خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی

0

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی : دنیای اطراف ما نمونه‌هایی متفاوت و زیبایی از رنگ نارنجی را در دل خود جای‌داده است. رنگ نارنجی را گاهی به عنوان رنگ خرمالویی و گاهی با نام رنگ پرتقالی می‌شناسیم، گاهی اوقات معرف رنگ پاییز است و برخی آن را رنگ غروب خورشید می‌دانیم. آنچه به عنوان نام کلی رنگ «نارنجی» می‌شناسیم، طیف وسیعی از رنگ‌هایی است که انرژی و گرمایی لذت‌بخش با خود به همراه می‌آورند. این حرارت دوست‌داشتنی است که باعث می‌شود طراحان داخلی در رنگ‌آمیزی دکوراسیون داخلی از این رنگ استفاده کنند.

اما تندی و خاص بودن رنگ نارنجی مثل یک تیغ دو لبه است که به کار بردن آن در همه جا و هر وسعتی می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. در این مطلب نمونه‌هایی از به کاربردن رنگ نارنجی در دکوراسیون یک اتاق و نحوه ترکیب این رنگ در کنار دیگر رنگ‌ها را بررسی و معرفی‌کرده‌ایم تا به درست‌ترین شکل ممکن از این رنگ در طراحی دکوراسیون بهره ببرید.

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی : برای شروع رنگ‌آمیزی دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی باید به ترکیبات رنگی مناسبی که با آن هماهنگ است توجه کنیم. رنگ نارنجی به راحتی با رنگ‌های قهوه‌ای، بژ، کرم و سفید ترکیب می‌شود و زیبایی خاصی به فضای داخلی می‌دهد که مطابق هر سلیقه‌ای است. نکته دیگری که باید توجه شود این است که لازم نیست تمام دکوراسیون داخلی فضا به رنگ نارنجی در آورده شود، تنها کافی است چند عنصر از فضای اتاق، به رنگ نارنجی تغییر داده شود تا از انرژی و حسی که این رنگ ایجاد می‌کند بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق‌خواب با رنگ نارنجی

یکی از ساده‌ترین ایده‌ها برای استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب و گرم‌تر کردن این فضا، استفاده از چند وسیله به رنگ نارنجی است. شما می‌توانید اتاق‌خواب خانه خود را با چند تغییر ساده از یک اتاق‌خواب تکراری و کسل‌کننده به یک اتاق‌خواب گرم و پرانرژی تبدیل کنید. برای این کار کافی است بالشهای روی تخت، ملحفه، آباژور و یا حتی مبل کوچک کنار تخت خود را به رنگ نارنجی تغییر دهید. تغییر این عناصر هزینه زیادی ندارد اما شما می‌توانید با بودجه خیلی کم گرما را به اتاق‌ خواب خود بیاورید.

استفاده از رنگ نارنجی در کاغذدیواری

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی : از آنجایی که رنگ نارنجی تأثیر زیادی در ترکیب‌بندی رنگ‌های یک فضا دارد و بکار بردن این رنگ می‌تواند تغییر زیادی در دکوراسیون داخلی یک فضا ایجاد کند، باید در انتخاب کاغذ دیواری‌های نارنجی نهایت دقت را به خرج دهیم. با توجه به خصوصیاتی که این رنگ دارد، بهتر است برای تمام دیوارها از این رنگ استفاده نشود و تنها یک دیوار به عنوان نقطه کانونی با این رنگ پوشیده شود و  دیگر عناصر بر اساس ارتباط و هماهنگی رنگی‌شان انتخاب شوند.

استفاده از رنگ نارنجی در فرش‌ها

با اضافه کردن یک فرش و یا کف‌پوش‌هایی به رنگ نارنجی فضای خانه‌تان را پر زرق‌وبرق کنید. استفاده از کف‌پوش‌هایی با این رنگ در کنار  رنگ‌آمیزی خنثی و روشن سایر عناصر دکوراسیون داخلی، هارمونی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند و تأثیر خوبی می‌گذراند. همان‌طور که در تصاویر بالا نشان داده شده رنگ نارنجیِ فرش‌ها با هر دو رنگ سیاه و سفید به خوبی هماهنگ شده است.

هویت بخشیدن به اتاق با استفاده از پرده‌هایی به رنگ نارنجی

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای تغییر ظاهری دکوراسیون اتاق، تغییر دادن رنگ پرده‌ها است. اگر عادت دارید در فصل تابستان پرده‌های پنجره‌های خانه خود را کنار بزنید و از آفتاب لذت‌بخش تابستان استفاده کنید، پس شما از علاقه‌مندان به حضور طیف‌های نارنجی در فضا هستید. برای به دست آوردن چنین حسی در سایر فصل‌ها می‌توانید پرده‌های پنجره‌های خانه خود را به رنگ نارنجی در بیاورید. این پرده حس صمیمیت را نیز در فضا بیشتر می‌کند.

دیوارهایی به رنگ نارنجی

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی : طیف وسیعی از رنگ نارنجی در چرخه رنگ وجود دارد که می‌شود برای دیوارها استفاده کرد. مناسب‌ترین رنگ نارنجی که می‌شود برای دیوارها استفاده کرد نارنجی‌های روشن و پر جنب‌وجوشی هستند که تا حدودی مایل به خاکستری و یا خاکی باشند؛ اما به این نکته توجه کنید که از نارنجی‌هایی که بیش از حد روشن هستند، استفاده نکنید چراکه حس گرمایی که باید به محیط بدهند را به خوبی ایجاد نمی‌کند و تا اندازه‌ای حالت سردی را به وجود می‌آورند.

استفاده از وسایل دکوری به رنگ نارنجی

برای استفاده از رنگ نارنجی در گوشه کناردکوراسیون داخلیو برای اینکه از انرژی گرمابخش این رنگ بیشتر استفاده کنید، می‌توانید با خرید وسایل دکوری و تزئینی کوچکِ ارزان قیمت از این رنگ جذاب جادویی در دکوراسیون خانه خود نهایت استفاده را ببرید. مثل مجسمه‌ها، شمع‌ها و تابلوها.

استفاده از مبلمان نارنجی در دکوراسیون داخلی

خانه‌ای شیک و گرم با کاربرد رنگ نارنجی : استفاده از مبلمان و میز و صندلی نارنجی برای آشپزخانه باعث می‌شود یک دکوراسیون بی‌نظیر داشته باشید، چرا که معمولا در آشپزخانه هر چیز به یک رنگ است و نارنجی آن رنگی است که با هر رنگی ترکیب می‌شود و هماهنگ است.

در صورتی که ترکیب رنگی دکوراسیون خانه شما گرم و نارنجی است، پیشنهاد می‌شود قسمت‌های اصلی خانه همانند دیوارها، کف‌پوش‌ها را از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید، تا وجود بیش از اندازه رنگ نارنجی در آن فضا چشم را خسته نکند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد