فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری

2

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری : هنگام خرید میز و صندلی نهارخوری چه به صورت ست و چه جداگانه باید نهایت دقت را به خرج دهید. چرا که هزینه قابل توجهی را برای آن می‌پردازید و بخش مهمی از مبلمان شما محسوب می‌شود. قبل از خرید یک صندلی ناهارخوری و انتخاب فرم و ظاهر بهتر است راحتی را نیز در کنار شیک بودن مدنظر داشته باشید، چرا که کاربرد این صندلی، یعنی دورهم جمع شدن و غذاخوردن در اولویت است.

از طرفی میز و صندلی نهارخوری در تزئین و زیبایی خانه نقش دارند و به کمک آن‌ها می‌توانید استایل شخصی‌تان را نشان دهید. تصمیم‌گیری در مورد سبک، جنس، رنگ و برند همه پس از تایید راحتی و فرم انجام خواهند شد. اما این تازه اول راه است. در ادامه مطلب می‌توانید راهنمای کامل و فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری را بخوانید.

اندازه‌ صندلی

ممکن است به اندازه صندلی توجه نشود، زیرا این بخش در فرآیند پر زرق و برق خرید مبلمان کمتر به چشم می‌آید. با این حال، این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که قبل از اینکه حتی به دنبال صندلی‌های ناهارخوری بگردید باید اندازه مورد نیازتان را تعیین کنید. برای این کار، شما باید اندازه اتاق و بخشی که میز آنجا قرار می‌گیرد را در نظر بگیرید. همچنین باید به این موضوع فکر کنید که آیا فضای بیشتری برای گذاشتن صندلی اضافی دارید یا خیر.

اتاق و میز ناهارخوری را اندازه‌گیری کنید تا اندازه و تعداد صندلی‌هایی را که می‌توانید در اتاق ناهار‌خوری و در اطراف میز ناهارخوری خود قرار دهید حساب کنید. به یاد داشته باشید فاصله بین صندلی‌ها را نیز قبل از انتخاب میز نهارخوری، محاسبه کنید. همچنین فراموش نکنید که در هنگام بلند شدن از میز، به مقداری فضای اضافی نیاز دارید.

دسته‌دار یا بدون دسته؟

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری : این موضوع که صندلی‌هایتان دسته‌دار باشند یا نه کاملا به شما بستگی دارد. به‌طور معمول، صندلی‌های دسته‌دار در دو سر میز قرار می‌گیرند و صندلی‌های بدون دسته در طرفین قرار دارند اما بسته به فضا و سبک دکوراسیون شما می‌توانید صندلی‌ها را بنا به نظر شخصیتان انتخاب کنید.

بسته به فضا و سبک نیز ممکن است بخواهید همه صندلی‌ها را بی‌دسته انتخاب کنید. صندلی‌های ناهارخوری بدون دسته فضای کمتری نسبت به صندلی‌های دسته‌دار اشغال می‌کنند. همچنین این صندلی‌ها از لحاظ بصری باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شوند.

صندلی‌های دسته‌دار راحتتر هستند و به افراد مسن یا افرادی که دارای مشکل زانو هستند، برای نشستن و بلند شدن از صندلی کمک می‌کنند. پس با توجه به افرادی که معمولا از میز ناهارخوری استفاده می‌کنند، نوع صندلی را انتخاب کنید.

یک سبک انتخاب کنید

شما می‌توانید یک ست کامل لوازم اتاق غذاخوری را انتخاب کنید یا میز و صندلی ناهارخوری خود را جداگانه انتخاب کنید. قبل از انجام هر کدام از این موارد، سبک خود را در نظر بگیرید؛ می‌خواهید سبک آن رسمی باشد یا غیررسمی؟

تکیه‌گاه بعضی مدل‌ها باز هستند و برخی با پارچه‌ مخصوص مبلمان پوشیده شده‌اند. برخی از جنس فلز و برخی چوبی هستند. به زاویه‌هایی که پشت، پاها و بازوها با صندلی‌ تشکیل می‌دهند، دقت کنید و تعیین کنید که کدام‌یک برای فضای اتاق شما بهتر است. در فضای کوچک‌تر می‌توانید سبک ظریف‌تر را در نظر بگیرید، در حالی که فضای بزرگ می‌تواند میز نهارخوری با اشکال و تزیینات بیشتر داشته باشد. مهم‌ترین نکته ایجاد تناسب بین فضا و مبلمان است.

راحتی را انتخاب کنید

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری : کار سختی است که تعریف شود چه مدلی از صندلی برای شما راحت‌تر خواهد بود چراکه اولویت‌های هر فرد با دیگری متفاوت است. برای این کار روی صندلی بنشینید و ببینید که چه احساسی دارید. آیا صندلی راحت و به اندازه کافی بزرگ است؟ وقتی روی صندلی به عقب برمی‌گردید چه احساسی دارید؟ آیا صندلی بیش از حد بالا و یا پایین است؟ وقتی روی صندلی با نشیمنگاه پارچه‌ای می‌نشینید شاید رد نشستن شما روی صندلی باقی بماند؛ این موضوع اذیتتان می‌کند یا خیر؟

به طور خلاصه، صندلی باید راحت باشد، مخصوصا اگر از میز ناهارخوری به عنوان میز کار هم استفاده کنید.

انتخاب جنس صندلی

جنس صندلی ناهارخوری شما نیز مهم است، زیرا تعیین‌کننده‌ این است که صندلی  چگونه به چشم بیاید و دیگران چه احساسی نسبت به آن داشته باشند.

فلز معمولا براق و بازتابنده است، اما به صورت مات و محکم نیز موجود است. صندلی‌های فلزی معمولا وزن بیشتر و جلوه متفاوت‌تری دارند. شما می‌توانید با استفاده از صندلی‌های فلزی برای ایجاد کنتراست در کنار یک میز چوبی و یا سنگی بهره ببرید و فضایی مدرن ایجاد کنید.

صندلی‌های اکریلیک می‌توانند در یک فضای مدرن یا کوچک زیبا به نظر برسند. همچنین به طور کلی صندلی‌هایی که از پلی کربنات تولید شده‌اند و ظاهری شفاف و شیشه‌ای دارند فضا را دلبازتر نشان می‌دهند و احساس سبکی را القا می‌کنند و البته «خاص» هستند. به این معنی که مورد پسند همه نیستند. صندلی‌های روح یکی از انواع این صندلی‌هاست.

چوببا هر فضایی تطبیق‌پذیر است و شما می‌توانید از هر تعداد و برای هر سبک صندلی چوبی را انتخاب کنید. صندلی چوبی یک انتخاب همیشگی برای همنشینی در کنار میزنهارخوری چوبی است.

صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ایمی‌تواند فرصتی برای استفاده از رنگ و الگوهای متنوع فراهم کنند تا تاثیر بیشتری در دکوراسیون اتاق داشته باشند.

صندلی‌های راتان یا صندلی‌های حصیرینیز بافت و سبک‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. صندلی‌های حصیری انواع طبیعی و مصنوعی دارند و مراقبت از نوع طبیعی آن‌ها سخت‌تر است.

البته صندلی انتخابی شما می‌تواند از ترکیب جنس‌های مختلف نیز باشد

بررسی کیفیت

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری : قبل از اینکه صندلی ناهارخوری بخرید مطمئن شوید که کیفیتش را بررسی کرده‌اید.

حتما بررسی کنید هنگام جابجایی صندلی، بیش از حد صدا ندهند و جیرجیر نکنند. قسمت تکیه، دسته‌ها و پایه‌های صندلی نباید تاب داشته باشند یا لق بزنند.

صندلی را بررسی کنید تا ببینید راحت است یا خیر. صندلی چوبی بهتر است تا حد امکان یک تکه باشد، نه از قطعاتی که با هم چسبانده شوند. از محکم بودن پایه‌های صندلی مطمئن شوید.

کف دستتان را روی سطح صندلی بکشید. سطوح باید کاملا صاف باشد و هنگام حرکت دست برجستگی و ناصافی وجود نداشته باشد.

فوت و فن‌های خرید صندلی نهارخوری : اگر در حال خرید یک صندلی گران‌قیمت یا عتیقه هستید، بررسی کنید که آیا آنقدر محکم هست که بتوان از آن استفاده کرد؟ آیا می‌توان آن را به سمت عقب کج کرد؟ آیا می‌تواند وزن افراد بزرگسال را تحمل کند؟

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد