۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه

0

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه : گوشه‌های خالی خانه از جمله فضاهایی هستند که معمولاً در طراحی دکوراسیون نادیده گرفته می‌شوند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این فضاها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی هستند که با کمی خلاقیت می‌توانند به مکانی برای مطالعه، استراحت و یا فضایی برای قرار دادن اشیای زینتی نظیر گلدان‌ها  تبدیل شوند. در این مطلب ۱۰ ایده جالب و خلاقانه برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه ارائه می‌کنیم تا با الهام از آنها خانه خود را زیباتر و به یک مکانی چشمگیر تبدیل کنید.

۱-گوشه‌های خالی خانه خود را با وسایل زیبای قدیمی پر کنید

گوشه‌های خالی خانه فضایی ایده آل برای نگهداری از وسایل و یادگاری‌های قدیمی هستند. همانطور که تصویر روبرو مشاهده می‌کنید یک میز چرخ‌ خیاطی قدیمی در گوشه قرار گرفته که از آن به عنوان یک میز برای گلدان استفاده شده است. خوشبختانه به دلیل اینکه گوشه‌ها چندان در مسیر رفت و آمد نیستند می‌توانند با وسایل نسبتا بزرگ پر شوند.

۲-گوشه‌های خالی خانه فضایی برای علاقه‌مندان به فیلم و موسیقی

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه : اگر اهل فیلم و موسیقی هستید می‌توانید یکی از گوشه‌های خالی خانه خود را به آرشیوی از فیلم‌ها یا به یک گرامافون قدیمی همراه با صفحات موسیقی اختصاص دهید و یک فضای دوست‌داشتنی و کلاسیک برای منزل خود ایجاد کنید. مطمئن باشید که این قسمت از خانه توجه هر میهمانی را به خود جلب می‌کند.

۳-گوشه‌های خالی خانه خود را با قاب عکس‌های زیبا پر کنید

گوشه‌های خالی می‌توانند به یک نقطه کانونی برای جلب توجه ساکنین و مهمانان هر منزل تبدیل شوند. چندان فرقی ندارد که این گوشه‌ها فضایی از یک اتاق نشیمن باشند یا قسمتی از راهرو و اتاق‌خواب‌، چراکه این مکان ها فضایی مناسب برای قرار دادن قاب عکس‌های خانوادگی و تصاویر هنری هستند. همچنین شما می‌توانید با قرار دادن یکی دو  صندلی یا مبل راحتی از این گوشه خالی یک فضای دنج و دوستانه بسازید.

۴-گوشه‌های خالی خانه خود را با قفسه‌هایی L شکل پر کنید

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه : یکی از معضلات زندگی شهرنشینی امروز کمبود فضای مناسب برای نگهداری وسایل و اشیای مختلف نظیر کتاب ها و گلدان‌ها است. اگرچه مساحت محدود منازل آپارتمانی فضای چندانی برای قرار دادن کمدها و قفسه ها باقی نمی گذار اما شما می‌توانید با نصب  چند قفسه L شکل در کنج دیوارهای اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب محلی مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی یا گلدان‌های کوچک ایجاد کنید. همان‌طور که در تصویر روبرو مشاهده می‌کنید همرنگ بودن این قفسه‌ها با دیوار یکپارچگی زیبایی را به وجود آورده است.

۵-گوشه‌های خالی خانه خود را با صندلی‌های معلق پر کنید

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه، نصب یک صندلی معلق از سقف است، چراکه سقف گوشه‌ها به دلیل نزدیکی به تیرهای آهنی مقاومت بالایی دارند و مکانی ایده آل برای آویختن این نوع صندلی‌ها هستند. با نصب این مدل صندلی‌ها در گوشه‌های خانه فضایی برای استراحت افراد خانه مهیا می‌شود.

۶-گوشه‌های خالی خانه و نصب گلدان‌های معلق

تزئین گوشه‌های خالی خانه با گلدان‌های آویزی ایده منحصر به فرد دیگری است که به فضای یکنواخت و کسل کننده منازل امروزی نشاط و طراوت می‌بخشد. در واقع شما با انجام این کار از فضای غیرمفید منزل خود استفاده بهینه کرده اید و می‌توانید از فضای زیر گلدان‌ها نیز برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کنید.

۷-زیبایی بیشتر گوشه‌های خالی خانه با آینه‌های قدی

آینه‌های قدی از جمله وسایلی هستند که اغلب با قرار گرفتن در مقابل آنها چند لحظه متوقف می‌شویم و به خود نگاه می‌کنیم. حال اگر این آینه‌ها در گوشه‌های خالی خانه قرار گیرند هم مساحت مفید کمتری را اشغال می‌کنند و هم یک فضای فراموش شده به نقطه کانونی منزل تبدیل می‌شود.

 ۸-گوشه‌های خالی خانه خود را با کاناپه‌های L شکل پر کنید

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه :  کاناپه‌های L شکلدقیقا گزینه خوبی برای گوشه ها هستند. قرار دادن این نوع مبلمان در منزل موجب استفاده بهینه تر از فضا می‌شود و برای منازلی که از مساحت چندانی برخوردار نیستند یک نعمت محسوب می شود. همچنین فضای خالی زیر کاناپه‌ها نیز می‌تواند محلی برای نگهداری مجلات و وسایل اضافی خانه شما باشد.

۹-گوشه‌های خالی خانه، فضایی برای قفسه‌های کفش

یک پیشنهاد ساده و بسیار مفید برای گوشه‌های خالی و کوچک اتاق‌خواب‌ها، نصب قفسه‌هایی به شکل V برای قرار دادن کفش‌ها است. ساخت این قفسه‌ها ساده‌تر از آنچه که شما تصور می‌کنید است و تنها کافی است تخته‌هایی چوبی و هم اندازه را به صورت مورب مقابل هم به شکل V بر روی دیوار نصب کنید. بسته به عرض این تخته‌ها شما می‌توانید یک یا دو جفت کفش بر روی آنها قرار دهید.

۱۰-گوشه‌های خالی خانه مکانی مناسب برای مطالعه

۱۰ ایده برای تزئین گوشه‌ها و فضاهای خالی خانه : بسیاری از ما برای مطالعه به محیطی خلوت و دنج نیاز داریم. پس می توانید گوشه‌های خالی خانه خود را با کمی خلاقیت به فضایی برای مطالعه تبدیل کنید. به این منظور تنها کافی است در این مکان یک صندلی راحتی و یک قفسه کتاب قرار دهید و از این گوشه دنج و راحت لذت ببرید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد