۹ مورد از برترین مبلمان‌ها و طراحی‌های شگفت انگیز

0

در اطراف همه ما مبلمان‌های معمولی و متعارف زیادی قرار دارد، اما در این مطلب ما مجموعه‌ای از مبلمان‌های منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذاریم که شما را متعجب می‌کند. این طراحی‌ها زاده تخیل و خلاقیت طراحان با استعدادی است که مبلمان‌ها را به چالش کشیده‌اند و شما را شگفت‌زده می‌کنند پس با ما همراه باشید.

زندگی در تعلیق
 

۱- زندگی در تعلیق، مبلمانی طراحی شده از Daniele lago

اگر دوست دارید درباره مبلمان های منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز بیشتر بدانید ما به شما مبلمانی به نام مجموعه هوا را معرفی می‌کنیم که این مجموعه توسط دانیل لاگو طراحی شده است، در نگاه اول تصور می‌شود که این مجموعه به حالت معلق و به صورت شناور بر روی  هوا قرارگرفته‌اند در صورتی که به وسیله پایه‌های شیشه‌ای که در زیر آن قرارگرفته تقویت می‌شوند. مطمئنا اگر این مبلمان به صورت انبوه تولید شده و بتواند در خانه استفاده شود موجب تعجب و سرگرمی مهمانان خواهد شد!

نیمکت گره

 ۲- مبلمان طراحی شده از سری “چرا که نه” بنام نیمکت گره  kino grin

امروزه همه به دنبال دکوراسیون خاص و زیبا هستند، ما به شما نیمکت منحصربه‌فردی را معرفی می‌کنیم که توسط هنرمند خلاق به نام کینو گرین ساخته شده است. پیچ‌ و خم زیادی که این نیمکت دارد به نظر می‌رسد از مواد انعطاف‌پذیری ساخته شده باشد، ولی در صورتی که این هنرمند با استعداد فقط از چوب این اثر زیبا را خلق کرده است. این نیمکت از خطوط منحنی و خطوط راست به‌صورت حرفه‌ای تشکیل شده است، طرحی که با یک خط مستقیم شروع و در پایان به یک گره تبدیل می‌شود و باعث ایجاد یک نیمکت فوق العاده شده است.

صندلی شفاف

 ۳- صندلی برای نشستن در خلا (صندلی شفاف) Nendo

این صندلی خلاقانه توسط استودیو طراحی ژاپنی Nendo و از مواد شفافی به نام پلی اورتان ساخته شده است. این مواد را برای بسته‌بندی اشیا با ارزش استفاده می‌کنند و در برابر کشش فوق‌العاده مقاوم هستند. این صندلی حسی متفاوت و شگفت‌انگیزی را برای فرد ایجاد می‌کند، حس معلق شدن در هوا و یا حس نشستن در خلا را به وجود می‌آورد.

صندلی شناور
صندلی شناور

۴- طراحی صندلی با عنوان صندلی شناور Peter Bristol

یکی دیگر از مبلمان های خاصی که موجب شهرت زیادی برای طراحش شده صندلی شناور است که توسط طراح آمریکایی پیتر بریستول طراحی شده است. این صندلی جاذبه را به مبارزه می‌طلبد و در جلوه‌های بصری نقش بسزایی ایفا می‌کند و باعث خطای دید می‌شود، درصورتی ‌که واقعیت این صندلی به این صورت است که یک تکه صفحه فلزی در زیر آن و یک تکه فرش ضخیم بر روی صفحه فلزی قرار دارد که وزن فرد را تحمل می‌کند.

۵- نیمکتی که دوستی را بین مردم به ارمغان می‌آورد Jennie Peiz et- Yvonne Fehling

همه ما دوست داریم خیابان‌هایی که در آنها قدم می‌زنیم به زیبایی خانه‌مان باشد. بدون شک استفاده از مبلمان‌های خاص و منحصربه‌فرد در محیط شهری خالی از لطف نیست. در اینجا نیمکتی را به شما معرفی می‌کنیم که این نیمکت، قطعه‌ای از مبلمان شهری می‌باشد که توسط جنی پیز و یون فالینگ طراحی شده است که باعث ایجاد ارتباط بین مردم می‌شود. در واقع یکسری از صندلی‌ها به‌طور خاصی در کنار هم چیده شده‌اند که در زمان کوتاه استراحت، افراد از هم فاصله نگیرند و یک مکان مناسب برای گفتگو کوتاه در کنار هم داشته باشند.

نیمکت گفتگو، قطعه‌ای از مبلمان شهری
نیمکت گفتگو، قطعه‌ای از مبلمان شهری
صندلی چندمنظوره

 ۶- صندلی چندمنظوره، اثری از Seung-Yong Song

دوست دارید این نوع صندلی‌های چندمنظوره را به خانه خود بیاورید؟ طراح این صندلی‌ها، هنرمندی جوان و با استعدادی از کره جنوبی به نام سونگ یونگ می‌باشد که از چاقوی ارتش سویس (نوعی چاقوی جیبیی چندکاره) ایده گرفته است. این صندلی گاهی اوقات به صورت یک صندلی کلاسیک، گاهی اوقات به عنوان یک قفسه و گاهی اوقات هم به عنوان چوب‌لباسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میز قهوه طرحی از Alessandro Isola

 ۷- فرش یا میز قهوه طرحی از  Alessandro Isola

وقتی فرش تبدیل به میز می‌شود. این میز یک طرح هوشمندانه‌ای می‌باشد که توسط هنرمند خلاق الساندرو ایزولا طراحی شده است، انقلابی را در طراحی میز قهوه به ما نشان می‌دهد. این میز با طراحی منحصربه‌فرد خود جلوه زیبا و خاصی به دکوراسیون اتاق نشیمن شما می‌دهد.

۸- میز و صندلی ناهارخوری شگفت‌انگیز طرحی از Duffy London studio

طراحی یک میز شگفت‌انگیز از استودیو دافی لند، این میز که به صورت معلق در هوا قرارگرفته است، یادآور خاطرات دوران کودکی برای استفاده‌کننده‌ها می‌باشد. با این میز شگفت‌انگیز اتاق ناهارخوری خود را به یک اتاق خاص و منحصربه‌فردی تبدیل کنید که باعث ایجاد یک تجربه استثنایی می‌شود.

ناهارخوری شگفت‌انگیز طرحی از Duffy London studio
ناهارخوری شگفت‌انگیز طرحی از Duffy London studio
میزی همانند الکلنگ، اثری از Marleen Jansen

 ۹- میزی همانند الکلنگ، اثری از Marleen Jansen

در اینجا یک میز خاص و منحصربه‌فردی را به شما معرفی می‌کنیم که توسط مارلین نانسن طراحی شده است. این میز از یک نیمکت و تخته‌ای چوبی ساخته شده است که تخته چوبی همانند الکلنگ قرا گرفته است به‌ طوری ‌که هر دو طرفین وزن خود را طوری باید ثابت نگه‌دارند که دیگری نیافت

منبع : خوگر

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد