رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy

0

رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy

رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy : شاید تصور کنید که یک مبل راحتی نرم و بزرگ بهترین وسیله‌ای است که می‌توانید برای افزایش آرامش اتاق نشیمن منزل خود خریداری کنید. البته این موضوع خالی از واقعیت نیست اما آیا چیزی راحت‌تر از یک مبل راحتی با ظاهری به همان ‌اندازه خوشایند وجود دارد؟ رکلاینر نوعی مبل راحتی با ظاهری مدرن است که بیش از آنچه ما تصور می‌کنیم موجب راحتی کاربران خود می‌شود. این محصولات در قسمت‌های مختلف نظیر دسته، پشتی و پشت ساق پا دارای مکانیسم حرکتی هستند تا راحتی بیشتری را برای کاربران خود فراهم کنند.

La-Z-Boy یک کمپانی بزرگ آمریکایی است که سال‌هاست در زمینه تولید مبلمان فعالیت می‌کند. کارخانه این شرکت در ایالت میشیگان واقع شده و نزدیک به ۱۱ هزار نفر پرسنل دارد. La-Z-Boy محصولات خود را به کشورهای مختلفی نظیر بریتانیا، استرالیا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، ترکیه و آفریقای جنوبی صادر می‌کند و بسیاری از مردم این کشورها La-Z-Boy را با صندلی‌های راحتی، مبل‌های تختخواب‌شو و رکلاینرها می‌شناسند.

رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy : رکلاینر نوعیمبلمان راحتیاست که از دسته، پشتی و زیرپایی قابل تنظیم برخوردار است به شکلی که می‌توانید آنها را به هر حالتی که دوست دارید تغییر دهید. این تغییر وضعیت به دو صورت برقی (با موتور) و دستی (با اهرم) صورت می‌گیرد. رکلاینر با راحتی بی‌نظیر خود تأثیر زیادی بر آرامش و سلامت کاربران خود دارد. با این حال، آنچه بسیاری مردم را از خرید این نوع مبلمان منصرف می‌کند ظاهر متفاوت آن است به‌طوری که بیشتر رکلاینرهای موجود در بازار بیشتر با دکوراسیون‌های مدرن سازگاری دارند.

در این بین شرکت La-Z-Boy تصمیم به تولید نوعی رکلاینر با ظاهری کاملاً متفاوت گرفت تا بتوان از آن در سایر سبک‌های دکوراسیون نیز بهره برد. طراحان این شرکت ترکیبی از سبک مدرن، طراحی کلاسیک و راحتی را در این سری رکلاینرها به کار برده‌اند.

ترکیب رکلاینر و مبل راحتی

به نوعی از مبل راحتی که دارای پشتی ثابت و فاقد استراحتگاه پا است مبل ساکن یا ایستا (stationary) گفته می‌شود. مبل ایستا با وجود راحتی و تنوع زیاد، تنها برای نشستن مناسب است و ممکن است برخی کاربران نتوانند به طور مداوم از آن استفاده کنند. در مقابل مبل‌های رکلاینر از قابلیت حرکت پشتی و زیرپایی برخوردارند اما به لحاظ تنوع شکل و طرح محدودیت دارند.

با این وجود کمپانی La-Z-Boy پس از سال‌ها تحقیق توانست رکلاینرهایی با ظاهری متعارف‌تر و متناسب با دکوراسیون‌های کلاسیک و معاصر عرضه کند. سری Duo شامل ۴ نوع رکلاینر است که از ظاهری متفاوت و عملکردی مشابه برخوردارند. مکانیسم حرکتی در رکلاینرهای سری Duo با موتورهای برقی انجام می‌گیرد و توسط دکمه‌هایی که در سمت راست بدنه آنها قرار گرفته کنترل می‌شوند.

مزایای رکلاینر سری Duo

رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy : رکلاینرهای سری Duo ظاهری متعارف و شبیه به مبل‌های مرسوم در بازار دارد. از این رو، به‌راحتی می‌توان آنها را در منازل کوچک قرار داد و استفاده کرد. در واقع تنها تفاوت ظاهری آنها وجود دو دکمه در یکی از سمت‌هاست که چندان به چشم نمی‌آید.

راحتی دیگر ویژگی یک رکلاینر است. در واقع بهتر است بگوییم که رکلاینرها از مبل‌های راحتی و کاناپه‌ها نیز راحت‌تر هستند چراکه برای نشستن و استراحت طولانی مدت طراحی شده‌اند. در ساخت رکلاینرها به ارتفاع دسته‌ها و نرمی و کیفیت پشتی و کفی اهمیت زیادی داده می‌شود چراکه قرار است به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد و می‌بایست کیفیت خود را برای مدت زمانی طولانی حفظ کنند.

یکی از مزایای منحصر به فرد رکلاینرهای سری Duo امکان شارژ گوشی و تبلت توسط آنهاست. بی‌شک بسیاری از ما هنگام استراحت به کار با گوشی‌های هوشمند خود علاقه داریم اما کاهش شارژ باتری و دور بودن پریز برق از معضلاتی هستند که این لذت را از ما می‌گیرند؛ اما طراحان کمپانی La-Z-Boy با قرار دادن یک سوکت شارژر USB در کنار دکمه‌های کنترلی، امکان شارژ گوشی هوشمند را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

رکلاینرهای سری Duo از تکیه‌گاهی ثابت برخوردارند و قابلیت حرکت تنها مربوط به استراحتگاه پشت پاها است، از این رو به‌راحتی می‌توان آنها را به دیوار نزدیک کرد. در نتیجه این محصولات دقیقاً مانند یک مبل راحتی عمل می‌کنند و فضای بیشتری را به اشغال خود درنمی‌آورند. در واقع یکی از معضلات دیگر رکلاینرها عدم امکان نزدیک کردن آنها به دیوار است به‌طوری که لازم است با فاصله از دیوارها قرارگیرند و این اگر چه در بسیاری از فضاهای نشیمن مرسوم است اما برای فضاهای کوچک مشکل ایجاد می کند.

رکلاینرهایی فراتر از یک مبل راحتی، محصولی از کمپانی La-Z-Boy : امکان تغذیه از طریق باتری نیز از دیگر قابلیت‌های رکلاینر سری Duo محسوب می‌شود. طراحان شرکت La-Z-Boy از یک منبع تغذیه دوگانه برای این رکلاینرها استفاده کرده‌اند که به‌موجب آن علاوه بر برق مستقیم، می‌توان از طریق یک باتری داخلی نیز انرژی مورد نیاز برای موتورها را تأمین کرد. این باتری در صورت شارژ کامل به مدت پنج روز انرژی مورد نیاز موتورها را تأمین می‌کند.

شرکت La-Z-Boy این رکلاینرها را در مدل‌های تک نفره و دو نفره تولید می‌کند؛ بنابراین، امکان ایجاد یک مجموعه چند نفره از این مبلمان برای خریداران فراهم شده است. افزون بر این، سیستم‌های الکترونیکی این محصولات از سه سال گارانتی و مکانیسم حرکتی آن از ضمانت مادام العمر برخوردار است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد