نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن

0

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن : طی چند دهه اخیر با تغییر سبک زندگی و نوع معماری منازل، دکوراسیون داخلی مدرن رفته رفته جای طراحی‌های سنتی و کلاسیک را گرفته است. این سبک از طراحی دکوراسیون به نسبت سبک‌های دیگر از سادگی بیشتر، هزینه کمتر و انعطاف بیشتری برخوردار است؛ اما شاید برای شما نیز سؤال باشد که دکوراسیون داخلی مدرن دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد که تا این حد به محبوبیت رسیده است؟ اگر به دنبال پاسخی برای این سؤال هستید، این مطلب را از دست ندهید.

طراحی مدرن دقیقا نقطه مقابل طراحی سنتی قرار دارد. دکوراسیون داخلی مدرن عمدتاً بر خطوط صاف و واضح، رنگ‌های طبیعی ساده و چیدمان یکدست شکل می‌گیرد به‌گونه‌ای که در این نوع طراحی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و فضای ناهارخوری به شکلی هنرمندانه با یکدیگر در یک محیط آمیخته می‌شوند. هرچند در دکوراسیون داخلی مدرن همچون بسیاری سبک‌های دیگر از یک نقطه کانونی استفاده می‌شود. این نقطه کانونی می‌تواند میز تلویزیون یا یک شومینه مدرن باشد.

توجه به شکل‌ها در دکوراسیون داخلی مدرن

اشکال قوی مانند مربع و مستطیل، مشخصه طراحی مدرن هستند. این اشکال اگرچه ساده می‌نمایند اما در کنار رنگ‌های روشن و نورپردازی و استفاه مناسب از تصویر و رنگ و بافت جلوه منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی می‌بخشند.

سادگی در طراحی و چیدمان مدرن

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن : بسیاری عقیده دارند که مینیمالیست و مدرنیست به سبب ویژگی‌های مشابه خود، دست در دست هم دارند و از یکدیگر جدا نیستند. برای مثال به تصویر فوق نگاه کنید، در این اتاق خواب کف‌پوش‌های چوبی به‌خوبی با دیوارهای یکنواخت و سفید رنگ ومبلمانو تخت ساده ترکیب شده‌اند و در عین گیرایی یک فضای بدون تجمل ایجاد کرده‌اند.

در این طراحی دکوراسیون از صندلی راکینگ ایمز (Eames) استفاده شده است. این صندلی یک قطعه از مبلمان مدرن اواسط قرن بیستم است که به دلیل طراحی ساده با دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال هماهنگی خوبی دارد. صندلی راکینگ ایمز در سال ۱۹۴۸ توسط طراحانی به نام چارلز و ری ایمز ساخته شد و یک نسخه از آن در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

کنتراست بالا، زیبایی بیشتر

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن : کنتراست در طراحی دکوراسیون مدرن نقش زیادی در ایجاد جلوه‌های گیرا دارد. استفاده از پالت‌های محدود و تکرار رنگ‌ها و مواد در دکوراسیون داخلی مدرن نه‌تنها موجب یکنواختی نمی‌شود بلکه یک هماهنگی و هارمونی را در تمامی فضا ایجاد می‌کند. در این سبک از طراحی، رنگ‌ها مکمل یکدیگرند و این آمیختگی موجب می‌شود تا یک طراحی مدرن در عین سادگی و عدم تجمل بسیار چشمگیر باشد. این ویژگی در آشپزخانه‌های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر زیادی در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا دارد.

انعطاف‌پذیری دکوراسیون داخلی مدرن

اگرچه طراحی دکوراسیون مدرن تفاوت‌های زیادی با طراحی سنتی دارد اما به همان اندازه نیز می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد. در واقع می‌توان یک دکوراسیون داخلی مدرن را به‌گونه‌ای طراحی کرد که با حفظ ویژگی‌های اصلی، حال و هوایی کلاسیک به خود بگیرد. برای مثال در تصویر فوق میز چوبی ساده به‌خوبی با صندلی‌های ناهارخوری کلاسیک ایمز هماهنگ شده‌اند. با وجود آنکه بیش از ۷۰ سال از طراحی این صندلی‌ها می‌گذرد اما به جهت فرم ساده خود با دکوراسیون مدرن سازگاری دارند.

نقش شیشه و استیل در دکوراسیون داخلی مدرن

فلزات تقریباً در تمام سبک‌های دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این تفاوت که در دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک عمدتاً از فلزاتی با رنگ‌های گرم نظیر مس، برنز و طلایی استفاده می‌شود اما در دکوراسیون داخلی مدرن اغلب فلزات نقره‌ای رنگ نظیر استیل به کار می‌رود.

شیشه و استیل ضدزنگ دو ماده پرمصرف در آشپزخانه‌هایی به سبک مدرن هستند. این دو ماده به دلیل برخورداری از سطحی صاف و صیقلی در کنار یک نورپردازی اصولی زیبایی بی‌نظیری به فضا می‌دهند. افزون بر این، شیشه و استیل از نظافت راحت‌تری برخوردارند و نقش مؤثری در تمیزتر جلوه دادن محیط آشپزخانه دارند.

ترکیب هماهنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن : بی‌شک می‌توان گفت که هیچ‌یک از سبک‌های طراحی دکوراسیون به‌اندازه سبک مدرن قابلیت ترکیب بی‌نقص سطوح، رنگ‌ها، مواد و خطوط مختلف با یکدیگر را ندارد. برای درک این موضوع بهتر است به تصویر بالا نگاه کنید؛ کابینت‌های سفید به‌خوبی در کنار هود محدب استیل براق قرار گرفته‌اند و با کف‌پوش و دیواره پشت اپن ترکیب شده‌اند. در واقع در تصویر فوق جنس‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های متضاد و متفاوتی را می‌بینید اما در مجموع نقصی در کار مشاهده نمی‌شود.

توجه به ملزومات در مینیمالیست

نمونه‌هایی برای درک بهتر دکوراسیون داخلی مدرن : مینیمالیست برخلاف نام پرآوازه خود سبکی ساده و کم‌هزینه است چراکه در آن بسیاری از جزئیات بدون استفاده حذف می‌شوند و در عوض تلاش می‌شود تا سایر لوازم باقیمانده به‌گونه‌ای طراحی شوند تا بخشی از وظایف لوازم حذف‌شده را انجام دهند. همچنین، این سبک برای منازل امروزی که عمدتاً از مساحت محدودی برخوردارند نیز بسیار مناسب است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد