چسب پی وی سی ممبران

0
چسب پی وی سی ممبران همانطور که از نام آن مشخص است برای روکش های pvc ام دی اف کاربرد دارد. این چسب به گونه ای تولید می شود که دارای ویژگی های مقاومتی و چسبندگی بالایی است. از این طریق تحت هیچ شرایطی از سطح ام دی اف جدا نمی شود. این نوع از چسب در صنایع کارگاهی و تولیدات لوازم و وسایل چوبی پرکاربرد است.

چسب پی وی سی ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این نوع از چسب ها بر پایه حلال آب تولید می شوند. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای روکش کردن ام دی اف هستند. از آنجایی که پروسه تولید ام دی اف با روکش های pvc به تخصص و مهارت بالایی در این زمینه احتیاج دارد، توجه به نکات در زمان تولید برای افزایش کیفیت محصول نهایی ضرورت دارد. از جمله چسب های پرکاربرد در تولید ام دی اف و روکش کردن آن، چسب پی وی سی ممبران است. این نوع از چسب به دلیل ویژگی های بسیار زیادی که دارد توانسته در این صنعت مخاطبان بسیاری به خود جذب کند. این نوع از چسب ها روکش های pvc را روی سطح ام دی اف می چسبانند تا در اثر عوامل متفاوتی از بین نروند. از چسب پی وی سی در دو نوع تک جزئی و دو جزئی استفاده می شود. تقاضا برای استفاده از چسب های ممبران دو جزئی بسیار کمتر از نوع تک جزئی آن است. به دلیل اینکه چسب های دو جزئی با ایزوسیانول ترکیب می شوند، این ماده می تواند مقاومت حرارتی چسب ممبران را افزایش دهد. از این طریق ام دی اف روکش شده در گرما و شرایط حرارتی بالا هیچ گونه آسیبی را متحمل نمی شود. یکی از معایبی که استفاده از این چسب ها دارد هزینه های بالایی است که برای سرمایه داران ایجاد می کند. خرید چسب و ماده ایزوسیانول به طبع هزینه های خرید را بیشتر خواهد کرد. همچنین ممکن است در حین کار شرایط لازم برای ترکیب این دو ماده ایجاد نشود. در این صورت چسب مورد نظر توانایی چسباندن روکش های pvc به سطح ام دی اف را نخواهد داشت. چسب پی وی سی ممبران تک جزئی از این قاعده مستثنی است. زیرا هیچ گونه ماده ای به ترکیبات آنها اضافه نمی شود. به همین دلیل هزینه خرید آنها برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها بسیار کمتر می شود. از طریق چسب ممبران تک جزئی مقاومت روکش های ام دی اف در سطح بالایی قرار می گیرد. همچنین این نوع از چسب ها دارای پایه آب هستند. به این منظور مقاومت آنها در شرایط مرطوب بسیار بیشتر از چسب های دو جزئی است. این امر شرایط را برای استفاده راحت تر می کند. ام دی اف های روکش دار را در کاربری های متفاوتی استفاده می کنند. در این صورت در هر شرایطی می توانید مطمئن باشید که هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نمی شود.

کدام نوع از چسب ممبران مناسب تر است؟

چسب ممبران را مناسب ترین نوع چسب می نامند که دارای ویژگی هایی مانند درجه فعالیت پایین، میزان مناسبی از ماده سالید، مقاومت بالا در برابر حرارت، پایداری بالا در ذوب شدن، ایستادگی در رطوبت، اسپری کردن راحت، بی بو بودن و شرایط متفاوت دیگری باشد. از این طریق می توانید تشخیص دهید که کدام نوع از چسب پی وی سی ممبران مناسب است. بدون در نظر گرفتن این شرایط و ویژگی ها، بهترین و مناسب ترین چسب ممبران را نمی توانید شناسایی کنید و در روکش کردن پی وی سی ام دی اف از آنها استفاده کنید. چسب ممبران تک جزئی را می توان نمونه ای بارز از مناسب ترین نوع چسب دانست. موارد گفته شده در بالا در این نوع از چسب ها در حد بالایی قرار دارد. این امر سبب شده است تا چسب های پلیمری تک جزئی متقاضیانی بیشتری را به خود علاقه مند کند.

چه توصیه هایی را باید در زمان استفاده از چسب ممبران رعایت کرد؟

چسب پی وی سی ممبران به صورت تخصصی در روکش های ام دی اف استفاده می شود. به همین دلیل تحت شرایطی متفاوتی می تواند به سطوح ام دی اف پرس شود. اگر دما و زمان مورد نظر به درستی رعایت نشود هیچ گونه چسبندگی اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که افراد حرفه ای این امر را انجام دهند، امکان ایجاد اشتباه و خسارت تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. به همین دلیل با رعایت توصیه های زیر از ایجاد اشتباه در فرآیند تولید ام دی اف ها جلوگیری می شود. ۱.     دمای مورد نیاز برای ایجاد واکنش چسب با روکش پی وی سی باید در حد پایینی باشد. در بیشتر مواقع دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد برای این کار ضروری است. دقت کنید تا دمای مورد نظر از این حد تجاوز نکند. زیرا گرمای زیاد کیفیت روکش را پایین می آورد. ۲.     از آنجایی که این چسب ها را به روی سطح ام دی اف اسپری می کنند، باید قبل از استفاده آنها را در دستگاه وکیوم گرم کرد. بعد از آن با ریختن چسب در پیستوله های پاشش چسب، آن را مورد استفاده قرار می دهند. ۳.     قطر نازل پیستوله ها باید از ۱.۷ تا ۲ میلیمتر باشد. قطر بیشتر می تواند سطحی ناهمگون را در زمان پاشش چسب ایجاد کند. ۴.     فاصله مناسبی که باید نازل را تا سطح کار قرار دهید، نباید از ۲۵ سانتی متر بیشتر باشد. ۵.     فاصله خشک شدن چسب پی وی سی ممبران از ۴ تا ۲۴ ساعت متغیر است. در برخی از انواع این چسب ها زمان ۷۲ ساعت نیز در نظر گرفته می شود. این مدت زمان نشان می دهد که چسب مورد نظر برای انجام عملیات پرس آماده است. ۶.     ویسکوزیته یا گرانروی این نوع از چسب ها ۲۵۰۰ مگاپاسکال در ثانیه است. این امر می تواند پاشش چسب را راحت تر کند. همچنین صرفه جویی در مصرف چسب و هزینه ها از این طریق برای افراد ایجاد می شود. ۷.     ضخامتی که باید لایه چسب دارا باشد نباید بیشتر از ۰.۰۱ الی ۰.۰۲ سانتی متر باشد. زیرا در زیبایی و یکنواختی ام دی اف تاثیر گذار است. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد