راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل

0

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل : هیچ خانه‌ای کامل و بی‌عیب و نقص نیست و این موضوع به بزرگی یا تازه‌ساز بودن یا نبودن آن نیز ارتباطی ندارد. تنها کافی است به دکوراسیون داخلی منازل نگاهی بیاندازید تا دریابید که هر یک به لحاظ طراحی، سیستمذخیره‌سازی یا نورپردازی با مشکلاتی مواجه هستند. این چالش هنگامی تشدید می‌شوند که شما منزلی اجاره کرده‌اید و در طراحی داخلی آن نیز نقشی نداشته‌اید؛ اما خوشبختانه بسیاری از معضلات مرتبط با دکوراسیون منزل را می‌توان در عرض چند ساعت تا چند روز به‌آسانی رفع کرد.

ما در این مطلب پنج مورد از شایع‌ترین مشکلات دکوراسیون داخلی و راه‌حل‌هایی برای رفع آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

فضای منزل من کوچک و بی‌روح است

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل : اگر تصور می‌کنید که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دکوراسیون داخلی منزل شما فضای کوچک و بی‌روح است، می‌توانید چند نکته را برای بهبود آن به کار ببندید:

قاب عکس‌ها، قطعات مبلمان و فرش‌های بزرگ هر یک موجب کوچک‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌شوند. در نتیجه بهتر است لوازم غیرضروری را از آن خارج کنید.

دیوارها را با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی کنید. این کار موجب روشنایی بیشتر اتاق و در نتیجه جلوه بزرگ‌تر فضای آن می‌شود.

از آینه‌های بزرگ برای انعکاس نور و گسترش فضا استفاده کنید. آینه‌ها علاوه بر افزایش روشنایی می‌توانند نوعی توهم را در ذهن بیننده ایجاد کنند و محیط را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهند. به یاد داشته باشید که آینه‌ها نکات منفی فضا را نیز دو چندان می‌کنند پس تا حد امکان سعی کنید نواقص طراحی و چیدمان برطرف کنید.

اتاق نشیمن من نیاز به یک به‌روزرسانی دارد، اما بودجه‌ای برای تغییرات اساسی ندارم

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل : شما مجبور نیستید که هزینه زیادی برای تغییر اساسی دکوراسیون منزل خود تقبل کنید. مبلمان معمولاً گران‌ترین عنصر دکوراسیون در فضای نشیمن محسوب می‌شود و تأثیر زیادی بر ذهن ساکنان آن می‌گذارد. پس می‌توان با تعمیر و تعویض روکش آن تا حد زیادی جلوه محیط را تغییر داد. البته چند ایده برای حل مشکلات مربوط به دکوراسیون داخلی وجود دارد:

اگر مبلمان شما کمی قدیمی به نظر می‌رسد می‌توانید بر روی آنها پارچه‌های لوزی یا دایره‌ای شکل با طراحی زیبا پهن کنید.

اگر توان خریداری مبلمان جدید را ندارید بهتر است میز جلو مبلی که بزرگ‌ترین قطعه پس از مبلمان است را تعویض کنید یا دست‌کم رنگ آن کمی تغییر دهید. این کار تا حدی توجه افراد را از کهنگی قطعات مبلمان دور می‌کند.

از یک رنگ جسورانه که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند در قسمت‌های مختلف از جمله کوسن ها و تزئینات روی میزها  استفاده کنید تا حواس به خود جلب کرده و محیط را از  یکنواختی خارج کند.

اتاق خواب من مملو از وسایل اضافه است و کلافه ام می کند.

احتمالاً بسیاری از ما با این مشکل کم و بیش مواجه بوده‌ایم. با این حال آنچه که در یک اتاق خواب بیش از همه بر ذهن افراد تأثیر می‌گذارد تمیزی و وجود یک تختخواب نرم و راحت با یک پتو یا لحاف خوش رنگ و نقش است. با این حال اگر قصد خلوت کردن اتاق خواب خود را دارید مراحل زیر را رعایت کنید:

ابتدا خوب فکر کنید چه انتظاری از اتاق خود دارید و خروج چه وسایلی شما را به هدف نزدیکتر می‌کند

در یک اتاق خواب به‌جز تختخواب تقریباً از مبلمان دیگری می‌توان چشم‌پوشی کرد

اگر وسایل کوچک و دست و پا گیر زیادی دارید که نمی‌توانید از شرشان خلاص شوید بهتر است از یک قفسه برای نگهداری آنها در کنار هم استفاده کنید. این کار بی‌نظمی اتاق شما را کاهش می‌دهد.

از فضای پشت در برای آویزان کردن لباس‌ها استفاده کنید

برای افزایش فضای مفید اتاق، می‌توانید از دیوارها کمک بگیرید و با نصب باکس‌های دیواری از فضای عمودی اتاق نیز بهره گیرید.

بر روی تخت یک پتو و رختخواب زیبا و جذاب با رنگ‌های شاد پهن کنید.

دیوارهای منزل من خسته‌کننده است و نمی‌دانم چه باید بکنم

دیوارهای سرتاسر سفید یکی از جلوه‌های خسته‌کننده اکثر منازل ایرانی است که چندان تلاشی هم برای تغییر آن نمی‌شود. با این حال اگر می‌خواهید که دکوراسیون منزلتان ظاهری جذاب و منحصر به فرد به خود بگیرد بهتر است کمی شجاعت به خرج دهید و از الگوها و رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. در این مورد نیز چند ایده کلی وجود دارد:

آثار هنری نظیر تصاویر یا نقاشی‌های بزرگ را بدون قاب به دیوارها آویزان کنید

یک دیوار را به‌عنوان نقطه کانونی برای چینش وسایل در اطراف آن انتخاب کنید. نقاط کانونی معمولاً شامل شومینه، پنجره یا صفحه نمایش هستند.

طرح و رنگ دیواری که به‌عنوان نقطه کانونی انتخاب کرده‌ایم می تواند متفاوت باشد؛ بنابراین برای این دیوارها  از کاغذ دیواری با طرحی مجزا از سایر بخش‌ها یا رنگی متفاوت استفاده کنید به‌طوری‌که بیش از هر قسمت دیگر توجه افراد را به خود جلب کند.

یک دیوار با قاب و تصاویر زیاد به شکل یک گالری در آورید.

من از کفپوش منزل خود متنفر هستم، اما این منزل اجاره‌ای است

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل : بهترین و احتمالاً تنها راه‌حل پوشاندن کفپوش هایی که تمایلی به دیدن آنها نداریم استفاده از یکفرشبزرگ است. البته فرش‌هایی با نقش و نگار سنتی هرچه بزرگ‌تر باشند فضای منزل را کوچک‌تر جلوه می‌دهند اما فرش‌هایی با طرح مدرن معمولاً از تنوع رنگ کمتری برخوردارند و با طرح‌های هندسی خود به منزل شما نظم و آرامش می‌بخشند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد