیفیت بالای چسبندگی بسیار مورد توجه قرار دارد. همچنین خرید اینترنتی چسب کلایبریت نیز به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه فراهم است.

همچنین این چسب ها دارای قیمت بسیار بالایی هستند که خرید نقدی آنها ممکن است؛ برای برخی از افراد مشکل باشد. از این رو، سایت خوگر پلاس امکان خرید اقساطی چسب کلایبریت را نیز فراهم آورده است.

اما نکته ای که پس از خرید بسیار حائز اهمیت است؛ راهنمای مصرف چسب کلایبریت محسوب می شود. توجه کنید که قبل از خرید، آگاهی لازم را نسبت به نحوه استفاده از آن کسب کنید. به طور معمول، راهنمای مصرف چسب کلایبریت به صورت برچسب روی محصول قرار دارد. همچنین اطلاعات تماس جهت راهنمایی بیشتر ذکر شده است. در ادامه راهنمای مصرف این چسب مورد بررسی قرار می گیرد که شما با دیدگاه مصرفی بهتری به سراغ خرید آن بروید.

مقاومت رطوبتی و استحکام حرارتی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول است. سال های زیادی است که از این نوع چسب در صنعت چوب استفاده می شود. بنابراین خصوصیات برتر این چسب منجر به افزایش کاربرد آن شده است.

  • قابل استفاده در انواع اتصالات نجاری ها (فاق و زبانه، فینگر جوینت و مواردی از این قبیل)
  • چسباندن انواع روکش چوبی بر لایه های چوب و MDF در کوتاه ترین زمان
  • پرس سطح به سطح و لایه به لایه انواع قطعات چوبی حجیم و با ضخامت بالا
  • پرس HPL روی زیر لایه های چوبی و MDF

با توجه به کاربردهای ذکر شده، راهنمای مصرف چسب کلایبریت در هر کدام متفاوت است. بنابراین قبل از خرید حضوری یا خرید اینترنتی چسب کلایبریت نسبت به کاربرد آن مطمئن شوید. بدین معنا که ابتدا کاربرد چسب کلایبریت را شناسایی، سپس بر اساس آن خرید کنید.

راهنمای مصرف چسب کلایبریت به چه صورت است؟

پس از خرید با توجه به راهنمای مصرف چسب کلایبریت از آن استفاده کنید. بدین منظور که اتصال خوب و با دوامی ایجاد شود. در ادامه راهنمای مصرف چسب کلایبریت، مورد بررسی قرار می گیرد. توجه کنید که این راهنما جهت استفاده از انواع چسب کلایبریت کاربرد دارد. اما هر کدام از چسب ها با کد های اختصاصی دارای راهنمای مصرف مخصوصی هستند.

بنابراین آگاهی از این راهنمای مصرف، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین آشنایی لازم را جهت استفاده از چسب کلایبریت کسب می کنید. راهنمای مصرف چسب کلایبریت بدون در نظر گرفتن کد های اختصاصی از قرار  زیر است.

راهنمای مصرف چسب کلایبریت قبل از چسب کاری

  • قبل از انجام هر گونه چسب کاری، ابتدا نسبت به سمباده کردن و تمیز کاری چوب اقدام کنید تا زمانی که چوب عاری از هر گونه گرد و غبار و رطوبت شود.
  • قبل از استفاده از این چسب به عنوان چسب روکش، آن را با دستگاه های پرس گرم کنید که راحت تر مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین فرآیند روکش زنی، به معنای اسپری چسب روی سطح مورد نظر است. به همین جهت، باید از پیستوله ها و دستگاه های مناسبی جهت اسپری این نوع چسب استفاده کنید.
  • پس از اینکه چسب کلایبریت گرم شد؛ امکان مشاهده حباب هایی در سطح آن وجود دارد. اگر اقدامی نسبت به برطرف کردن این حباب ها نکنید؛ در انتها با کیفیت پایین محصول مواجه می شوید. بنابراین جهت جلوگیری از ایجاد حباب هوا، چسب موجود در پیستوله را به خوبی تکان دهید که حباب های درون آن از بین برود. همچنین انجام این کار منجر به یکدست شدن چسب می شود.

راهنمای مصرف چسب کلایبریت در چسب کاری

  • جهت اسپری یکنواخت و به صورت همگن باید از پیستوله هایی با قطر ۱.۲تا ۱.۸ استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از پیستوله های مناسب، فرآیند چسبندگی به صورت کامل صورت نمی گیرد. از این رو که سطوح مورد نظر چسب را به طور یکسان جذب نمی کنند. این مشکل بیشتر در مرحله روکش زنی اتفاق می افتد که منجر به بروز اختلالاتی در فرآیندهای نهایی می شود.
  • جهت سفت کردن سطوح به منظور چسبندگی پس از اسپری چسب، از گیره های چسب استفاده کنید. این کار به علت کاهش ضخامت اتصالات چسب و نفوذ سلول های چسب به اطراف چوب انجام می گیرد. همچنین انجام این روند منجر به تخلیه چسب اضافی از لایه ها قبل از خشک شدن آنها می شود که از تمیزکاری چسب زنی به شمار می رود.
  • هنگام اسپری چسب توجه کنید که به اندازه کافی اسپری کنید. استفاده از چسب بیش از اندازه به معنای اتصال قوی نیست. بنابراین در حد نیاز به سطوح مورد نظر چسب اسپری کنید.

چه نکاتی را به هنگام مصرف چسب کلایبریت باید رعایت کرد؟

مواردی که قبل از خرید و در نظر گرفتن راهنمای مصرف چسب کلایبریت باید در نظر بگیرید؛ از قرار زیر است:

۱-جهت جلوگیری از گرفتگی نازل های اسپری، پس از انجام اسپری آن را تمیز کنید. این عمل به دلیل راحتی شما در استفاده های بعدی از این چسب است.

۲-همیشه هنگام چسب کاری از دستکش استفاده کنید که از چسبیدن چسب روی دست ها جلوگیری شود. بهتر است، بدانید که اگر چسب روی دست ها بچسبد؛ ممکن است برای رفع آن با مشکل مواجه شوید.

۳-هنگامی که چسب مورد نظر خود را خریداری کردید، تاریخ مصرف و انقضا آن را در نظر بگیرید. اکثر چسب های کلایبریت ۱۲ ماه مدت ماندگاری دارند.

بهتر است، بدانید که این نکات نیز جز راهنمای مصرف چسب کلایبریت لحاظ می شوند. بنابراین هنگام استفاده از آن حتماً این نکات را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ارائه شده؛ اگر به دنبال خرید چسب کلایبریت هستید؛ قبل از خرید راهنمای مصرف و کاربرد چسب کلایبریت را در نظر بگیرید. همچنین نکات مهم را هنگام استفاده لحاظ کنید. فراموش نکنید که خرید اقساطی چسب کلایبریت نیز توسط برخی از فروشگاه ها، از جمله سایت خوگرپلاس فراهم است.

اگر چسب کلایبریت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد