چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان

0

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان : شومینه‌ها یکی از جذابترین عناصر دکوراتیو و نقطه کانونی خانه در فصل زمستان هستند که معمولا با آمدن فصل تابستان عمر استفاده از آن‌ها به پایان می‌رسد و برای چند ماه بدون استفاده می‌مانند. اما می‌توان با ایده‌های آسان و خلاقانه ظاهری متفاوت و زیبا به شومینه‌ها بخشید و کاربری آن را تغییر داد تا در فصل تابستان نیز حضور پر رنگی در خانه داشته باشند. یکی از بهترین ایده‌ها  این است که شومینه را به یک فضای ذخیره‌سازی منحصربه‌فرد برای کتاب‌های اضافی تبدیل کنید و یا آثار هنری را در آن به نمایش بگذارید. در ادامه با کاربردهای گوناگون دیگر شومینه‌های خالی در تابستان آشنا می‌شوید.

۱-پر کردن فضای خالی شومینه با چند گلدان زیبای سبز

استفاده از شومینه‌های خالی به عنوان یک گلخانه کوچک ایده جالبی است. می‌توانید با استفاده از این قابلیت و با قرار دادن چند گلدان با گیاه‌های با نشاط و زیبا در داخل شومینه طراوت و شادابی را در این گرمای تابستان مهمان‌ خانه‌های خود کنید. با اجرای این ایده در فصل تابستان بجای دریافت انرژی از سرخی آتش، از سبزی گیاهان شور و انگیزه بگیرید.

۲-پر کردن فضای خالی شومینه با شمع‌های تزئینی

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان : شمع‌ها یکی دیگر از عناصر محبوب تزئین دکوراسیون هستند که می‌توانند به زیبایی فضای خالی شومینه‌ها را در تابستان پر کنند. حالا که در فصل تابستان خبری از شعله‌های انرژی‌ بخش آتشِ چوب و یا مشعل‌های گازی نیست، شمع‌ها می‌توانند همان دلپذیریِ درخشش آتش واقعی را به نمایش بگذارند و اثری گرم و دوست داشتنی از خود بر جای بگذارند. فقط بهتر است سعی کنید از شمع‌هایی با ارتفاع متفاوت استفاده کنید تا شومینه مرکز توجه زیبایی در اتاق نشیمن شود. اگر نسبت به دود آلرژی یا حساسیت دارید، پیشنهاد ما استفاده از شمع‌های الکتریکی است.

۳-پر کردن فضای خالی شومینه با آیینه‌های زیبا

یکی دیگر از ایده‌های جالب و دوست داشتنی برای شومینه‌های خالی، پر کردن این فضا به وسیله آیینه‌هایی با قاب‌های متنوع و جدید است. قرار دادن آیینه در داخل فضای شومینه نه تنها باعث بازتاب نور در اتاق می‌شود بلکه فضاهای کوچک را نیز بزرگتر نشان می‌دهد. با انعکاس کف خانه در این آیینه‌ها زیبایی آن فضا را دو برابر کرده‌اید؛ به خصوص اگر یک فرش رنگارنگ و یا یک کف‌پوشی ویژه بر روی زمین داشته باشید.

۴-پر کردن فضای خالی شومینه با هیزم

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان : شما می‌توانید برای پر کردن فضای خالی شومینه‌های خانه خود در فصل تابستان از هر ایده و ابتکاری استفاده کنید و دکوراسیون خانه خود را از دیگر خانه‌ها متمایز کنید. ایده‌ زیبا و جالب دیگری برای پر کردن فضای خالی شومینه‌ها، استفاده از هیزم است. اگر نمی‌خواهید عنصر دیگری برای تزئین شومینه خانه خود استفاده کنید، این بار هیزم‌های سالم چوبی را با هیزم‌های سوخته زمستانی جایگزین کنید. روشن نکردن شومینه در فصل تابستان به این معنی نیست که هیزم‌ها حتما باید از شومینه کوچ کنند. می‌توانید با کنار هم قرار دادن هیزم‌هایی با طول یکنواخت و قطرهای مختلف، حال و هوای یک خانه روستایی را در آپارتمان شهری‌تان احساس کنید.

۵-پر کردن فضای خالی شومینه با آثار هنری

چه فضایی بهتر از یک شومینه خالی برای به نمایش گذاشتن یک اثر هنری. کافی است یکی از نقاشی‌ها مورد علاقه خود را چاپ کنید و از شومینه به عنوان قاب آن اثر هنری استفاده کنید. البته باید مطمئن باشید که ابعاد و اندازه اثر مناسب و به قدر کافی بزرگ باشد تا در فضای داخلی شومینه پنهان نشود و به خوبی به چشم بیاید.

۶-پر کردن فضای خالی شومینه با مجسمه‌های تزئینی

شومینه‌های خالی به دلیل طراحی جالبشان، این قابلیت را دارند که از آن‌ها به‌ عنوان بوفه‌های دکوری استفاده شود. از آنجایی که شومینه‌ها نقطه کانونی هر فضایی هستند، یکی از روش‌های خلاقانه و جذاب برای تزئین شومینه‌های بازنشسته، قرار دادن مجسمه‌های تزئینی در این فضای خالی است. خوبی این ایده این است که می‌توانید مجسمه‌هایی با هر ابعادی که خواستید داخل شومینه بذارید، چرا که محدودیت ارتفاع ندارید. مجسمه‌های ایستاده تزئینی به خوبی در این فضا می‌نشینند.

۷-پر کردن فضای خالی شومینه با تخته‌سیاه

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان : یکی دیگر از ایده‌های جذاب دوست‌داشتنی برای پر کردن فضای خالی شومینه‌های بدون استفاده در فصل تابستان استفاده از یک تخته‌سیاه گچی است. شما می‌توانید با این ایده یک مکانی برای نوشتن و نقاشی کودکان خود ایجاد کنید. تنها کافی است یک تخته‌سیاه به اندازه قاب شومینه خود تهیه و بر روی آن نصب کنید.

۸-پر کردن فضای خالی شومینه با چمدان‌های قدیمی

داشتن گوشه‌ای از خانه که با وسایل قدیمی و سنتی تزئین شده باشد، برای خانه هر ایرانی لازم است. حالا که در فصل تابستان یک شومینه خالی بدون استفاده در گوشه‌ای از خانه ما در معرض دید قرار گرفته، بهترین فرصت است که این فضا را به ایجاد یک کنج خاطره‌انگیز اختصاص دهیم. استفاده از چمدان‌های قدیمی به عنوان یک عنصر تزئینی ایده بسیار خوبی برای پر کردن فضای خالی شومینه‌ها است، چرا که با کنار هم قرار دادن این چمدان‌ها در داخل شومینه می‌توان ظاهری زیبا و خاص در فضای اتاق نشیمن ایجاد کرد. اگر  به دنبال یک حس نوستالژی در خانه خود هستید، این ایده یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش‌هاست و به راحتی می‌توانید یک شومینه منحصر به فرد در خانه خود داشت.

۹-پر کردن فضای خالی شومینه با کتاب

اگر اهل مطالعه باشید احتمالاً مشکل زیادی برای نگهداری کتاب‌های اضافی خود دارید. شومینه‌های بلااستفاده خالی جان می‌دهند برای تبدیل شدن به کتابخانه‌ای دنج و کوچک. کتاب‌های خود را با سلیقه در کنار هم قرار دهید و آن‌ها را در شومینه بچینید. در یک عصر تابستان در کنارش بنشیند و از مطالعه لذت ببرید.

۱۰-پر کردن فضای خالی شومینه برای نگهداری حیوانات

چند ایده برای پر کردن فضای خالی شومینه در فصل تابستان : تا اینجا دیدیم که فضای خالی شومینه‌های بدون استفاده فضای خوبی برای نگهداری آثار هنری و تزئینی هستند؛ اما کاربرد جدید و پیشنهاد آخر ما  این است که شومینه را بدون دردسر و هزینه اضافی به خانه‌ای برای حیوانات خانگی‌مان تبدیل کنیم. شومینه‌های خالی این اجازه را به شما می‌دهند که این حیوانات دوست‌داشتنی یک فضای سرپوشیده گرم و نرم برای خواب داشته باشند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد