چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟

0

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟ اکثر ما تلاش خود را روی طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن یا آشپزخانه متمرکز می‌کنیم و از طراحی دکوراسیون اتاق خواب غافل می‌شویم. در حالی‌که ساعات زیادی از شبانه‌روز را در اتاق خواب خود سپری می‌کنیم. ساعاتی که به لحاظ روحی از اهمیت زیادی برخوردارند و تأثیر بالایی در آرامش ما در طول روز دارند. یکی از موارد مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، نورپردازی است که اغلب ما به دلیل بی‌تجربگی آن را به‌درستی انجام نمی‌دهیم.

هنگامی‌که صحبت از نورپردازی اتاق خواب به میان می‌آید، نخستین چیزی که باید مورد توجه شما قرار گیرد نوع کاربری اتاق خواب شماست. در بسیاری از موارد هنگامی‌که پا به یک اتاق خواب می‌گذاریم و کلید لامپ‌ها را می‌زنیم، با یک لوستر یالامپرشته‌ای با یک روشنایی معمولی مواجه می‌شویم.

البته استفاده از لوسترها و لامپ‌های آویز کاملاً سلیقه‌ای است اما گزینه‌ای که می‌تواند جایگزین این لوازم شود، لامپ‌های سقفی است که برای اتاق‌هایی با سقف کم ارتفاع انتخاب مناسب‌تری هستند. همچنین از دیگر ویژگی‌های لامپ‌های سقفی نور ملایم‌تر و توان مصرفی کمتر است که برای فضای کوچک اتاق خواب ایده‌آل‌ هستند.

 چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟ سؤال دیگری که در طراحی نورپردازی اتاق خواب مطرح می‌شود این است که آیا شما به مطالعه شبانه عادت دارید؟به‌تنهایی از اتاق خود استفاده می‌کنید یا آن را با شخص دیگری شریک هستید؟ آیا برای خوابیدن به تاریکی مطلق نیاز دارید؟

اگر تنها هستید و به مطالعه پیش از خواب عادت دارید، می‌توانید با خیال راحت از آباژورها و لامپ‌های دیواری کنار تختی استفاده کنید تا روشنایی مورد نیازتان برای مطالعه را به دست آورید؛ اما اگر به‌طور مشترک از یک اتاق خواب استفاده می‌کنید بهتر است از کلاهک‌ها فلزی برای آباژور و لامپ‌های کنار تختی استفاده کنید. این کلاهک‌ها نور را از اطراف خود عبور نمی‌دهند و روشنایی را در یک ناحیه محدودتر متمرکز می‌کنند.

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟ در عین حال اگر به روشنایی وسیع‌تری نیاز دارید می‌توانید از کلاهک‌های کاغذی، پارچه‌ای یا ابریشمی نیز استفاده کنید. این کلاهک‌ها نور ملایم و کمی را از اطراف خود عبور می‌دهند که در عین روشنایی، مزاحمتی برای خواب اطرافیان ندارند.

ما از سقف، دیوار و زمین برای لایه‌بندی نورپردازی استفاده می‌کنیم اما می‌توان از نورپردازی به‌عنوان بخشی از طراحی دکوراسیون اتاق خواب نیز استفاده کرد. با وجود آنکه ما به استفاده از نورهای سفید و زرد عادت کرده‌ایم اما تنوع سیستم‌های روشنایی این فرصت را به ما می‌دهند تا از نورهای رنگیِ مخفی برای روشنایی و همچنین زیبایی و آرامش محیط استفاده کنیم. نورهای رنگی عمدتاً در سقف، پشت تاج تخت خواب و اطراف قاب عکس‌های بزرگ به کار می‌روند.

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟ همچنین در اتاق کودکان می‌توان از کلاهک‌های شابلونی برای ایجاد طرح‌های هندسی یا کارتونی بر روی دیوار و سقف اتاق خواب نیز استفاده کرد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد