دفتر بانک ARQUIA

0

دفتر بانک ARQUIA

دفتر بانک ARQUIA : چوب های بلوط بسیار زیبا هستند و قیمت چندان بالایی هم ندارند. به طور کلی، از این چوب در همه فضاها می توان بهره گرفت و بر زیبایی فضا افزود. این چوب ها به دلیل عمر مفید، دوام و استحکام بالایی که دارند همیشه مورد توجه طراحان قرار دارند.

دفتر بانک ARQUIA واقع در مرکزGijon توسط Izaskun Bilbao del Olmo وMiguel Alvarez Rubio طراحی شده است. این پروژه از بین بیش از ۷۰ طرح معتبر در مسابقه ای سازمان یافته به عنوان برنده این رقابت انتخاب شده است. طراحی منحصر به فرد همواره یکی از عناصر متمایز دفتر بانک ARQUIA بوده است.

زمین طبقه همکف بانک بخشی از یک ساختمان متعلق به سال ۱۸۹۵ میلادی است ودر آن طراح اجازه تغییر در طرحها و رنگهای موجود در نما را نداشته است.به همین دلیل این پروژه به عنوان یک طرح مستقل طراحی داخلی که به نما وابسته نیست اما از طریق آن قابل مشاهده است، جالب توجه می باشد.

این پروژه به صورت متحدالمرکزسازماندهی شده است و شامل فضاهای مشترک برطبق شخصیت فضاهاست به طور کلی فضاها به عمومی، خصوصی و محرمانه تقسیم بندی شده است.ارتفاع موجود اجازه داده است که از فضاهای عمودی استفاده شودبخشی از فضاهای پروژه بر اساس کاربری در ارتفاع بالاترقرار داده شده است.

دفتر بانک ARQUIA : فضای عمومی یک فضای وسیع روشن با متریال خنثی است که منطقه سرویس دهی به مشتری را برجسته می نماید.هسته مرکزی یک محیط محدودتر با حفظ حریم خصوصی بیشتر و متریال گرمتر است که تنها در دسترس کارکنان می باشد ودر دو طبقه واقع شده است و امکانات و اتاقها را برای استفاده کارکنان محصور ساخته است.در طبقه پایین تر سرویس بهداشتی واتاق نظافت و دفاتر اداری است و طبقه بالایی فضایی است شبیه به یک راهرو باز اطراف هسته مرکزی، که از آن برای آرشیو و انبارو نصب و راه اندازی تهویه هوا استفاده می شود.یک شبکه معلق از چوب دارای عملکردی دوگانه برای مشخص کردن مرز و به عنوان یک فیلتر تصویری از سطح بالایی استفاده می شود.

دفتر بانک ARQUIA : چوب درخت بلوط به عنوان متریال اصلی در این پروژه محسوب می شود،چوب بلوط، فشرده و محکم است و نماد قدرت و استقامت می‌باشد و از گذشته‌ خیلی دور یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی بوده است. در گذشته علاوه بر مصرف انبوه الوار بلوط در ساختمان‌سازی، از چوب بلوط برای ساختن کشتی‌های بازرگانی و جنگی استفاده گسترده می‌شده است.

دفتر بانک ARQUIA : چوب بلوط به رنگ قهوه ای روشن تا تیره و درشت بافت است. این چوب نسبتاً نیمه سخت و نیمه سنگین تا سنگین است و در برابر سایش و رطوبت مقاومت زیادی دارد و بهترین چوب برای پارکت، ساخت مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی، تهیه روکش، اسکله سازی، تراورس (چوب های نصب شده در زیر ریل راه آهن)، ساخت واگن، کشتی سازی، تیرهای شبکه مخابراتی و مدل سازی است.گرما بخشی و نزدیکی به عنوان یک هویت سازمانی در طراحی مدنظر قرار گرفته شده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد