۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی

2

۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی

۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی : اکثر مردم دوست دارند چند وقت یک بار دکوراسیون خانه خود را تغییر دهند. لازم نیست این تغییر دکوراسیون خیلی پردردسر و پرهزینه باشد. گاهی اوقات کوچک‌ترین تغییرات با کمترین هزینها می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشند. این تغییرات کوچک می‌تواند اضافه کردن یک آینه، رنگ‌آمیزی دیوارها و یا استفاده از گیاهان باشد. ما در این مطلب ۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی را عنوان کرده‌ایم تا با کمک آنها بتوانید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید، با ما همراه باشید.

۱-رنگ دیوارها

یکی از بخش هایی که تغییر آن چندان پر هزینه نیست و حتی می تواند به وسیله خود شما انجام شود رنگ دیوارهاست. یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کنید و به رنگ دیگری در آورید. رنگی که بامبلمانشما هماهنگ باشد یا مکمل آن. این تغییر کوچک باعث می شود کل دکوارسیون شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

۲-استفاده از آینه‌های تزئینی برای اضافه کردن نور

۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی : بکار بردن آینه‌ها در دکوراسیون داخلی هر فضایی باعث بیشتر شدن نور آن محیط می‌شود. همان‌طور که در مثال بالا گفته شد استفاده از آینه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک بی‌تأثیر نیست. اتاق‌هایی که از نور طبیعی کم‌ بهره می‌برند باید آینه‌ را در زاویه ای قرار دهند که باعث انعکاس نور طبیعی در داخل فضا شود و نور محیط را بیشتر کند. همچنین از آینه‌ها می‌توان به عنوان یک عنصر تزئینی برای افزایش زیبایی دیوارهای خالی نیز استفاده کرد.

۳-استفاده از مبلمان‌های قدیمی و جدید در کنار هم

استفاده از مبلمان‌های قدیمی و جدید در کنار هم در دکوراسیون داخلی هیچ اشکالی ندارد. طراحان داخلی معروف دنیا بر این باور هستند که چیدمان دکوراسیون هر خانه‌ای باید بر اساس شخصیت و سبک زندگی هر شخص باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که وسایل قدیمی نمی‌توانند در کنار دکوراسیون مدرن قرار بگیرند. شما می‌توانید تنها یکی دو مبل به دکوراسیون نشیمن خود اضافه کنید و جلوه خاصی به آن ببخشید.

۴-استفاده از رومبلی

گاهی اوقات استفاده از رومبلی‌ها ظاهر خوبی به مبلمان نمی‌دهد اما در واقع آنها یکی از اجزای فوق‌العاده‌ای برای تغییر دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند. رومبلی‌ها به آسانی می‌توانند ظاهر مبلمان خانه شما را تغییر دهند و به راحتی نیز می‌توان آنها را برداشت و ظاهر مبل را به حالت اول برگرداند. از دیگر مزایای رومبلی به خصوص در خانه هایی که کودکان به طور مداوم از مبلمان استفاده می‌کنند این است که دیگر لازم نیست نگران کثیفی مبلمان خود باشید.

۵-استفاده از سبدهای حصیری در دکوراسیون داخلی

۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی : استفاده از سبدهای حصیری یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و زیبا برای اضافه کردن فضای نگهداری در دکوراسیون داخلی است. از این سبدهای حصیری می‌توان برای نگهداری کتاب‌ها، انواع مجلات، اسباب‌بازی‌ها، حوله‌ها و پتوها استفاده کرد؛ و حتی شما می‌توانید یک جفت از این سبدهای حصیری را بر روی کابینت‌های آشپزخانه خانه خود نیز قرار دهید و میوه‌ها و سبزی‌های خود را در داخل آنها نگهداری کنید.

 ۷-آویزهای نگهدارنده ظروف در آشپزخانه

آشپزخانه‌ها معمولاً فضایی گرم و صمیمی هر خانه‌ای هستند و خانم‌ها زمان زیادی را در آن سپری می کنند. یکی از معضلات آشپزخانه های امروزی کمبود جا برای نگهداری وسایل است که موجب بی نظم جلوه دادن محیط می شود. اضافه کردن یک آویز نگهدارنده برای ظروف در آشپزخانه می‌تواند تا حدی مشکل کمبود جا را برطرف کرد و درعین حال یک دکوراسیون متفاوت ایجادکرد.

۸-اضافه کردن گیاهان به دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از ترفندهای تغییر در دکوراسیون داخلی خانه، اضافه کردن گیاهان به فضای زندگی است. گیاهان علاوه بر زیبایی که دارند، به راحتی می‌توانند هوای خانه را تمیز و رطوبت خانه شما را متعادل کنند. گیاهان می‌توانند آلاینده‌های هوای خانه را جذب و گازهای مضر را حذف کنند.

۹-رنگ‌آمیزی دیوار پشت کتابخانه

۱۰ ترفند هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون داخلی : رنگ‌آمیزی دیوار پشت کتابخانه از دیگر از ترفندهای تغییر دکوراسیون در خانه است. این ایده شاید ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای تغییر در دکوراسیون باشد اما مطمئن باشید تأثیر زیادی در خانه شما می‌گذارد. کتابخانه یک فضای ایده آل برای رنگ آمیزی است چرا که شما نیاز نیست فضای زیادی را رنگ کنید. از دیگر مکان‌هایی که می‌توان از این ایده استفاده کرد سقف راهروها و طاقچه بالای شومینه است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد