طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب

0

طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب

طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب : اگرچه در سال های اخیر با رشد صنعت و تکنولوژی استفاده از متریال مختلف و متنوع نظیر آلومینیوم ، انواع صفحات پلاستیکی شفاف و غیر شفاف و …در طراحی و ساخت مبلمان توسعه پیدا کرده است لیکن بهره گیری ازچوب هنوز هم از جایگاه ویژه ای برخورداراست. شاید به دلیل سازگار بودن چوب با محیط زیست و همچنین نیاز بیشتر انسان امروز به آشتی با طبیعت این گرایش درسالهای اخیر تقویت هم شده باشد. با همین دیدگاه درزیر نمونه هایی از کاربرد هنرمندانه چوب در صندلی و نشیمن مدرن را معرفی می نماییم.

طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب : این محصول به نام ‘swifty” که درسال ۲۰۱۴ به وسیله شرکت “two six” طراحی و اجرا شده شبیه یک مجسمه تراشیده شده از چوب می باشد که البته می توان از آن به عنوان یک وسیله برای نشستن و یا یک میز کنار مبل نیز استفاده نمود.این طراحی شکل سینوسی جذابی دارد و به نحوی طراحی آن نزدیک به فرم یک مجسمه و همچنین به مانند یک ساعت شنی می باشد . این محصول با تلفیق روشهای سنتی تولید لوازم چوبی با طراحی کاملا نو ساخته شده است . جهت مشاهده اطلاعات بیشتر درخصوص این محصول و طراحان آن می توانید به کتاب ایده با نام “شرکت های خلاق طراحی و دکوراسیون : “Two.Six” درقسمت “طراحی محصول خلاقانه ” رجوع نمایید.

طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب : این صندلی ها موسوم به ۴ برادر می باشند به این مفهوم که می توان چهار صندلی بی نقص تولید نمود بدون اینکه ذره ای ضایعات از یک ورق مورد استفاده ایجاد شود .طراحی به وسیله “Seungji Mun” طراح جوانی از کره جنوبی انجام شده که با این طرح به شهرتی جهانی دست یافت . برای مشاهده اطلاعات بیشتر درخصوص این محصول و طراح آن می توانید به کتاب ایده “طراحی با حداقل ضایعات” دربخش “طراحی محصول خلاقانه ” رجوع کنید .

طراحی محصول خلاقانه با استفاده ازچوب : “Pipo” صندلی زیبایی است که بوسیله آقای “Alejandro Estrada” برای شرکت تولیدی “Piegatto” در دسامبر ۲۰۱۴ طراحی شده است . صندلی “Pipo” به گونه ای از دید طراح تصور شده است ، که سطح رویه آن در بخش نشیمن و دسته ها همگی به صورت یکپارچه و از یک متریال و چوب به نظر آید . ایده آن بوده است که کالائی از متریال یکپارچه خلق گردد به نحوی که در بیرون آن حالت فشردگی ( جمع شدن ) و در مرکز آن بالعکس حالت کشیدگی ( گشاد شدن ) داشته باشد. جهت مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر درخصوص این صندلی به کتاب ایده “صندلی Pipo یک صندلی زیبا” دربخش “طراحی محصول خلاقانه ” رجوع کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد