چسب پرس وکیوم

0
چسب پرس وکیوم تولید کنندگان سازه های چوبی جهت تولید محصولات، از پانل های ام دی اف استفاده می کنند. ام دی اف هایی که در ساخت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت خام مقاومت چندانی نداشته و ممکن است در طی استفاده از محصولات، به ساختار آنها آسیب وارد شود.

چسب پرس وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین جهت تولید کنندگان به منظور زیبایی و مقاومت بیشتر روکش هایی بر سطح آنها قرار می دهند. جهت روکش کردن ام دی اف باید مراحلی طی شود که کیفیت محصولات افزایش یابد. برای چسباندن و پرس روکش بر سطح تخته چوب باید از مواد اولیه مخصوص و با کیفیتی استفاده شود. برای روکش کردن ام دی اف چسب های گوناگونی با برند های متفاوت در بازار عرضه شده که هرکس متناسب با بودجه و نیاز خود بتواند از آنها خریداری کند. یکی از چسب هایی که به جهت روکش کردن صفحات فشرده چوبی از آنها استفاده می شود، چسب پرس وکیوم است که در ادامه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. همانطور که گفته شد از این نوع چسب برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شود. چسب وکیوم به گونه ای تولید شده است که از مقاومت و کیفیت بالایی جهت روکش کردن ام دی اف برخوردار اند. این نوع چسب بر پایه حلال آب است. چسب وکیوم برای روکش ام دی اف های شیاردار یا برجسته نیز با استفاده از دستگاه های وکیوم کاربرد دارند. این نوع چسب ها به دو صورت در بازار عرضه می شوند، یکی به صورت تک جزئی و دیگری به صورت دو جزئی هستند. معمولاً چسب های تک جزئی علاقمندان بیشتری نسبت به نوع دو جزئی آن دارند. در نهایت برای روکش کردن تخته های ام دی اف باید از چسب هایی با کیفیت مانند چسب ممبران استفاده شود تا بتوان از محصولی که این نوع روکش بر سطح آن قرار گرفته در طولانی مدت از آن استفاده کرد.

چسب پرس وکیوم تک جزئی و دو جزئی

همانطور که گفته شد این نوع چسب ها به دو صورت در بازار عرضه می شوند که یکی به صورت تک جزئی و دیگری به صورت دو جزئی است. در چسب های تک جزئی همانطور که از نام آنها پیداست نیاز به اضافه کردن جزء دیگری برای آماده شدن نهایی چسب برای روکش ام دی اف نیست. اما چسب هایی که به صورت دو جزئی تولید شده اند، به تنهایی چسبندگی ندارند. به همین جهت از ماده ای به نام ایزوسیانول برای فعال شدن چسب و افزایش مقاومت این آن استفاده می شود. همچنین به این نوع چسب ها باید تحت حرارت قرار بگیرند تا چسب فعال شده و قابلیت چسبندگی بر سطح چوب یا صفحات چوبی ایجاد کند. چسب های که به صورت دو جزئی هستند از قیمت بیشتری نیز نسبت به نوع تک جزئی آن برخوردار است. به همین جهت اغلب تولید کنندگان از نوع تک جزئی آن استقبال بیشتری می کنند.

مزیت استفاده از چسب پرس وکیوم

همانطور که گفته شد تخته چوب های ام دی اف به صورت خام از کیفیت و زیبایی چندانی برخوردار نیستند به همین جهت استفاده از چسب وکیوم برای روکش کردن ام دی اف سبب افزایش کیفیت سازه ها خواهد شد. همچنین چسب ها به گونه ای تولید و طراحی شده اند که در برابر عوامل مخربی مانند رطوبت، نم و حرارت بسیار مقاوم هستند. اینگونه مزیت ها سبب شده که شما بتوانید در طولانی مدت از محصولات خود استفاده کنید. در صورتی که این مواد اولیه در ام دی اف ها وجود نداشته باشد پس از مدت زمان کوتاهی عوامل مخرب محیطی سبب وارد شدن آسیب هایی مانند باد کردن و تبله شدن ام دی اف خواهد شد. چسب وکیوم با رنگ های گوناگونی تولید شده بنابراین شما می توانید مطابق با رنگ با روکش و ام دی اف مورد نظر چسب مناسب را انتخاب کنید. انتخاب رنگ های طبیعی با کلیه روکش ام دی اف ها مناسب بوده و سبب زیبایی دوچندان آنها خواهد شد.

کاربرد چسب پرس

چسب وکیوم به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارد در صنعت ساخت و ساز محصولات چوبی کاربرد زیادی دارد. یکی از مهمترین و آسیب پذیر ترین سازه های چوبی، کابینت های ام دی اف هستند. همانطور که می دانید آشپزخانه بیش از هر بخش دیگری در معرض حرارت است. به همین جهت باید برای ساخت کابینت از متریالی استفاده شود که در برابر اینگونه عوامل مقاومت بالایی داشته باشند. چسب ممبران به گونه ای تولید شده اند که در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار هستند. همچنین این نوع چسب ها از فرمولاسیونی تهیه شده اند که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشند. در نتیجه جهت روکش کردن ام دی اف های آشپزخانه باید از چسبی استفاده شود که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. استفاده از چسب وکیوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این چسب علاوه بر ساخت و روکش کابینت ام دی اف در ساخت سازه های دیگر کاربرد دارند. از این چسب ها برای روکش کمد، میز و صندلی، سرویس خواب، درب های ضد سرقت و ضدآب استفاده می شود.

قیمت این محصول

نمی توان قیمت مشخصی را برای این نوع چسب در نظر گرفت چرا که عوامل مختلفی می تواند بر قیمت آن تاثیر گذار باشد. در ادامه در خصوص عوامل تاثیرگذار بر قیمت برای شما توضیح خواهیم تا با در نظر گرفتن این عوامل بتوانید قیمت چسب های مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. این نوع چسب ها در گذشته از کشور هایی مانند ایتالیا، ترکیه و آلمان به کشور ما وارد می شد. به همین جهت قیمت تمام شده این نوع چسب برای مصرف کنندگان به طور قطع از قیمت بالایی برخوردار بود. اما در چندین سال اخیر تولید کنندگان ایران موفق به تولید چسب هایی با کیفیت شده اند. چسب هایی که در ایران تولید می شود به طور قطع از قیمت کمتری نسبت به نوع خارجی آن در بر خواهد داشت. علاوه بر این حجم چسب، بسته بندی  و برند آن می تواند در تعیین قیمت این نوع چسب تاثیر گذار باشد. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد