چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟

0

چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟

چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟ به اطراف نگاه و کنید؛ آیا خانه شما هم آشفته و نامنظم به نظر می‌رسد؟ آیا همیشه احساس می‌کنید که تلاشتان برای سر و سامان دادن به فضای خانه بیهوده است و مدت کوتاهی پس از آن همه چیز به حالت به‌هم‌ریخته اول برمی‌گردد؟ با وجود اینکه مبلمان راحتی، میز ناهارخوری و نورپردازی همگی در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند اما بی‌نظمی به‌راحتی می‌تواند این زیبایی را تحت تأثیر قرار دهد. عوامل متعددی وجود دارند که یک خانه تمیز را به فضایی نامنظم تبدیل می‌کنند. ما در این مطلب چهار مورد از آنها را انتخاب کرده‌ایم و راه‌حل‌هایی را برای رفع آنها پیشنهاد داده‌ایم. پس اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

توده کتاب، مجله، قبض ها و رسیدها و کاغذ

اگر کمی به محیط پیرامون خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که قبض ها و رسیدهای مختلف، کتاب، بروشور و مجله در بسیاری از نقاط خانه نظیر مبلمان، میز ناهارخوری و میزهای عسلی یافت می‌شوند. کاغذ اگرچه به لحاظ فنی و زیست محیطی عنصری با حس منفی به شمار نمی‌رود اما حضور ناخواسته و غیرمنتظره آنها در هر مکانی می‌تواند احساس بی‌نظمی و آشفتگی را به شما انتقال دهد.

اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟

چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟ واقعیت این است که یک فضای به‌هم‌ریخته بهتر از ده نقطه آشفته در خانه است و اگر قرار است خسته و کلافه میان انبوهی از کاغذها به دنبال یک کتاب یا نامه باشید چه بهتر که همه آنها در یک محیط کوچک قرار داشته باشند. برای حل مشکل کاغذها می‌تواند یک سبد یا جعبه بزرگ در کنار درب ورودی یا در فضای مناسبی در اتاق نشیمن یا هر نقطه‌ای که فکر می‌کنید تجمع کاغذها بیشتر است قرار دهید و هر کاغذ، کتاب یا نشریه ای که قرار است بعدها آنها را مطالعه کنید در داخل آن بگذارید. این یک راه‌حل ساده برای افراد کم حوصله ای است که با نظم میانه چندانی ندارند. افزون بر این، خلوت کردن قفسه‌های کتابخانه و اهدای کتاب‌های قدیمی نیز در کاهش بی‌نظمی خانه بسیار مؤثر است.

لباس‌های پراکنده روی تخت و مبل راحتی

آیا شما هم هنگامی‌که از سر کار برمی‌گردید لباس خود را به روی تخت خواب، مبل راحتی یا صندلی‌های میز ناهارخوری می‌گذارید؟ متأسفانه این مورد یک عادت شایع میان بسیاری از انسان‌هاست زیرا معتقدند لباسی که چند ساعت بعد قرار است دوباره پوشیده شود نیازی به قرار گرفتن در کمد ندارد. همین موضوع به‌مرور سبب می‌شود تا انبوهی لباس کثیف و استفاده‌شده در قسمت‌های مختلف خانه به‌ویژه اتاق خواب مشاهده کنید.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟ راه‌حلی که برای مشکل کاغذها مطرح شد برای لباس‌ها نیز تا حدودی قابل پیاده‌سازی است؛ یعنی می‌توان یک یا چند سطل بزرگ برای لباس‌های کثیف یا لباس‌های پوشیده شده در قسمت‌های مختلف خانه قرار داد. راه حل بهتر این است که یکرخت آویز دیوارییا ایستاده به اصطلاح دم دستی داشته باشید که درحد سه چهار لباس جا بگیرد و اگر خسته هستید هنگام درآوردن لباسها به جای انداختن آن روی زمین یا آویزان کردن لباس که کمی حوصله بیشتر می خواهد لباس را روی آن قرار دهید تا سرفرصت و بعد از رفع کمی خستگی لباس را به محلش در کمد یا کشو برگردانید.

چرا خانه من نامنظم به نظر می‌آید؟ اما اگر به دنبال راهی برای ترک این عادت هستید بهتر است برای خود قانونی بگذارید که پیش از درآوردن هر لباس از کمد باید لباس قبلی را در داخل آن قرار دهید یا آن را در سبد لباس‌های کثیف و نیازمند شستشو بیاندا

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد