با لگو این کارها را می توانید انجام دهید

0

 

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : لگو یکی از هیجان انگیز ترین اسباب بازی هاییست که برای کودکان ساخته شده است. البته این که بگوییم این وسیله ی جذاب تنها برای کودکان کاربرد دارد، اشتباه است. مگر می شود در جایی قطعات زیبا و رنگی لگو را ببینیم و دستی به آن نرسانیم و چیزی خلق نکنیم؟

درست است که از لگو اغلب به عنوان اسباب بازی برای کودکان یاد می شود، اما به این فکر کنید که از دل این لگوهای خوش رنگ، چه چیزها که نمیتوان ساخت. مطمئنا هیچگاه از لگو خسته و دلزده نمی شوید، حتی اگر بی هوا پای خود را روی آنها بگذارید و تیزیشان حسابی اذیتتان کند.

قبل از آنکه چند ایده از این قطعات پلاستیکی خوش رنگ به شما بدهیم، بهتر است نگاهی کوتاه به تاریخچه ی لگو داشته باشیم.

تاریخچه ی لگو:

لگو این کارها را می توانید انجام دهید : لگو در واقع مخففی از دو واژه ی  leg godt  است. گروه LEGO در سال ۱۹۳۲ توسط Ole Kirk Kristiansen تاسیس و سپس این شرکت از پدر به پسر منتقل شد و اکنون متعلق به Kjeld Kirk Kristiansen، از نوادگان وی است. این شرکت در ابتدا کارگاهی کوچک بود که طی گذشت زمان و کسب محبوبیت، امروز تبدیل به کارخانه ای بسیار بزرگ و معروف شده است. البته قطعات لگو با ظاهر فعلی در سال ۱۹۵۸ متولد شد. شیوه ی اتصال لوله ای آنها به یکدیگر به کاربران این اجازه را داد که بتوانند هر چه دوست دارند را بسازند و همین موضوع سبب شد که از آن روز تاکنون، ذره ای از محبوبیت آن کاسته نشود و هر فردی در هر سنی از بازی کردن با آن لذت ببرد.

جالب است بدانید که اولین قطعه ی پلاستیکی لگو در سال ۱۹۴۷ ساخته شد و از آن زمان تا به امروز شکل ها و مدل های مختلفی از آن وجود دارد، یکی از یکی بهتر و جذاب تر!

“ZAHA HADID” در فستیوال معماری لندن ، با “LEGO”لگو شهری مینیاتوری ساخت.

استفاده از لگو کاملا بستگی به تخیلات شما دارد. برخی از معلمان خلاق، از لگو برای آموزش دانش آموزان استفاده می کنند، برخی دیگر از آنها حیوانات و وسایلی می سازند و بدین وسیله کودکان را آموزش می دهند. اما اگر خلاق تر باشید، کمی فراتر از اینها می روید و چیز هایی خلق می کنید که روزانه از آنها زیاد استفاده می کنید.

آیا میدانید با لگو چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید، شاید از امروز از لگو استفاده های جذاب تری کنید.

با لگو اینها را می توانید بسازید

جعبه هدیه

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : تصور کنید که جعبه ی هدیه ای درست می کنید که از لگو ساخته شده باشد. آیا لذت بخش نیست که خودتان با دست خودتان و با هر رنگی که دوست دارید، لگو ها را کنار هم بچینید، قرار دهید و یک جعبه برای هر کسی که دوست دارید، درست کنید؟ با این کار لطفی هم به درختان می کنید، چرا که دیگر از مقوا و کاغذ استفاده نمی کنید.

جا کنترلی

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : نگاهی به اطراف بیندازید و جا کنترلی منزلتان را ببینید. آیا ساختار پیچیده ای دارد؟ خیر. شما به راحتی می توانید یک جا کنترلی درست کنید و نظمی به آنها ببخشید، آن هم با لگو! حال اگر این جا کنترلی مخصوص دسته های کنترل بازی کنسول ها باشد، برای کودکانتان جذاب تر خواهد بود و سعی می کنند، همیشه اتاقشان را منظم نگه می دارند.

جای کابل

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : آیا برایتان پیش آمده است که پشت میز نشسته اید و مرتبا کابل های مختلف و مورد نیازتان به زمین افتاده باشند و برای هر بار استفاده از آنها بارها خم شده باشید؟ قطعا همینطور است. برای جلوگیری از سقوط کابل ها از  روی میز هم، از لگو استفاده کنید. یک جا کابلی فوق العاده بانمک درست کنید و کابل را به آن بیاویزید. تصویر بالا به شما ایده می دهد. پس دست به کار شوید.

ساعت

اگر کودکی در منزل دارید و اتاقی در اختیارش قرار داده باشید، حتما ساعتی را برای اتاق او در نظر می گیرید که متناسب با سن و سلیقه ی وی باشد. اگر می خواهید کمی خلاقانه عمل کنید و از ساعت هایی که همه جا یافت می شوند، استفاده نکنید، می توانید به راحتی به وسیله ی لگو، قاب ساعت را به هر رنگ و هر شکلی که دوست دارید برای اتاق فرزندتان درست کنید.

جا مدادی روی میز

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : نگاهی به میز کارتان بیندازید. احتمالا برخی از کارت ها، مداد و خودکارتان این طرف و آن طرف پیدا می شود. به نظر شما جالب نیست که یک جا مدادی و جا کارتی رنگی روی میزتان داشته باشید؟ اینجا هم لگو به کارتان خواهد آمد. به تصویر نگاه کنید! خواهید دید که این قطعات کوچک می توانند به راحتی به شکل تمام چیزهایی که دوست دارید، در آیند.

جای موبایل

با لگو این کارها را می توانید انجام دهید : ساخت این مورد شاید از موارد بالا بسیار آسان تر باشد. کافیست چند تکه لگو را به هم بچسبانید و یک جا موبایلی فوق العاده داشته باشید. البته برخی از افراد دوست دارند کمی تم را، چاشنی آن کنند و چند لگوی عروسکی به آن بیفزایند.

اگر به اطرافتان بنگرید، خواهید دید که به راحتی هر چه که به شکل مکعب است را می توانید، بسازید. کمی حدس بزنید. بله، جای دستمال کاغذی، لانه ای برای پرنده ها، جا کلیدی، حتی چراغ خواب هم با این لگوهای زیبا، ساختنی است. پس دست به کار شوید و با کمی خلاقیت یک محصول کاربردی لگویی مختص خودتان را بسازید. مطمئنا از استفاده از آن لذت خواهید برد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد