طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک

0

طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک

طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک : امروزه فضاهای مسکونی در بسیاری از نقاط جهان بسیار کوچک هستند. همین مسئله طراحان را بر آن داشته تا مبلمان هایی را طراحی کنند که فضای کمتری اشغال می کند و گاهی دو منظوره یا چند منظوره  عمل می کند. درکشور ما هم در برخی حوزه ها مثل تختخواب یا میز ناهارخوری فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده و شما می توانید کالاهایی از این دست را خریداری کنید. تنوع محصولات مناسب برای منزل یا محل کار بسیار بیش از آن چیزی است که در حال حاضر در بازار ایران موجود است. در زیر چند نمونه از محصولات معروف طراحان معتبر برای فضاهای کوچک را به شما معرفی می کنیم.

۲.تخت مورفی

این تخت که به‌عنوان “تخت دیواری” نیز شناخته می‌شود، در شمال آمریکا به “تخت مورفی” معروف است. تخت‌های مورفی، موجب صرفه‌جویی فضا در خانه‌های کوچک می‌شود. معمولا این تخت به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که در کمد یا فضایی درون دیوار جمع می‌شود. برای کسانی که قصد دارند اتاق خواب، نشیمن و حتی دفتر کار خود را در فضایی کوچک همزمان با هم داشته باشند این نوع تخت می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

۴.میز‌های ورقه‌ای چندتکه

طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک : این میزها، هنگام باز شدن، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. زمانی که به سطح بیشتری به عنوان میز نیاز است می‌توان با باز کردن ورقه‌های اطراف میز، آن را تبدیل به یک میز بزرگتر با سطح بیشتر کرد. درضمن این میز بر اساس نوع استفاده از پایه می تواند میز جلومبلی یا میز غذاخوری یا کار باشد.

۵.کنسول قابل انعطاف با قابلیت تبدیل به میز ناهارخوری

این کنسول از سطحی دو تکه برخوردار است که با تا شدن بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. پایه‌های نیز با جمع شدن امکان قرارگیری کنسول در کنار دیوار را فراهم می‌کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توان با باز کردن سطح چوبی و پایه‌ها از این وسیله به‌عنوان میز ناهارخوری کوچک نیز استفاده کرد. این کنسول و میز ناهارخوری گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک محسوب می‌شود.

۶.میز تاشو با یک فضای ذخیره سازی

قاعدتا هنگام کارکردن، هرکسی دوست دارد جایی برای نگاه ‌داشتن وسایل اضافی و خرده‌ریزهای کاری‌ خود داشته باشد. این محصول در واقع ترکیبی از دو میز جداگانه است که هر یک دارای دو پایه هستند. میز زیرین دارای فضایی برای قرار دادن اشیا است که به صورت کشویی در زیر میز دوم قرار می گیرد. این میز از تعادل بی نظیری برخوردار است و کاربران آن می‌توانند در مواقع نیاز میز زیرین را به راحتی بیرون کشیده و لوازم مورد نیاز خود را درون آن جای داده یا از آن بردارند.

۸.میز و صندلی‌های ۱*۳

این ترکیب ۱*۳ میز و صندلی، بسیار جذاب، زیبا و به معنای واقعی کلمه کم‌جا است. این محصول با طراحی ساده خود هماهنگی خوبی با دکوراسیون های مدرن و مینیمال دارد و در فضاهای کوچک می تواند به عنوان میز عسلی و صندلی نقش آفرینی کند. میز و صندلی‌های ۳*۱ به‌راحتی درون یکدیگر جای می‌گیرند و دارای سه اندازه مختلف هستند.

۹.یک تخت بلند و جادار

طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک : یک راه‌حل عالی برای فضای بیشتر نگهداری در اتاق خواب، داشتن تختی مملو از کشو است. این مدل تخت می‌تواند به ‌سادگی تمام لباس‌ها و وسایل اضافی شما را در خود جای دهد. کشوها در طول بدنه تخت و در دو طرف آن قرار گرفته و بدون آن‌که کمترین شلوغی و هرج‌و‌مرجی به‌وجود آورند، یک مجموعه منظم و سازمان ‌یافته را برای فضای کوچک اتاق خواب شما به ارمغان می‌آورند.

۱۱.تخت‌خواب‌های تاشو ارزان

طراحی و تولید مبلمان: راه حل های خلاقانه برای منزل کوچک : چنانچه تنها به ‌دنبال راه‌حلی ارزان قیمت، برای خوابیدن میهمانان خود هستید، تخت‌خواب‌های تاشوی ساده گزینه‌های خوبی به نظر می رسند. البته این نوع تخت‌خواب‌ها، ویژگی دوگانه به‌عنوان میز یا صندلی ندارند اما در عوض بسیار راحت و کم‌جا و قابل تا شدن هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد