برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟

1

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟ غالبا اولین چیزی که هنگام خرید مبل به آن فکر می‌کنید فرم، رنگ و جنس کلاف آن است. این موارد عوامل مهمی در انتخاب مبلمان هستند اما قبل از خرید بهتر است مدل‌های مختلف پارچه‌های رو مبلی را نیز بشناسید. در انتخاب پارچه رو مبلی باید به معیارها و فاکتورهای خاصی توجه و بعد با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون خانه خود پارچه را انتخاب کرد. اما در انتخاب پارچه مبلمان نیز سلیقه تنها معیار نیست. در ادامه با چند نکته طلایی برای انتخاب پارچه مبلمان‌ با ما همراه باشید.

دوام پارچه مبلمان

به جرات می‌توان گفت انتخاب پارچه مبلمان یکی از مهم‌ترین عواملی است که در خرید مبلمان باید به آن توجه کرد. پارچه مبلمان علاوه بر زیبایی باید دارای دوام بالایی هم باشد. انتخاب پارچه مبلمان و توجه به دوام آن بستگی به نوع مبلمان، میزان استفاده از آن و در نهایت بستگی به شرایط خانه دارد. مثلا اگر فرزندان کوچک و یا حیوانات خانگی دارید باید پارچه با دوام‌تر انتخاب کنید. پارچه‌های بافتنی دوام و مقاومت بالاتری نسبت به منسوجات بی‌بافت دارند. چرا که به سبب بافت، محکم‌تر و متراکم‌ترند.

همچنین بهتر است توجه داشته باشید که پارچه رومبلی را با توجه به اینکه چه کسی می‌خواهد از آن استفاده کند، انتخاب کنید. استفاده از چرم و یا میکروفیبر برای خانه‌هایی که دارای حیوانات خانگی هستند گزینه مناسبی است چرا که به راحتی خراشیده نمی‌شود و به آسانی می‌توانید موهای ریخته شده از حیوانات را از روی آن جمع کنید.

سبک پارچه مبلمان

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟ حتما شما هم با ما هم عقیده‌اید که باید پارچه‌ای برای رومبلی خود انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون و فضای خانه شما باشد. همچنین با سایر عناصر مبلمان‌ خانه نیز هماهنگ باشد. به عنوان مثال پارچه‌های سنتی انتخاب مطمئنی برای دکوراسیون‌های خانه‌های کلاسیک هستند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که دوستدار تنوع در دکوراسیون خانه خود هستند و می‌دانید که چگونه دو سبک متفاوت را با هم ادغام کنید، پارچه رومبلی فضای جالبی برای این ترکیب در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال طرح‌های هندسی بر روی مبل‌های پشت بلند از بهترین ترکیب‌های سبک دکوراسیون معاصر هستند. البته این ترکیب باید به طوری انجام شود که طرح و چاپ پارچه با دکوراسیون خانه ارتباط برقرار کند.

همچنین به طرح و بافت پارچه توجه کنید که متناسب با سایز مبلمان و مساحت اتاق باشد. الگوها و پترن‌های بزرگ‌ برای اتاق‌هایی با متراژ بالا و طرح و الگوهای کوچک‌ برای فضاهایی با متراژ کم مناسب‌ هستند.

رنگ پارچه

رنگ پارچه مبلمان خانه خود را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید. چرا که توجه به رنگ پارچه اولین معیار شما برای خرید مبلمان است. رنگ تأثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه شما دارد. به عنوان مثال بهتر است از رنگ‌های جسورانه و خیلی پررنگ برای اتاق کوچک خود استفاده نکنید به‌خصوص اگر مبل شما بزرگ است و فضای زیادی از اتاق را می‌گیرد.

استفاده از رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب است چرا که سالیان سال است که خریداران مبلمان تمایل بیشتری به انتخاب این رنگ‌ها دارند. این نشان می‌دهد رنگ‌های خنثی جواب خود را در هارمونی و هماهنگی با اکثر محیط‌ها پس داده‌اند. در انتخاب رنگ پارچه مبلمان به گرم و سرد بودن آن‌ها توجه کنید. توصیه ما این است که از استفاده از رنگ‌هایی که هر روز مد می‌شوند، خودداری کنید چرا که آنها خیلی زود دل شما را می‌زنند و از مد می‌افتند، مگر اینکه واقعاً آن‌ها را دوست داشته باشید.

توجه به موارد دیگری که در انتخاب پارچه مبلمان مهم است

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟ موارد دیگری نیز وجود دارد که قبل از انتخاب و خرید پارچه مبلمان باید به آن توجه کرد؛ از جمله محیطی که مبل در آن فضا قرار می‌گیرد: آیا خانه و یا اتاق شما در معرض نور خورشید قرار دارد؟ آیا شما در خانه خود حیوان خانگی دارید که در کنار شما از مبلمان استفاده می‌کند؟ آیا از خانواده شما کسی هست که از بیماری آسم و آلرژی رنج ببرد؟ و سوال مهم‌تر هر کدام از این موارد چه اثری بر روی پارچه مبلمان دارد؟

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟ توجه به مقاومت در برابر نور خورشید: در زمان انتخاب پارچه مبلمان باید این نکته را فراموش نکنیم که مبلمان خانه شما ممکن است در زیر پنجره و یا در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

توجه به مقاومت در برابر پوسیدگی و کپک: اگر در منطقه‌ای از کشور هستید که دارای رطوبت بالایی است، بهتر است به دنبال پارچه‌ای برای مبلمان خانه خود باشید که مقاوم در برابر رطوبت باشد.

آلرژی: استفاده از پارچه‌هایی از جنس میکروفیبر انتخاب خوبی هستند. به خصوص برای خانه‌هایی که یکی از اعضای خانه دارای مشکل آلرژی است زیرا این پارچه‌ها بدون کرک و الیاف هستند و هیچ‌گونه گردوغباری را جذب خود نمی‌کنند.

برای مبلمان خود چه پارچه‌ای انتخاب کنیم؟ حیوانات خانگی: اگر از جمله افرادی هستید که دوستدار حیوانات هستند و از آن‌ها نگهداری می‌کنید به این نکته توجه کنید که از انتخاب پارچه‌هایی ظریف از جنس ابریشم و یا هر پارچه‌ای که پر بافت است خودداری کنید. به جای آن‌ها از پارچه‌هایی استفاده کنید که در مقابل خراش حیوانات آسیب نبیند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد