چسب ممبران هنکل

0
چسب ممبران هنکل ام دی اف ها ابتدا به صورت خام تولید می شوند. بمنظور افزایش مقاومت، زیبایی و تنوع آنها از روکش های گوناگونی استفاده می کنند. برای روکش کردن تخته ام دی اف ها از چسب های مخصوص استفاده می شود که از مقاومت و چسبندگی بالایی برخوردار هستند.

چسب ممبران هنکل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب ها در برندهای مختلف در بازار به فروش می رسند که هر کس متناسب با نیاز و بودجه خود چسب مد نظر خود را خریداری کند. چسب ممبران هنکل یکی از انواع چسب هایی است که برای روکش ام دی اف به کار می رود. در ادامه در خصوص این نوع چسب توضیحات بیشتری را برای شما خواهیم گفت. به دلیل مقاومت بالای ام دی اف و مصارف زیاد آن برای ساخت بسیاری از مصنوعات چوبی، این صفحات فشرده چوبی در طرح و رنگ های گوناگون و مطابق با سلایق محتلف به بازار عرضه می شوند. تخته های ام دی اف ها به طور خام و بدون روکش، زیبایی و مقاومت چندانی ندارند. به همین جهت از روکش های طرح دار یا ساده برای پوشش سطح آن ها استفاده می شود. برای چسباندن و پرس روکش باید از چسب هایی با مقاومت و چسبندگی بالا استفاده شود. چسب ممبران  از جمله چسب هایی است که برای روکش کردن ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. چسب ممبران با برند هنکل از چسب های باکیفیت در بازار است. چسب های ممبران به دو دسته پلی اورتان و اکریلیک تقسیم می شوند.

ویژگی چسب ممبران هنکل

چسب هایی که برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شود، باید ویژگی های کیفی و فنی مورد نظر برای استفاده در فرآیند روکش زنی را داشته باشد. چسب هنکل از آن دسته چسب هایی بوده که از ویژگی و مزیت های خوبی برخوردار است. در ادامه در خصوص ویژگی های آن برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. اینگونه چسب ها در برابر حرارت، مقاومت بسیار بالایی دارند. در نتیجه به راحتی می توان ام دی اف هایروکش شده با این چسب را در ساخت کابینت ام دی اف استفاده کرد. زیرا کابینت ها به دلیل شرایط آشپزخانه بیشتر در معرض گرما قرار می گیرند. در نتیجه باید از ام دی اف هایی استفاده شود که هنگام قرارگیری در معرض گرما روکش آن ها آسیب نبیند. همانطور که می دانید اغلب چسب ها دارای بوی نامطبوع و زننده ای هستند. اما چسب ممبران بوی آزاردهنده ای ندارد و هنگام استفاده از وسایل بوی چسب رااحساس نخواهید کرد. همچنین چسب های ممبران بر پایه آب تهیه شده اند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

نحوه استفاده از چسب ممبران

همانطور که گفته شد این نوع چسب برای روکش ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا چسب ممبران را بر  روی سطح ام دی اف خام چسب اسپری می کنند. هنگام اسپری باید به برخی نکات توجه داشته باشید که به تخته آسیبی وارد نشود. قبل از چسب زنی باید اسپری را چند بار تکان دهید که کلیه مواد چسب بطور یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند. سپس چسب را بر سطح کار اسپری کنید. این امر سبب می شود که چسب شما پس از مدتی تبله نکند. همچنین پس از اسپری چسب بر سطح ام دی اف، روکش را با کمک پرس وکیوم بر روی سطح ام دی اف خام قرار می دهند که روکش به طور کامل بر سطح آن چسبانده شود. باید دقت داشته باشید که نازل پیستوله قطری به اندازه ۱ الی ۲ میلیمتر داشته باشد. توجه به این نکات سبب می شود که تخته ام دی اف نهایی بی عیب و نقص باشد. همچنین باید بدانید که تخته هایی که پس از روکش ابزاری خوری می شوند باید چسب ممبران طی چندین مرحله بر روی سطح آن ها اسپری شود. پس از چسب زنی باید منتظر بمانید که همه قسمت های تخته به طور کامل خشک شود چرا که در هر قسمت تخته ممکن است زمان خشک شدن چسب متفاوت باشد. زمانی می توان متوجه شد که چسب بر سطح ام دی اف خشک شده که بر سطح کار هیچ رطوبتی احساس نکنید.

نکاتی که باید هنگام استفاده از چسب ممبران به آن توجه کنید

این نوع چسب که جهت روکش ام دی اف به کار می رود، به صورت اسپری استفاده می شود. محفظه چسب باید از جنس استیل ضد زنگ یا از جنس پلاستیکی باشد. قطر نازل پیستوله باید به اندازه ۱ تا ۲ میلی متر باشد. فرآیند روکش کردن ام دی اف و استفاده از اسپری چسب باید در مدت زمان ۳۰۰ ثانیه تحت گرما قرار گیرد. در غیر این صورت، صرف زمان بیشتر سبب می شود چسب ممبران خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد و دیگر قادر به چسباندن روکش نخواهد بود. برای تمیز کردن محفظه چسب باید از آب سرد استفاده کنید. در نتیجه، برای روکش ام دی اف دقت داشته باشید که از چسبی استفاده کنید که از مقاومت و کیفیت خوبی برخوردار باشد. اینگونه ویژگی ها سبب می شود که بتوانید در مدت زمان طولانی و بدون هیچ مشکلی از محصولات خود استفاده کنید. اگر چسب ممبران هنکل انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد