بهترین چسب وکیوم

0
بهترین چسب وکیوم چسبی است که دارای ویژگی های مناسب و قابل قبولی برای کاربرد باشد. به واسطه خواص چسب وکیوم می توانید تشخیص دهید که کدام نوع از این چسب ها جز بهترین محسوب می شوند.

بهترین چسب وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله خوگر پلاس : به همین دلیل در این مقاله برخی از ویژگی های بهترین چسب وکیوم را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

تک جزئی بودن چسب وکیوم

یکی از مهمترین ویژگی هایی که چسب های وکیوم پرطرفدار دارند، تک جزئی بودن آنها است. چسب های ممبران در نوع تک جزئی خود نیازی به جز دوم برای مخلوط کردن ندارند. به همین دلیل نیازی به صرف هزینه بیشتر برای خرید چسب دوجزئی نیست. همچنین تک جزئی بودن چسب ممبران به افراد این امکان را می دهد تا عملیات و فرایند روکش کردن ام دی اف را با سرعت بیشتری انجام دهند. زیرا نیاز به صرف زمان بیشتر برای ترکیب جز دوم چسب نیست. اما در چسب های دو جزئی ممبران استفاده از ایزوسیانول برای ترکیب با چسب ضروری است. این ماده سبب می شود تا چسب فعال شده و مقاومت آن بالاتر رود. بدون این ماده چسب نمی تواند خاصیت چسبندگی و کیفیت بالا داشته باشد. به همین دلیل بیشتر افراد استفاده از چسب تک جزئی وکیوم را ترجیح می دهند و تقاضا برای این نوع از چسب ها بسیار زیادتر از چسب های دو جزئی است.

چسبندگی بسیار زیاد چسب وکیوم

چسبندگی بالا سبب می شود تا روکش مورد نظر به راحتی روی ام دی اف بچسبد. از این طریق امکان جدا شدن آن تحت شرایط مختلف از بین می رود. یکی از مسائلی که سبب می شود که کیفیت ام دی اف بسیار پایین بیاید، روکش هایی است که به طور کامل چسبانده نمی شود. ایجاد فشار و پرس بعد از چسب کاری از جمله اقداماتی است که به چسبندگی بیشتر کمک می کند. چسب هایی که چسبندگی بالایی دارند گزینه مناسبی برای روکش کردن ام دی اف هستند. ویسکوزیته بهترین چسب ممبران باید حدود ۲۵۰۰ مگاپاسکال در ثانیه باشد. این عدد می تواند قدرت چسبندگی وکیوم را نشان دهد. چسب ممبرانی که دارای ویسکوزیته کمتر از این مقدار باشد به عنوان بهترین چسب وکیوم در نظر گرفته نمی شود.

مقاومت فوق العاده در برابر حرارت بالا

از جمله ویژگی هایی که باید چسب ممبران داشته باشد، مقاومت حرارتی بالا است. حال سوال اینجاست که مقاومت حرارتی به چه معناست؟ در جواب به این پرسش باید گفت که چسب هایی که دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند به راحتی در برابر گرما و دمای زیاد خاصیت خود را دست نمی دهند. این نوع از چسب ها را بهترین چسب وکیوم می نامند. زیرا در صورت نداشتن این ویژگی برای روکش سطح ام دی اف مناسب نیستند. چسب های تک جزئی دارای مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به چسب های دو جزئی وکیوم هستند. این امر نیز به دلیل روش تولید آنها است. در ترکیبات چسب های ممبران دو جزئی ماده ای که سبب بالا رفتن مقاومت حرارتی چسب می شود، ایزوسیانات است. این ماده در آزمایشگاه و در مراحل ساخت چسب وکیوم به آن اضافه می شود. در نتیجه نیاز به افزودن جزء دوم ایزو سیانول به چسب ممبران نیست. این امر سبب می شود تا مقاومت حرارتی چسب ممبران بالاتر رود. بدین منظور آنها انتخاب مناسب تری برای روکش کردن ام دی اف می شوند.

دارای خاصیت ضد رطوبت

رطوبت جز عواملی است که به سرعت می تواند به ام دی اف آسیب وارد کند. وقتی چوب و محصولات چوبی در مجاورت آب قرار می گیرند به سرعت شروع به جذب آب می کنند. آب به سطح ام دی اف نفوذ پیدا کند و از این طریق باعث از بین رفتن بافت ام دی اف و برآمده شدن آن خواهد شد. یکی از ویژگی های مهم چسب های ممبران، خاصیت ضد رطوبت آنها است. از آنجایی که این چسب ها بر پایه آب ساخته می شوند، و با دارا بودن ترکیبات اکسیژن و نیتروژن به راحتی می توانند مقاومت بالایی را در برابر آب و رطوبت را ایجاد کنند. بدین طریق ویژگی ضد آب بودن چسب وکیوم می تواند سبب شود تا کیفیت ام دی اف بالا رود. در نتیجه رطوبت به زیر روکش ام دی اف وارد نمی شود و کاربران می توانند با خیال راحت در هر شرایطی از ام دی اف استفاده کنند.

دارای دمای فعال سازی بسیار پایین

از جمله ویژگی هایی که می تواند بهترین چسب وکیوم را مشخص کند، دمای فعال سازی چسب ممبران است. این ویژگی سبب می شود مزیت های بسیاری برای صاحبان کارگاه ها و صنایع چوبی ایجاد شود. به واسطه دمای فعال سازی پایین انرژی کمتری در زمان روکش کردن ام دی اف مصرف می شود. این امر می تواند در هزینه های ایجاد شده تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد. به طبع هر چقدر دمای فعال سازی کمتر باشد نیاز به انرژی گرمایی و الکتریکی کمتری برای روکش کردن ام دی اف است. با استفاده از بهترین چسب ممبران می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. زیرا چسب ممبرانی که دارای دمای پایینی است به مراتب کمتر استفاده می شود. با قرار گرفتن لایه ای نازک از این چسب روی ام دی اف چسبندگی لازم برای قرار گیری روکش روی آن ایجاد می شود. دمای فعال سازی پایین ۵۵ درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود.

قیمت مناسب چسب وکیوم در برابر کیفیت بالا

یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند بهترین چسب وکیوم را مشخص کند، قیمت مناسبی است که این نوع از چسب ها دارا هستند. از این طریق خرید و سفارش آنها به راحتی انجام می شود. قیمت های بالا نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالای چسب وکیوم باشد. این تصور را از ذهن خود بیرون کنید. چسب وکیومی بهترین است که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، بتواند قیمت مقرون به صرفه تری را نیز داشته باشد. از این طریق افراد می تواند با اظمینان خاطر از ویژگی های منحصر به فرد کیفی کمی این چسب ها بهره ببرند. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد