با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است

0

با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است

با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است : با وجود آن‌که مرتب کردن منزل یکی از کارهای روزمره ماست اما همچنان با آن مشکل داریم. در واقع ما اغلب به دنبال نکاتی آسان و محصولاتی ارزان قیمت برای سر و سامان دادن به فضای منزل خود هستیم. اما در این مطلب ما تصمیم گرفتیم تا به جای یادآوری نکاتی پیرامون مرتب کردن منزل، به موارد و کارهایی بپردازیم که باید از انجام دادن آن‌ها صرف‌نظر کنید.

ابتدا مرتب کنید، بعد خرید کنید

بسیاری از ما هنگامی‌که از مرتب کردن منزل خود خسته می‌شویم به فکر خرید لوازم نگهداری مختلف نظیر قفسه، سبد و جعبه‌ها می‌افتیم. این لوازم امروزه در بازار از ظاهری اغواکننده برخوردارند و شما را به خرید ترغیب می‌کنند اما بهتر است پیش از هر کاری ابتدا یک بار خانه خود به طور کامل مرتب کنید. در ادامه با توجه به میزان وسایل اضافی خود و فضایی که برای قرار دادن این لوازم در اختیار دارید، اقدام به خرید کنید. در واقع گاهی به دلیل انتخاب اشتباه ما، لوازمی نظیر قفسه و سبدها خود به یک عنصر اضافه دردکوراسیون منزلتبدیل می‌شوند.

به مرور خانه خود را مرتب کنید

با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است : پیشنهاد ما این است که یک روز کامل را به مرتب کردن خانه خود اختصاص ندهید. بسیاری از  انسان‌ها توان انجام دادن یک نوع کار به مدت زمان بیش از ۸ ساعت را ندارند و اگر بیش از این مقدار نیز وقت صرف کنند، نتیجه بهتری نخواهند دید. با این وصف اگر پس از یک روز کار کردن در منزل هنوز هم به‌هم‌ریختگی فضا چهره‌تان را درهم کرده، چندان تعجب نکنید. بهتر است که مرتب کردن خانه را به چند بخش تقسیم کنید و در طول هفته به مرور آنها را انجام دهید.

هر کاری را کامل انجام دهید

سر و سامان دادن به فضای منزل، به بخش‌های مختلفی نظیر دور ریختن، چیدن، نگهداری یا اهدای لوازم اضافی تقسیم می‌شود. با این حال، نکته‌ای مهم در مرتب کردن خانه نهفته است؛ هنگامی‌که قصد انجام کاری برای مرتب کردن خانه خود را دارید، آن را به طور کامل انجام دهید. هرگز وسایلی که قرار است به افراد دیگر یا خیریه‌ها واگذار کنید را در گوشه‌ای از منزل خود نگذارید تا بعداً تحویل دهید، بلکه آن را همان روز اهدا کنید.

لوازمی که قرار است به انباری منتقل شوند را موقتاً در تراس یا کابینت‌های آشپزخانه نگذارید و آنها هرچه سریع‌تر از خانه خود بیرون ببرید. در واقع مرور زمان همه چیز برای ما عادی جلوه می‌دهد، حتی به‌هم‌ریختگی و کثیفی را!

مرتب کردن منزل یک کار همیشگی است

با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است : تصور نکنید که اگر یک در روز، تمام منزل خود را مرتب کردید، کار به پایان رسیده است. شاید از اینکه هفته بعد یا ماه بعد دوباره بخواهید فضای خانه را مرتب کنید، ناراحت باشید اما واقعیت این است که شما پس از نظافت منزل، باید حواستان به چینش و ورود و خروج اشیا و عناصر مبلمان هم باشد و آن را به طور منظم مدیریت کنید. در واقع ممکن است پس از مرتب کردن خانه، وسایل زیادی به منزل شما وارد شود و اگر شما مکان مناسبی برای آنها در نظر نگرفته باشید، طبیعی است که پس از چند روز همه چیز به وضع آشفته سابق بازمی‌گردد.

واقع‌بین باشید

تقریباً تعداد کمی از مردم کمد، مبلمان و در مجموع فضای منزلی شبیه به کاتالوگ‌ها و بروشورهای تبلیغاتی دارند. بسیاری از آپارتمان‌ها و منازل امروزی حتی اگر به طور کامل سازماندهی شوند نیز شبیه تصاویر یک آگهی نمی‌شوند. البته این نباید از این موضوع ناامید شوید، چرا که فضای بسیاری از منازل پس از مرتب کردن عالی و زیبا به نظر می‌رسند اما به‌طورکلی این فضا قرار است توسط یک انسان واقعی مورد استفاده قرار گیرد نه یک تیم چند نفره از طراحان، عکاسان و بازاریابان که اصلاً قرار نیست در آن زندگی کنند.

با رعایت این نکات مرتب کردن خانه کار آسان‌تری است : در هر صورت اگر هدف شما از مرتب کردن خانه خلق فضایی شبیه به تصاویر تبلیغاتی است پیشاپیش باید بگوییم که ناامید خواهید شد. در واقع هدف از مرتب کردن خانه، ایجاد فضایی راحت، منظم و منطبق با نیازهای شماست و این خود یک موفقیت بزرگ است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد