از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟

0

از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟

از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟ در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای نور و نورپردازی از عوامل مهم زیباتر شدن آن خانه است. بی‌شک هیچ شخصی تمایل به زندگی در یک فضای تاریک را ندارد، وجود نور در هر مکانی باعث ایجاد نشاط و شادی در آن فضا می‌شود. گاهی اوقات ممکن است شما متوجه نشوید، اما دلیل اصلی احساس خستگی، تنش، بی‌حوصلگی‌ و خستگی‌ها می‌تواند به روشنایی منزل شما مرتبط باشد.

این قضیه یکی از واقعیت‌های اثبات شده‌ای است که افراد مختلف در خانه‌هایی با نور طبیعی، خلق و خو و احساسات بهتری دارند. اما اگر خانه تاریکی دارید، اصلاً نگران نباشید در تاریک‌ترین فضاها نیز راهی برای ورود روشنایی وجود دارد. بنابراین اگر شما از اتاق‌های تاریکتان خسته شدید در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی چند ترفند برای روشن کردن فضاهای تاریک بپردازیم.

به بررسی فضاهای تاریک و بدون نور خانه خود بپردازید

معمولاً هر خانه‌ای حتی با بهترین طراحی دکوراسیون داخلی، فضاهایی را در دل خود جای داده که از نظر نورپردازی تاریک و کم‌نور است. این قسمت‌ها می‌تواند شامل اتاق نشیمنآ اتاق لباس و یا حتی اتاق‌خواب‌هایی باشند که از نور طبیعی بهره‌ای نبرده‌اند، یا ترکیب رنگی دیوارها و چیدمان مبلمان‌ها به گونه‌ای است که فضای اتاق را تبدیل به غاری تاریک کرده؛ پس باید نور را به آنجا دعوت کنید. اما قبل از اینکه بخواهید به روشن کردن این فضای تاریک بپردازید باید عواملی که این فضا را تاریک کرده بشناسید. باید متوجه شوید که آیا فضای شما نیاز به پنجره‌های بیشتری برای ورود نور به داخل اتاق دارد و یا اینکه باید در رنگ‌آمیزی دیوارهای و مبلمان خانه خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید؟

چهار دلیل که باعث می‌شود فرش اتاقتان را دوست نداشته باشید

ترکیب رنگ‌های خنثی و سفید در دکوراسیون داخلی

اگر دوست دارید خانه‌تان را با رنگ‌های گرم دکوراسیون کنید و رنگ‌های قهوه‌ای اسپرسویی و فندقی از رنگ‌های مورد علاقه شما است، از ترکیب رنگ‌های سفید و خاکستری را با آن‌ها غافل نشوید. رنگ‌های گرم و تاریک معمولاً برای مبلمان، درها و کف‌پوش‌های اتاق به کار برده می‌شود و  استفاده از رنگ‌های روشن و سفید در کنار آن‌ها در روشن‌تر شدن فضای خانه بی‌تأثیر نیست.

سقف تیره در فضای داخلی نیاز به روشنایی بیشتر دارد

از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟ در بسیاری از خانه‌ها با توجه به سلیقه صاحب‌خانه سقف‌خانه‌ها را به رنگ تیره رنگ‌آمیزی می‌کنند. یا اینکه با استفاده از سقف کاذبِ چوبی سقف را می‌پوشانند. این مدل رنگ‌آمیزی با تاریک کردن فضا، حالتی دنج به آن می‌د‌هد و احساس آرامش را بیشتر می‌کند.

اما به منظور کاهش آسیب‌های فضای تاریک، در این خانه‌ها نیز باید از روشنایی مناسب بهره برد. در این محیط‌ها بهتر است سعی شود از منابع نوری غیرمستقیم استفاده شود تا چشم اذیت نشود. همچنین با بکار بردن چراغ‌هایی در اطراف سقف از تاریکی کاست. حتی می‌توان با نصب یک سوئیچ دیمر نورپردازی فضای خانه خود را کنترل کرد.

نورپردازی آشپزخانه‌های تاریک

اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که به کابینت‌ها و کف‌پوش‌های تیره در آشپزخانه علاقه دارید، پس باید به روشنایی فضای آشپزخانه خود توجه کنید و نورپردازی بیشتری در فضای آشپزخانه خود داشته باشید. هر چه نور بیشتری در آشپزخانه باشد، فضای آشپزخانه بزرگ‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

سعی کنید دورتادور کابینت‌ها از نور بیشتری استفاده کنید و همچنین از نور مستقیم بر روی اپن و میز آشپزخانه غافل نشوید. اگر در آشپزخانه شما فقط مناطق خاصی تاریک است، چراغ‌های آویز را فراموش نکنید چرا که علاوه بر نور زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهد.

وارد کردن نور به اتاق‌خواب‌های تاریک

گروهی از افراد علاقه به استفاده رنگ تیره در اتاق‌خواب خود دارند. زمانی که دیوارها، ملحفه‌ها، کف اتاق و همه وسایل به رنگ سیاه و تیره هستند می‌توان یک دکوراسیون آرامشبخش را بعد از یک روز کاری برای خود ایجاد کرد. اما اگر دوست دارید روشنایی را نیز به خلوت خود بیاورید همانند تصویر بالا، فقط کافی است چراغ‌های کوچک خلاقانه‌ای را در بین قفسه‌های ساخته شده بر روی دیوار یا آباژورهایی با کلاهک‌های تیره بر روی میز پاتختی قرار دهید.

رعایت تعادل بین روشنایی و تاریکی در اتاق‌خواب‌ها

اتاق‌خواب یکی از معدود مکان‌ها در خانه شما است که واقعاً مال شماست و مهمان‌های ‌خانه در این مکان رفت آمد کمتری دارند. پس دکوراسیون آن را باید مطابق با سلیقه خود بچینید و آرامش و راحتی بیشتری در این فضا برای خود فراهم کنید. اگر دیوارهای اتاق‌خوابتان تیره است، بهتر است با ترکیب رنگ‌های سفید و زرد در بالشها، روتختی‌ها در آن تعادل و هارمونی ایجاد و اتاقتان را به یک فضای آرام و متعادل تبدیل کنید.

از انتخاب رنگ‌های تیره در دکوراسیون خانه خود نترسید

از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟ آیا اتاقی دارید که می‌خواهید رنگ آن را عوض کنید؟ اگر اینطور است و دوست دارید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، نترسید. چرا که استفاده از رنگ‌های تیره خانه شما را از دیگر خانه‌ها متفاوت‌ می‌کند. همچنین با بکار بردن رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی، آرامش بیشتری را به فضای خانه خود وارد می‌کنید. اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید توجه به میزان نور طبیعی است که وارد خانه شما می‌شود.

سپس توجه به تعداد پنجره‌هایی است که در خانه شما قرار دارد. بر اساس این معیارها رنگ‌آمیزی دکوراسیون خانه خود را روشن‌تر و یا تیره‌تر  کنید. در آخر با کمی سلیقه بیشتر می‌توانید با استفاده از نورپردازی مناسب، فضای اتاق خود را زیباتر جلوه دهید.

روشن کردن اتاق‌های تاریک مخصوص کمدهای لباس

یکی از تاریک‌ترین قسمت‌های خانه‌ها اتاق‌هایی است که شما کمدهای لباس‌های خود را در آنجا نگهداری می‌کنید. معمولاً این اتاق‌ها بدون پنجره هستند. اما راه‌حل‌هایی زیادی برای رفع این مشکل و وارد کردن نور به داخل این اتاق‌های تاریک وجود دارد. استفاده از چراغ‌های آویزی و همچنین نصب چراغ‌های هالوژنی بر روی سقف می‌تواند روشنایی را در این فضا به ارمغان بیاورد. راه حل دیگر اضافه کردن آیینه‌ها به این فضا است که باعث بازتاب نور می‌شود و فضا را روشن‌تر می‌کند. همچنین استفاده از دکوراسیون به رنگ روشن در این فضا به روشن شدن این فضا کمک می‌کند.

وارد کردن نور طبیعی به اتاق‌های تاریک

از اتاق تاریکتان به تنگ آمده‌اید؟ نور در اتاق کمد از این حیث مهم است که افراد باید لباس‌های خود را در نور مناسب و در محیطی کاملاً روشن انتخاب کنند. اگر اتاق لباس شما نور کافی نداشته باشد، علاوه بر چراغ‌ها می‌توانید با اضافه کردن پنجره‌هایی در بالای دیوار بدون از دست دادن فضای مفید، نور طبیعی را وارد اتاق خود و فضا روشن کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد