۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک

0

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک : چیدمان مبلمان پررنگ‌ترین تاثیر را در دکوراسیون خانه‌ شما دارد. اما معمولا زمانی که اتاق نشیمن خانه، بلند و باریک است خیلی نمی‌‌شود روی چیدمان قطعات مبلمان مانور دارد. از طرفی هم نمی‌شود انتظار داشت عمل به فرومول‌های رایجی که برای چیدمان نشیمن توصیه می‌شود، این اتاق‌ها را زیباتر کند و یک اشتباه در دکوراسیون داخلی اتاق‌های باریک، فضا را به یک راهروی طولانی، مثل تونل، تبدیل می‌کند.

اما همه این‌ها به این معنی نیست که مجبورید اتاق‌تان را با همین نقشه نامناسب و چیدمانی ضعیف تحمل کنید. طراحی دکوراسیون اتاق‌های باریک اصول خاص خودش را دارد. ما در اینجا به طرح چند اصل و نکته پرداخته‌ایم که با کمک آن‌ها می‌توانید فضا را دلبازتر و دوست‌داشتنی‌تر کنید و حداکثر استفاده را از آن ببرید.

۱-ایجاد یک راهرو برای رفت و آمد

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک : یکی از مهم‌ترین نکاتی که در چیدمان دکوراسیون اتاق‌های بلند و باریک باید رعایت کنیم ایجاد مسیری برای رفت و آمد است. با چیدمان مناسب می‌توانیم این مسیر را در یک طرف خانه ایجاد کنیم. چیدمان مبلمان‌ها نباید طوری باشد که افراد مجبور شوند از بین آنها و به صورت زیگزاگی رفت و آمد کنند.

همچنین آمد و شد افراد به اتاق نباید برای افراد نشسته روی مبل مزاحمت ایجاد کند. بهترین کار برای حل این مشکل این است که مبلمان را مقابل یکی از دیوارهای کشیده اتاق قرار ‌دهیم. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید یک اتاق نشیمن باریک با سقف بلند است که طراح با یک چیدمان درست و ایجاد مسیر رفت و آمد، مشکل کبودجا را حل کرده است.

۲-قرار دادن مبلمان‌ها در گوشه اتاق‌

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک : ایده دیگر چیدمان برای اتاق‌های نشیمن باریک و طولانی این است که مبلمان‌های خود را در یک گوشه اتاق قرار دهید. این چیدمان باعث می‌شود که طول فضا شکسته و تعادل در فضا برقرار شود.

۳-استفاده از میزهای دایره‌ای

میزهای دایره‌ای گزینه خوبی برای چیدمان دکوراسیون اتاق‌های نشیمن باریک هستند. یک میز جلو مبلی بزرگ و یا حتی میزهای عسلی دایره‌ای می‌توانند برای شکستن خطوط مستقیم اتاق‌های باریک و بلند به ما کمک کنند. با قرار دادن میزها و مبلمان‌ گرد در گوشه‌های اتاق‌های نشیمن می‌توانید فضای تونلی اتاق‌های نشیمن باریک خانه خود را از بین ببرید. روشنایی‌هایی که بر روی این میزها قرار می‌دهیم قطعاً به چیدمان دکوراسیون اتاق‌های باریک ما کمک خواهند کرد.

۴- استفاده از فضای دیوارها

فراموش نکنید استفاده از تمام فضای مورد استفاده از اتاق‌های نشیمن باریک در زیبایی دکوراسیون خانه ما تأثیر می‌گذارد. استفاده از فضای خالی دیوارها برای قرار دادن قفسه و شلف ایده‌ای بسیار خوب است و باعث می‌شود فضای بیشتری برای قرارگیری مبلمان‌ها بر روی زمین ایجاد شود. با رعایت این ایده اتاق نشیمن باریک خانه خود را بزرگ‌تر نشان داده‌اید، چرا که چشم افراد را از دید افقی به سمت دیگری دعوت کرده‌اید.

۵-انتخاب درست مبلمان

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک : بهترین پیشنهاد برای دکوراسیون و چیدمان اتاق‌های نشیمن باریک استفاده از مبلمان‌های چند کاره است. با انتخاب مبلمان مناسب برای این فضاها می‌توانید یک نشیمن زیبا و دوست‌داشتنی در خانه خود داشته باشید. فضای خود را بشناسید و از قرار دادن چند دست مبل در یک فضای کوچک و باریک پرهیز کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که هر قطعه آن دارای چند کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال میزهای عثمانی پیشنهاد خوبی برای این فضاها هستند چرا که هم به عنوان میز از آن استفاده می‌شود و هم به عنوان صندلی.

۵ نکته برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باریک : یا چهارپایه‌هایی انتخاب کنید که فضای نگهدارنده برای وسایل دارند. یا میزی که هم به عنوان میز عسلی قابل استفاده است و هم سطح روی آن قابلیت نشستن دارد. خانه شما باید با وسایلی تزئین شده باشد که مورد علاقه و سلیقه شما است؛ پس چیدمان درست و اصولی دکوراسیون خانه شما می‌تواند تأثیر زیادی بر روی دید کلی فضا داشته باشد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد