چسب مخصوص کابینت ممبران

0
ممبران روکشی است که روی سطح ام دی اف و محصولات چوبی دیگر استفاده می شود. این روکش ها از طریق چسب مخصوص کابینت ممبران روی سطح مورد نظر چسبانده و پرس می شوند. یکی از محصولات چوبی که از این طریق ایجاد می شود، ام دی اف است.

چسب مخصوص کابینت ممبران

امروزه کاربردهای ام دی اف بر کسی پوشیده نیست. یکی از پرکاربردترین محصولات چوبی تولید شده از ام دی اف کابینت ها هستند. این محصولات چوبی متقاضیان و مخاطبان زیادی را در سراسر جهان دارد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : تنوع طرح و رنگ در روکش های ام دی اف سبب شده است تا کابینت ها در انواع متفاوتی به بازار وارد شوند. این محصولات چوبی نمونه ای بارز از پیشرفت صنعت چوب و تکنولوژی است. یکی از مهمترین فرآورده هایی که در ساخت این ام دی اف ها و کابینت ها مورد نیاز است، چسب کابینت ممبران به شمار می روند. چسب های کابینت ممبران در دو نوع با برند های متنوع به بازار عرضه می شوند. این نوع از چسب چوب ها ترکیبات پلیمری هستند که در ساخت آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است. پایه این نوع از چسب ها از آب است. به همین دلیل در واکنش با اکسیژن و نیتروژن هوا مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت از خود بدست می آورند. این چسب ها در دو نوع تک جزئی و دو جزئی به بازار عرضه می شوند. مرغوب ترین نوع این چسب ها تک جزئی است. جز دوم این چسب ها در زمان ساخت آنها به میزان ۵ درصد به چسب اضافه می شود. به همین دلیل در زمان استفاده از این چسب نیاز نیست تا هاردنر دیگری را به آن اضافه کرد. این ویژگی سبب شده است تا چسب مخصوص کابینت ممبران در شرایط راحت تری استفاده شود. همچنین میزان مقاومت حرارتی این چسب ها به گونه ای است که توانسته  بهترین کیفیت را در ساخت کابینت ها نمایش دهد. میزان مقاومت در برابر آب و عوامل جوی دیگر در این نوع از چسب ها نیز به مراتب بیشتر است. به همین دلیل تولیدکنندگان صنعت چوب بیشتر از ام دی اف هایی استفاده می کنند که از این چسب در روکش آنها استفاده شده باشد. در مقابل چسب های تک جزئی، چسب های دو جزئی قرار دارد. این نوع از چسب مخصوص کابینت ممبران در زمان استفاده نیاز به ماده ای به نام ایزوسیانول دارند تا با آنها ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد. این ماده به عنوان جز دوم این چسب ها به آنها افزوده می شود تا مقاومت آنها را در برابر حرارت بالا ببرد. بدون ترکیب این ماده با چسب دو جزئی نمی توان از آن در ساخت کابینت ها استفاده کرد. زیرا کیفیت و مقاومت آنها در حد ضعیفی قرار می گیرد. این امر سبب نارضایتی مخاطبان از تولید محصولات چوبی می شود.

مزیت های استفاده از چسب تک جزیی مخصوص کابینت

چسب های تک جزئی متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است. این چسب ها به دلیل ویژگی های بسیاری که دارند به عنوان چسب مخصوص کابینت ممبران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این چسب ها مزیت های زیر را برای صاحبان صنایع چوبی و مخاطبان آنها فراهم می کند.
  • استفاده راحت تر و آسان از چسب های تک جزئی در روکش کردن ام دی اف کابینت
  • بدون نیاز به ترکیب با ماده ایزوسیانول به صورت مجزا
  • مقاومت حرارتی بالا تا دمای ۱۳۰ درجه سانتیگراد
  • دمای فعال سازی پایین
  • چسبندگی بالا در مقایسه با چسب های دو جزئی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی در زمان استفاده
  • ایجاد هزینه های کمتر در مراحل آماده سازی و خرید
  • پایداری بالا در برابر رطوبت و عوامل جوی متفاوت
  • ماندگاری در مدت زمان زیادتر برای وکیوم کردن و تولید نهایی ام دی اف
با توجه به مزیت هایی که ذکر شد به راحتی متوجه خواهید شد که به چه دلیل چسب های تک جزئی دارای مخاطبان بیشتری هستند. این امر نشان می دهد ساخت ام دی اف کابینت بدین وسیله مرغوبیت لازم را دارا است. در نتیجه در مدت زمان بیشتری ماندگار می ماند.

کاربرد های چسب ممبران

چسب های ممبران در ساخت انواع محصولات چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. روکش کردن ام دی اف از این طریق امکان پذیر است. در غیر این صورت نمی توان محصولات چوبی متنوعی تولید و به بازار عرضه کرد. یکی از کاربرد های مهم این چسب ها در ساخت ام دی اف کابینت ها است. کابینت ها پرمصرف ترین محصولات چوبی هستند که تولید می شوند. به همین دلیل کیفیت آنها از جمله مهمترین فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار داد. یکی از عواملی که کیفیت این تخته های چوبی را بالا می برد، استفاد از چسب مخصوص ممبران است. چسب مخصوص کابینت ممبران در ساخت  روکش های ام دی اف کابینت، درب های ضد سرقت، محصولات تزئینی چوبی، پارتیشن ها، قفسه های کتابخانه، مبلمان، پارکت ها، کف پوش ها و غیره پرکاربرد هستند. بدین وسیله کلیه محصولات چوبی ام دی اف ، به واسطه این چسب ها روکش می شوند.

نحوه استفاده از این محصول

چسب ممبران را نوعی چسب پاششی می نامند که از طریق پیستوله های پلاستیکی با استیل ضد زنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها به واسطه این پیستوله با قطر نازل ۱.۷ تا ۲ میلیمتر توانسته اند به راحتی چسب را روی سطح ام دی اف اسپری کنند. این چسب ها قبل از قرارگیری در این پیستوله ها باید در دستگاه وکیوم به دمای مورد نظر برای فعال سازی برسند. در این صورت کیفیت آنها در زمان استفاده بسیار بالاتر می رود. این دما در بیشتر مواقع ۵۵ درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود. دمای بالاتر یا پایین تر برای استفاده از  این محصول توصیه نمی شود. با قرار گیری پیستوله در فاصله ۲۵ سانتی متری ام دی اف آنها به راحتی می توانند به صورت همگن در سطح مورد نظر پخش شوند. این فاصله می تواند از ایجاد توده ای چسب روی ام دی اف خودداری کند. در نتیجه روکش مورد نظر برآمده نمی شود و با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می گردد. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد