چسب چوب ممبران

0
چسب چوب ممبران نمونه ای برتر از چسب چوب های تولید شده در زمینه صنعت ام دی اف و چوب است. به واسطه این چسب چوب می توانید روکش را به راحتی روی سطح ام دی اف پرس کنید. این نوع از چسب از ماده ای پلیمری ساخته می شود که دارای مزیت های بسیاری در تولید لوازم و تجهیزات چوبی است.

چسب چوب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این چسب در آزمایشگاه و تحت واکنش های متفاوتی بر پایه آب ساخته می شود. ساختار مولکولی این چسب به دلیل وجود ترکیبات اکسیژن و نیتروژن در برابر رطوبت از خود مقاومت بالایی را نشان می دهد. در نتیجه در شرایط آب و هوایی مرطوب می توان از این چسب برای تولید محصولات چوبی استفاده کرد. برای اینکه بدانید مزیت های این نوع از چسب چوب چیست باید با ویژگی های این نوع از چسب ها آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید در انتخاب نوع چسب ممبران دقت بیشتری کنید. در ادامه این مقاله در مورد ویژگی های این نوع از چسب چوب اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهیم. ۱. چسب چوب ممبران به دلیل خاصیت چسبندگی و ویسکوزیته بالا به مقدار ۲۴۰۰ مگاپاسکال در ثانیه، توانسته در صنعت چوب کاربری های متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل روکش کردن سطح ام دی اف از طریق این نوع از چسب ها باید با دقت بالا انجام شود. ۲. مقاومت حرارتی صفحات ام دی اف روکش شده باید در حد بالایی باشد. در این صورت در برابر دمای زیاد از خود پایداری و ماندگاری بیشتری را نشان می دهد. به همین دلیل در چسب های دو جزئی از نوعی ماده ای به نام ایزوسیانول به عنوان جزء دوم استفاده می کنند تا ویژگی مقاومت حرارتی چسب را افزایش دهد. با این حال در چسب های تک جزئی ماده ی دومی اضافه نمی شود. بدین وسیله نیازی به  ایجاد شرایط برای مخلوط کردن این نوع از چسب ها با ماده ای دیگر نیست. بنابراین کار با چسب های دوجزئی راحت تر و سریع تر است ضمن اینکه از مقاومت خوبی نیز برخرودار هستند. بطوریکه این چسب ها در برابر شرایط دمایی تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد مقاومت بسیار خوبی دارند. ۳. چسب های وکیوم نسل جدید با تغییرات ساختاری که در ترکیبات آنها ایجاد شده است دیگر نیازی به درجه حرارت بالا برای فعال سازی ندارند. دمای بالا در واقع خاصیت و کیفیت این نوع از چسب ها را کاهش می دهد. به همین منظور چسب های تولید جدید دارای دمای فعال سازی پایین تری، تقریبا ۵۵ درجه سانتیگراد هستند. این دمای پایین مزیت های بسیاری را برای صاحبان مشاغل صنایع چوبی ایجاد می کند.

چگونه بهترین چسب چوب ممبران را تشخیص دهیم؟

چسب ممبران به صورت پاششی استفاده می شود. به این صورت که چسب از طریق پیستوله های پاشش روی سطح ام دی اف پخش می شود. میزان فشار ممکن در زمان پاشش چسب عاملی تاثیرگذار است و در کیفیت و مرغوبیت چسب مورد نظر نقش دارد. به همین دلیل می توان گفت که چسب چوبی دارای بهترین کیفیت است که با فشار مناسبی روی سطح ام دی اف قرار گیرد. این امر در کارایی دستگاه پرس نیز تاثیر گذار است. زیرا فشار کمی از این طریق به دستگاه وارد می شود. یکی دیگر از فاکتورهایی که تعیین می کند کدام نوع از چسب ممبران دارای کیفیت مطلوبی است، زمان تاثیر گذاری و چسبندگی چسب است. چسب های ممبران بعد از پاشش تا ۲۴ ساعت آماده وکیوم شدن هستند. طولانی تر بودن این زمان می تواند به نفع مصرف کننده باشد. زیرا مصرف کننده تا زمان بیشتری می تواند از قطعات ام دی اف روکش شده استفاده کند. ممکن است این زمان در برخی از چسب های چوب ممبران تا ۷۲ ساعت نیز به طول بیانجامد.

اطلاعات مناسبی در مورد استفاده از چسب چوب

همانطور که گفته شد این چسب چوب چسبی مناسب برای تولید لوازم چوبی است. بدون این چسب امکان روکش کردن چوب های ام دی اف وجود ندارد. به واسطه این چسب می توانید ام دی اف مورد نظر خود را با روکش های متنوع سفارش دهید. برای اینکه بتوانید در مورد این چسب چوب و نحوه استفاده از آن مطلع شوید موارد زیر را در نظر بگیرید.
  • برای فعال سازی چسب چوب ممبران در ابتدا آن را در دستگاه وکیوم گرم می کنند تا به دمای مناسب برای فعال سازی برسد. این دما در چسب چوب ممبران تا ۵۰ درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود. دمای بالاتر می تواند کیفیت تخته ام دی اف نهایی را کمتر کند. همچنین دمای پایینتر از این مقدار نیز چسبندگی مناسب را ایجاد نخواهد کرد.
  • چسب مورد نظر را باید در پیستوله های پاششی ریخت. سپس به راحتی بر روی سطح اسپری کرد. قطر نازل پیستوله مورد نظر باید از ۱.۷ تا ۲ میلیمتر در نظر گرفته شود. در غیر این صورت اسپری چسب به درستی صورت نمی گیرد و سطح مورد نظر دارای ضخامت یکدستی نمی شود.
  • نباید به میزان زیادی از این چسب روی سطح ام دی اف استفاده شود. این امر در کیفیت ام دی اف تاثیر منفی ایجاد می کند. ضخامت مورد نظر ۰.۱ الی ۰.۲ میلیمتر در نظر گرفته می شود.
  • فشار مورد نیاز برای پاشش چسب یکی از عواملی است که باید در زمان اسپری کردن به وسیله پیستوله مد نظر قرار گیرد. این فشار از ۴ تا ۶ بار است.
  • به هنگام اسپری چسب فاصله پیستوله تا سطح کار نباید از ۲۵ سانتی متر بیشتر یا کمتر باشد. در این صورت توده ای از چسب روی سطح مورد نظر ایجاد می شود.
  • مدت زمانی که صرف واکنش چسب با سطح روکش می شود معمولا ۱۲۰ ثانیه در نظر گرفته می شود. زمان کلی از پاشش چسب تا وکیوم کردن و پایان عملیات نباید از ۳۰۰ ثانیه بیشتر باشد. زیرا کیفیت روکش ام دی اف را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • میزان چسب مورد مصرف در سطح ام دی اف ۶۰ تا ۸۰ گرم در هر متر مربع و در لبه های کار و قسمت های برش خورده ام دی اف ۸۰ تا ۱۰۰ گرم است.
اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد