چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟

1

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟ کیفیت مفهومی عمیق‌تر از ظاهر است. اگر می‌خواهید کیفیت یک مبل راحتی را بسنجید باید ورای آن چیزی که به نظر می‌رسد را ببینید. با این وصف، اگر دو مبل راحتی به لحاظ ظاهری کاملاً مشابه یکدیگر باشند لزوما از کیفیتی یکسان برخوردار نیستند. در واقع آنچه در ساختار داخلی این دو محصول به کار رفته است تعیین‌کننده میزان کیفیت هر کدام از آنها خواهد بود. چهارچوب، الیاف مورد استفاده و پشتیبانی مناسب پشتی و کفی نه‌تنها میزان راحتی مبل شما را تعیین می‌کند بلکه نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و ثبات کیفیت محصول شما در سال‌های آینده دارد؛ بنابراین بد نیست نگاهی نزدیک‌تر به این موارد مؤثر در کیفیت مبل راحتی داشته باشیم.

چارچوب مبل راحتی

اینکه مبل راحتیشما تا چه مدت زمانی فرم خود را حفظ می‌کند تا حد زیادی به فریم یا چارچوب آن بستگی دارد. یک مبل با کیفیت همیشه دارای یک چارچوب قوی و محکم است.

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟ بهترین قاب‌بندی برای مبل راحتی از چوب‌های خشک کوره‌ای ساخته می‌شود. طی فرآیند خشک کردن در کوره، تمام رطوبت چوب از بین می‌رود و چوب حاصل شده از آن شکل و ثبات خود را برای مدت زمان بسیار طولانی حفظ می‌کند. در مقابل چوب‌های سبز و مرطوب مستعد ترک برداشتن و خرد شدن هستند. چوب‌های نرم به‌راحتی در برابر فشار وزن کاربران خم می‌شوند و در هم می‌پیچند و چوب‌های گره‌دار نیز احتمال ترک برداشتن زیادی دارند.

در یک قاب‌بندی با کیفیت، مفاصل و محل اتصال چوب‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چوب‌ها در یک مبل راحتی با استفاده از چسب، میخ و پیچ و پرچ به یکدیگر متصل می‌شوند.

به طور کلی، چارچوب‌های ساخته شده از تخته سه‌لایی و چوب‌های خرد از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. با این حال، لایه‌های اضافی از تخته سه‌لایی می‌توانند سبب تقویت یک قاب‌بندی شوند. در هر حال، اگر مایل به خرید مبلی با قاب‌بندی تخته سه‌لایی هستید، مطمئن شوید که حداقل ۱۱ تا ۱۳ لایه تخته در آن استفاده شده باشد.

پشتیبانی پشتی و کفی

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟ پشتی و کفی نیز نقش مؤثری در تعیین کیفیت یک مبل راحتی دارند. این دو از یک‌سو با چارچوب مبلمان در مرتبط هستند و از سوی دیگر با الیاف مورد استفاده در داخل مبل. یک چارچوب محکم می‌تواند تکیه‌گاهی مناسب را برای یک کفی و پشتی راحت فراهم کند. به طور کلی پشتی یک مبل راحتی با کیفیت در هنگام نشستن بر روی آن نباید به سمت عمق خمیده شود.

سیستم فنربندی دستی هنوز هم یکی از بهترین سیستم‌های پشتیبانی پشتی و کفی در مبل‌های راحتی است. در این روش، فنرها را به‌وسیله ریسمان‌های محکم به فنرهای مجاور متصل می‌کنند. در نتیجه با نشستن شما بر روی مبل راحتی، مجموعه فنرها برای پشتیبانی از بدن شما درگیر می‌شوند و از این رو، حتی در نقاطی که فشار کمتری به مبل وارد شده نیز راحتی فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

شیوه دیگر برای پشتیبانی از کفی و پشتی مبل راحتی استفاده از ساختار فنری موجی است. این سیستم فنربندی به شکل حرف S به‌صورت ممتد در سرتاسر بدنه مبل به کار می‌رود. این سیستم نیز توسط سیم‌هایی که از یک‌سو به سوی دیگر وصل شده‌اند، پشتیبانی می‌شود. این سیستم قادر به تحمل وزن بالایی است و برای مبل‌های راحتی کوچک و سبک وزن گزینه مناسب‌تری است.

شیوه سومی که برای پشتیبانی کفی و پشتی مبل راحتی استفاده می‌شود سیستم شبکه‌ای است. در این روش به‌جای فنرهای فلزی از نوارهای پارچه‌ای افقی و عمودی که از زیر و روی یکدیگر عبور می‌کنند، استفاده می‌شود. سپس این نوارها را به چارچوب مبلمان متصل می‌کنند تا تکیه‌گاه مناسب برای بالشتک‌ها ایجاد شود. نوارهای پارچه‌ای از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند و به نسبت سیستم‌های فنربندی هزینه کمتری دارد اما در هر حال، این سیستم پشتیبانی قوی ایجاد نمی‌کند و برای مبل‌های بزرگ و سنگین استفاده نمی‌شود.

الیاف داخلی بالشتک‌ها

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟ الیاف به کار رفته در داخل بالشتک‌های کفی و پشتی مبل راحتی به‌اندازه فنربندی و چارچوب مبلمان در تعیین کیفیت آن مؤثر هستند. در واقع امروزه آنچه بیش از هر چیز مورد توجه خریداران قرار می گیرد همین مواد مورد استفاده است.

پراستفاده‌ترین ماده به کار رفته در بالشتک‌های مبل راحتی پلی یورتان با چگالی بالا است. طبیعی است که هر قدر این چگالی بالاتر رود، سفتی بالشتک‌ها نیز بیشتر می‌شود. از این رو، فوم پلی یورتان را با مواد نرم‌تری نظیر پنبه ترکیب می‌کنند تا تکیه‌گاهی راحت‌تر و نرم‌تر ایجاد کنند. فوم الیاف داکرون نیز گزینه‌ای ارزان قیمت است که البته کیفیت و طول عمر بالایی ندارد.

اطمینان حاصل کنید که مبل راحتی شما از فوم با چگالی بالا برخوردار باشد زیرا فوم‌های بی‌کیفیت کم‌چگالی به‌سرعت شکسته می‌شوند و تحلیل می‌روند و در نتیجه پس از مدتی روکش مبلمان چین‌خوردگی پیدا می‌کند.

علاوه بر فوم، ممکن است الیاف دیگری نیز در مبلمان استفاده شود که موجب افزایش قیمت آن خواهد شد. از جمله این مواد می‌توان به پدهای ساخته شده از فیبر پلی‌استر اشاره کرد که در اطراف فوم‌های با چگالی بالا پیچیده می‌شوند. این پدها همچنین می‌توانند در سیستم‌های فنربندی که داخل فوم قرار می‌گیرند نیز استفاده شود. در این حالت فوم‌های پرچگالی اطراف فنرها را پر می‌کنند و سپس یا لایه پد پلی‌استر نیز در اطراف آن پیچیده می‌شود. در نتیجه یک سطح نرم و انعطاف‌پذیر با پشتیبانی قوی برای مبل راحتی ایجاد می‌شود که به‌راحتی شکل خود را از دست نمی‌دهد.

چگونه کیفیت مبل راحتی را بسنجیم؟متاسفانه در شر ایط معمول امکان اطمینان یافتن از نوع چارچوب و متریال مورد استفاده جز به ادعا و اظهار فروشنده وجود ندارد. پس درهنگام خرید مبل اگر این امکان برای شما فراهم شد که بتوانید برشی از محصول را ببینید حتما استقبال کنید و در غیر اینصورت خرید از برندهای معتبر که اعتبارشان بیش از فروش موردی برایشان اهمیت دارد می تواند تا حد زیادی اطمینان بخش باشد. دانستن اهمیت ساختار داخلی یک مبل علاوه بر ظاهر زیبا کمک می کند در مقایسه محصولاتی که با ظاهر مشابه ولی  قیمت های متفاوت در گوشه و کنار شهر یا سایت های مختلف می بینید قدری هوشمندانه تر و بدون مقایسه سطحی بتوانید تصمیم بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد