ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش

2

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش : خانه پناهگاهی برای آرامش و آسایش است. جایی که در آن وقتتان را با عزیزان و اعضای خانواده می‌گذرانید و قرار است حضور در آن حسی مثبت را به شما منتقل کند. دکوراسیون خانه می‌تواند در این تغییر روحیه بسیار موثر باشد و آسودگی خاطر بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. کافی است چند نکته را در تغییر چیدمان رعایت کنید تا ذهنتان از دل‌مشغولی‌ها آزاد و تنش و اضطراب از شما دور شود. دکوراسیون مناسب حتی می‌تواند خستگی‌تان را بعد از یک روز کاری پرفشار به‌طور کامل برطرف کند. تا رسیدن به این محیط آرامش‌بخش ده گام بیشتر فاصله ندارید.

کافی است با این مطلب همراه شوید و روش‌هایی بسیار ساده را در تغییر دکوراسیون دنبال کنید. روش‌هایی مثل یک سازماندهی کوچک، ایجاد هماهنگی و استفاده از رایحه‌های گوناگون.

۱-خز مصنوعی

اولین گام برای ایجاد یک محیط راحت و آرام در خانه چیست؟ آوردن حس طبیعت به خانه. برای مثال استفاده از خز مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در  شکل‌گیری این حس و حال داشته باشد. خز مصنوعی علاوه بر اینکه به حیوانات آسیبی نمی‌زند، در رنگ‌ها، طرح‌ها و سایزهای مختلف وجود دارد. همچنین خز ظاهری لوکس به فضای خانه می‌دهد.

۲-استفاده از گیاهان سبز

وجود گیاهان در هرجایی باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. جالبتر آنکه وجود گیاهان سبز، فارغ از نوع آن در افزایش سلامت افراد خانواده موثر است. با نگهداری از انواع گیاهان در منزل، هوای خانه‌ شما پاکیزه می‌شود و خستگی و استرستان کاهش می‌یابد.

۳-پاکیزگی سطوح

در محلی که هرج‌ومرج وجود دارد، نمی‌توان تمرکز کرد، پس مرتب کردن قفسه‌های مختلف و میزها بسیار مهم است. ایجاد یک فضای آرام و ساکت با تمیز بودن سطوح شروع می‌شود، پس اگر به دنبال رهایی ذهنتان از درگیری‌های محیطی هستید، بهتر است خانه را همیشه منظم  و عاری از آلودگی‌های بصری نگه دارید.

۴-استفاده از رنگ‌های سرد

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش : رنگ‌های سرد شما را آرام می‌کنند. ترکیب رنگ‌های آرام مانند خاکستری، آبی تیره، خاکستری روشن، آبی یخی، سفید و سبز خنثی را در مدنظر داشته باشید. همچنین رنگ‌های روشن و کمی مات به‌خوبی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. برای تاثیر بیشتر، از این رنگ‌ها در اتاق کار و آشپزخانه استفاده کنید.

۵-خلوت کردن فضا

به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کنید. برای تزیین خانه از لوازم تزیینی کمتری استفاده کنید. به مبلمان خود بالش‌های کوچک اضافه کنید. به‌جای تلنبار کردن مجلات و کتاب‌های مختلف فقط آن‌هایی را دسترس بگذارید که حتما می‌خوانید. می‌توانید بین کتاب‌ها، یک کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسالان هم قرار دهید تا هرازگاهی به یاد کودکی بیفتید و با رنگ‌آمیزیِ نقوش جادویی به تمدد اعصابتان کمک کنید.

۶-نورپردازی مناسب

تنظیم نور در تغییر خلق و خوی انسان بسیار موثر است. با نصب یک لوستر درخشان و استفاده از نور شمع و لامپ‌هایی که میزان نورشان تنظیم می‌شود، فضای دلخواه، شخصی و مناسب‌تری برای زمان‌های استراحت و فراعت فراهم کنید.

۷-آیینه

با نصب یک آیینه بزرگ روی یک دیوار خالی، فضایی را ایجاد می‌کنید که باعث بزرگتر دیده شدن خانه می‌شود. همچنین سعی کنید در راهرو و حمام نیز از آیینه‌های کوچک استفاده کنید.

۸-رایحه‌های تازه

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش : ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش : اگر پس از یک روز طولانی، در معرض عطرهای کاهش‌دهنده استرس قرار بگیرید، راحت‌تر از تنش‌ها جدا خواهید شد. می‌توانید به‌جای خرید شمع‌های معطر گران و استفاده ازعودهای متنوع، از شمع‌ها و صابون‌های دست ساز استفاده کنید تا در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کرده باشید. در هر صورت، وقتی بوی خوبی استشمام کنید، احساس خوبی خواهید داشت.

۹-منظم کردن

نظم بخشیدن به اشیا و سازماندهی آن‌ها بسیار مهم است. برای مثال سعی کنید برای سه راهی‌ها و سیم‌های مختلف یک جعبه بسازید و آن‌ها را با جداسازی مرتب کنید و یا از راهکارهای خلاقانه برای جمع کردن آن‌ها بهره ببرید. برای قرار ملاقات‌ها و کارهای مهم، حتما از یک دفتر استفاده کنید و تاریخ‌ها را در آن یادداشت کنید. این دفترچه را در جای مشخصی از قفسه‌ها قرار دهید تا ذهنتان هم مانند خانه نظم معینی به خود بگیرد و فشار و استرس یادآوری رویدادها را نداشته باشید.

۱۰-چوب طبیعی

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای خانه‌ای آرامش‌بخش : چوب را به‌عنوان عنصری خنثی برای قرار دادن در بخش‌های مختلف خانه مدنظر داشته باشید. استفاده از چوب طبیعی برای شما آرامش به همراه خواهد آورد. لازم نیست اشیا چوبی را به طور اختصاصی و دکوراتیو در خانه استفاده کنید. چوب طبیعی می‌تواند جنس یک قطعه از مبلمان نشیمن مانند قفسه دیواری و یا میز شما را تشکیل دهد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد