ترکیبات چسب ممبران

0
ترکیبات چسب ممبران به یکی از پر کاربرد ترین چسب ها در حوزه تولید ام دی اف تبدیل شده است. این چسب با توجه به انواع مختلفی که دارد تا کنون توانسته کاربران بسیاری از صنف های صنایع چوبی را به خود جذب کند. این چسب مصارف گوناگونی داشته و خاصیت چسبندگی فوق العاده ای دارد.

ترکیبات چسب ممبران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ترکیبات شیمیایی که برای تهیه چسب استفاده می شود خاصیت چسبندگی را به آن داده و باعث می شود تا روکش ها به بهترین شکل ممکن چسبانده شوند. این ترکیبات مانع از خراب شدن قطعات شده و روش به کار رفته برای سنتز این چسب ها بر اساس فرمولی خاص است. ساختن این نوع چسب در حال حاضر بر پایه همو پلیمر طبیعی و بر اساس فرمولاسیون کاملا جدید است. این چسب به واسطه اکسیژن و هیدروژن ساخته شده و چسبی کاملا ضد آب است و در صنایع کیفیت خود را حفظ کرده و به دلیل استفاده از ترکیبات خاص  به هیچ وجه موجب بر آمدگی نمی شود. لایه لاتکس هوشمندی که در ترکیبات چسب به کار رفته شده با شناسایی نوع ام دی اف عملیات کنش را انجام می دهد و پیوند مولکولی بسیار قوی ای را در هنگام تماس با سطح ام دی اف به وجود می آورد. این چسب به دلیل استفاده از ترکیبات اکسیژن و نیتروژن، مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت داشته و با توجه به مقاومت بالایی که در برابر حرارت و کنش شیمیایی دارد در تولید محصولاتی که روکش های براقی دارند از شفافیت بالایی برخوردار است.

ترکیبات تخصصی چسب ممبران

در تولید چسب ممبران از ۴۰ درصد پلیمر طبیعی و مابقی از مشتقات نفتی استفاده می شود. این ترکیبات در حال حاضر موجود و در دسترس است.

پلیمر طبیعی چیست؟

پلیمر طبیعی جایگزینی برای کاهش استفاده از پلیمر های مصنوعی و فسیلی است و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست ساخته شده است. پلیمر طبیعی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد در ساخت چسب کاربرد زیادی داشته و خاصیت انعطاف پذیری نیز به چسب می دهد. یکی از ترکیبات مورد استفاده در پلیمر طبیعی استفاده از رزین است. رزین چیست؟ رزین یک ماده چسبناک بوده و معمولا در الکل حل می شود اما به هیچ وجه در آب حل نمی شود. چسب هایی که در ترکیبات آن ها از رزین استفاده شده باشد در زمان خشک شدن تبدیل به ماده ای جامد می شوند. این چسب جزء چسب های دو جزئی است و در ترکیبات چسب ممبران کاربرد زیادی دارد. رزین نیز به انواع مختلفی تقسیم می شود. رزین اپوکسی چوب یک ماده شیمیایی است که در ترکیبات چسب کاربرد زیادی دارد. این ماده پس از خشک شدن حالت کریستالی و شفاف پیدا کند و در نهایت به صورت ماده جامد و بی رنگ در می آید. این ماده به منظور ضد آب کردن تمام سطوح و تثبیت آن استفاده می شود.

مشتقات نفتی مورد استفاده در ترکیبات چسب ممبران

هیدروژن و کربن اجزای تشکیل دهنده چسب ممبران، جز فرآورده هایی نفتی به حساب می آیند که در ساخت چسب های ممبران کاربرد زیادی دارد و جز مواد اصلی مورد استفاده در ترکیبات این نوع چسب به کاربرده می شوند.

ایا همه کشورها توانایی تولید چسب ممبران را دارند؟

ترکیبات این نوع چسب با توجه به فرمولاسیون پیشرفته ای که دارند در کشور های محدودی که به این فرمولاسیون دسترسی دارند ساخته می شود. این چسب تنها در ۵ کشور به صورت تخصصی تولید می شود که مهم ترین این کشور ها آلمان است. کشور ما نیز در حال حاضر توانسته با به کار گیری فرمول جدید در این زمینه به خود کفایی برسد و ترکیبات این نوع چسب را تولید کند.

محدودیت های تولید چسب ممبران

به دلیل انحصاری بودن مونومر هایی که در ساخت ترکیبات چسب ممبران استفاده می شود این موضوع به چالشی تبدیل شده تا تولیدکنندگان در تولید این چسب با مشکل مواجه شوند. تولید کنندگان با استفاده از پلیمر طبیعی به جای ایزو سیانات که دسترسی به آن بسیار محدود است تاکنون موفق به تولید چسب ممبران شده اند که این کار بسیار پیچیده و سخت است.

شرایط نگهداری از چسب ها                                     

با توجه به استفاده از مواد خاص در ترکیبات چسب ممبران هر کدام از این چسب ها باید در شرایط خاص نگهداری شوند. این چسب ها باید در دمای ایده آل یا حداقل دمای ممکن نگهداری شده و حداکثر زمان نگه داری این چسب ها ۶ ماه است. همچنین برای جابجایی این چسب ها در فصول مختلف باید دمای چسب را بررسی کرد و شرایط خاصی را برای آن ها در نظر گرفت. بنابراین اگر قصد تولید چسب های ممبران را دارید و می خواهید در این زمینه به خود کفایی برسید ابتدا باید با ترکیبات سازنده آن آشنایی کامل داشته و سپس شروع به سنتز آن کنید. از آن جایی که تولید چسب های ممبران نیازمند فرمولاسیون خاص و پیشرفته است بنابراین توصیه می شود بعد از تحقیقات و مطالعات گسترده اقدام به جمع آوری ترکیبات چسب و سپس تولید آن کنید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد