چسب ممبران مولر

0
چسب ممبران مولر نمونه ای دیگر از چسب های ممبران یا وکیوم است که توسط برند مولر به بازار عرضه می شود. این نوع از چسب های نسل جدید برای روکش کردن سطوح ام دی اف کاربرد دارند. از طریق این چسب ها می توانید کیفیت ام دی اف روکش شده را بالاتر ببرید.

چسب ممبران مولر

مصنوعات چوبی که از ام دی اف ساخته می شوند، باید ویژگی های مقاومتی بالایی داشته باشند. به همین دلیل نمی توان گفت که هر نوع چسبی کیفیت ام دی اف را بالا می برد. چسب های ممبران نمونه ای ویژه و پرکاربرد در صنعت چوب و ام دی اف هستند. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : طی آزمایشات متفاوتی که از این چسب ها به عمل آمده می توانید، مطمئن باشید که در شرایط رطوبتی می توانید از ام دی اف های دارای روکش استفاده کنید. برای این منظور با شناخت بیشتر در مورد چسب های ممبران مولر و ویژگی های هر کدام از آنها می توانید مطمئن باشید که ام دی اف روکش شده تا مدت های طولانی بدون هیچ گونه تغییری باقی خواهد ماند.

چسب ممبران مولر چه نوع چسبی است؟

چسب های ممبران از ترکیبات پلیمری ساخته شده اند. این چسب را روی سطوح صاف ام دی اف اسپری می کنند تا در مرحله بعد روکش های PVC  را بر روی آن قرار دهند. بدون این چسب ها امکان پرس لایه های روکش روی ام دی اف خام وجود ندارد. چسب ممبران را به نام چسب وکیوم نیز می شناسند. شرایط خاصی برای تولید این نوع از چسب های وکیوم مورد نیاز است. به همین دلیل فرمول ساخت آنها که بر پایه هموپلیمر طبیعی است در طی مراحل آزمایشگاهی ایجاد می شود. این نوع از چسب  با اکسیژن و هیدروژن ترکیب و دارای خاصیت ضد آب می شود. به همین دلیل روکش هایی که با این نوع از چسب ها پرس می شوند هیچگاه در برابر رطوبت از سطح ام دی اف جدا نمی شوند و خاصیت خود را از دست نمی دهند. همچنین این ویژگی می تواند از تبله کردن روکش های ام دی اف و برجستگی سطح آن جلوگیری کند.

چند نوع چسب ممبران مولر وجود دارد؟

تولید و ساخت چسب های ممبران مولر در دو نوع تک جزئی و دو جزئی است. یکی از پرمصرف ترین و با کیفیت ترین نوع از این چسب ها را تک جزئی می دانند. این نوع از چسب ها بر پایه آب تولید می شوند. به همین دلیل دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت هستند. در چسب ممبران تک جزئی هیچ ماده دیگری با آن ترکیب نمی شود. نوع دیگر این چسب ها دو جزئی است. همانطور که از نام این چسب ها پیدا است با ترکیب این چسب با ایزو سیانول از آنها در روکش کردن ام دی اف استفاده می کنند. این ماده سبب می شود تا چسبندگی و مقاومت حرارتی این نوع از چسب ها افزایش یابد. مقاومت حرارتی بالا این امکان را به ام دی اف روکش شده می دهد تا در برابر گرمای بالا دچار آسیب نشود. با این حال از این نوع چسب ممبران کمتر استفاده می شود. زیرا هزینه تولید آن بیشتر از چسب تک جزئی است.

ویژگی های چسب ممبران چیست؟

ام دی افی که با استفاده از این چسب روکش می شود مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و آب دارد. بنابراین در هر شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان می دهد. همچنین مقاومت حرارتی این نوع از چسب ها به حدی است که در زمان قرارگیری در هوای گرم، روکش ام دی اف جدا نمی شود. این ویژگی به دلیل استفاده از چسب ممبران است. یکی دیگر از ویژگی هایی که در این نوع از چسب ها مشاهده می شود قدرت چسبندگی بالای آنها است. این چسب ها با توجه به اینکه در دستگاه های وکیوم گرم می شوند به راحتی روی سطح ام دی اف قرار می گیرند. از آنجایی که ام دی اف در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد، باید این چسب ها به گونه ای تولید شوند تا در زمان استفاده روکش  از سطح ام دی اف جدا نشود. چسب ممبران مولر دارای دمای فعال سازی پایینی است. این امر می تواند نشان دهد که این چسب در درجه حرارت پایین می تواند آماده روکش کردن ام دی اف شود. درجه حرارت پایین مزیت های بسیاری دارد. از این طریق انرژی مورد نیاز برای چسب کاری ام دی اف کمتر می شود. همچنین مقدار چسبی که مورد مصرف نیز کمتر خواهد شد. از این طریق می توان هزینه های روکش کردن ام دی اف را کاهش داد. از جمله ویژگی های دیگری موجود در این نوع از چسب ها ماندگاری طولانی مدت آنهاست. زمانی که عملیات پرس به درستی صورت گیرد و کلیه نکات مورد نظر در چسب کاری ام دی اف رعایت شود، می توانید شاهد ماندگاری  طولانی مدت این چسب های بر روی سطح ام دی اف و روکش باشید.

کاربردهای چسب ممبران

این چسب ها برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شوند. به همین دلیل دارای مزایا و کاربری های بسیاری در تولیدات چوبی هستند. در ادامه به کاربرد های متنوع این نوع از چسب ها اشاره می کنیم.
  • در تولید درب های کابینت از این نوع چسب به وفور استفاده می شود.
  • تولید کلیه دربهای ضد سرقت با استفاده از این نوع چسب انجام می شود.
  • ورق های ام دی اف برجسته، مات، هایگلاس با این چسب ها به سطح ام دی اف پرس می شوند.
  • از چسب ممبران برای تولید انواع سرویس های چوبی در داخل منزل استفاده می کنند.
  • انواع روکش ها با طرح و رنگ های متنوع از طریق این چسب به سطح ام دی اف پرس می شوند. بنابراین این چسب در مصارف مربوط به دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارد.
چسب ممبران مولر یا چسب وکیوم نمونه ای بسیار پر کاربرد از چسب هایی است که توسط شرکت بزرگ مولر ساخته و به بازار عرضه می شود. اگر چسب ممبران مولر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد